Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Okt 2021, 12:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Aftenposten Innsikt...
InnleggSkrevet: 14 Sep 2020, 20:32 
Avlogget
Brukerens avatar

har en grei artikkel om prepping der vi ikke framstilles som tinfoilhats. Til og med.et lite intervju med yours truly var.det.plass til :)

Et.godt tegn på at prepping begynner å bli mainstream, hvilket.er bra!

Topp

Innleggets emne: Re: Aftenposten Innsikt...
InnleggSkrevet: 19 Sep 2020, 15:07 
Avlogget
Brukerens avatar

Veldig kult! Hvilken artikkel er det? Fant bare en om matsikkerhet da jeg snoket på nettet.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Okt 2020, 22:46 
Avlogget
Brukerens avatar

var i papirutgaven :)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Okt 2020, 10:33 
Avlogget

Draugjeger skrev:
var i papirutgaven :)

Mulighet for å scanne og gjengi i bildeformat her inne? ...eller strider det mot kopirettigheter?

Topp

InnleggSkrevet: 01 Apr 2021, 08:27 
Avlogget
Brukerens avatar

papirutgaven er på nett: https://www.aftenposteninnsikt.no/norge ... -fremmarsj

dog uten bilder.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Apr 2021, 10:50 
Avlogget

Draugjeger skrev:
papirutgaven er på nett: https://www.aftenposteninnsikt.no/norge ... -fremmarsj

dog uten bilder.

Her mangler forumet "likerknappen" :D Moderate fornuftige uttalelser Draugjeger. Det gjenspeiler slik jeg selv ser for meg prepping på ett normalt vis. Selv kan jeg dra det litt ut i ytterkantene og liker å gå all inn for selvberging ned på mikroskopisk nivå. Zombier og tinnfoliehatter havner ikke på lista her hos oss. Prepping blir etterhvert like mye en livsstil og hobby som fyller hverdagen med meningsfylte ting man forhåpentligvis aldri får bruk for, og jeg sover bedre når jeg legger meg om kvelden og vet at idag tok jeg høyde for enda en problemstilling og gjorde tiltak mot det. Prepping og det å se for seg nye scenarioer er litt som stubbeterapi (hogge ved).
Akkurat det med våpen og forsvarsgalskap merker man en del nye som du nevner fokuserer på. Noen vil ha våpen til å forsvare seg mot andre preppere som mener at prepping er kun å forberede seg på å reise rundt og stjele andre prepperes forråd. Andre vil ha våpen for å reise rundt å faktisk stjele andres forråd. (heldigvis ser jeg erfarne preppere være med på å slå ned på denne tankegangen ganske raskt) Fornuftige preppere vil ha våpen til jakt og det er KUN derfor man bør ha våpen. De som har det flagger det sjelden offentlig som en del av "se hva jeg har i skapet" i preppersammenheng. Om man frykter at noen skal stjele ens lager, så får man sørge for å ha nok surströmning som hovedforråd :lol:

Siste året har det strømmet til med folk som har fått øynenen opp og stått litt med skjegget fullt av postkasser når Norge plutselig ikke var så fritt frem som det alltid har vært. Bra er det, men enda så sitter 80% av befolkningen å tenker at det gikk bra denne gangen så da går det sikkert bra neste gang også. Jeg tror vi har hatt godt av å få ristet litt i livsgrunnlaget vårt og kjent litt på panikken for å ikke kunne tørke oss bak med noe annet enn mose. Det er i disse dager ganske mange nye mennesker som står i startgropa der vi selv sto for mange år siden og de fleste virker rasjonelle og fornuftige. Mer fokus på egenberedskap er viktig og media er med på å ta tak i dette til rett tid. Det er når man "skulle vært forberedt" det er best å snakke om det å forberede seg til neste krise. Jeg syns dette er kjærkomment og ønsker nye fremmede og kjente mennesker velkommen inn i livsstilen og vil hjertens hjelpe de med tips og råd som jeg selv har gjort meg på veien - på en moderat måte uten å dra frem zombiespray og en rull med aluminiumsfolie (selv om jeg har funnet bruksområder for det og)

God Påske :D

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet