Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Okt 2021, 11:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumregler

Test

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 23 Sep 2021, 11:04 
Avlogget

Hvorfor er aktiviteten så laber her inne?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Sep 2021, 11:00 
Avlogget

Jeg har en ide om at de som virkelig er dedikerte ønsker å forbli helt anonyme, ikke minst etter at preppere ble rakket ned på i media. Da er det bare igjen noen få som setter pris på kunnskapen og tradisjonene fra tidligere generasjoner som i perioder måtte klare seg selv uten hjelp. For meg er det besteforeldre og foreldre, men også noen elever jeg har hatt som er flyktninger fra krig og katastrofer. Havna egentlig her helt tilfeldig fordi jeg hadde en gammel primus. :D

Topp

InnleggSkrevet: 24 Sep 2021, 12:22 
Avlogget

Slik jeg ser det er det kanskje en kombinasjon av flere faktorer.

1. Forumet ble startet rundt 2012 og de som er med fra da er stort sett ferdig med å preppe. Alt er mer eller mindre på stell med preppingen. Og den initielle interessen og engasjementet er kanskje dabbet litt av med årene. De synes kanskje også at nye preppere heller burde lese og finne svarene i gamle tråder enn å stille spørsmålene igjen i nye tråder.

2. Forummoderatorene og kanskje flertallet av de gamle forummedlemmene er politisk venstreorienterte og for anderledes tenkende kan det til tider virke litt lavt under taket. Slik at de har forlatt forumet. Det samme som har skjedd i søsterforumet i Sverige, swedishsurvivalist, som ble venstre-woke og nå er så og si dødt. En del av de som ikke fant seg hjemme ser migrerte til preppad.se.

3. Som gurr nevner. At noen ligger lavt i terrenget fordi de vil være anonyme. Det kan sikkert i noen tilfeller være pga det idiot-stempelet som mange tenderer å ville gi preppere. Men jeg tror det også kanskje kan ha med at en del preppere har som uttalt prepper strategi å utstyre seg med våpen og plyndre andre preppere.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Sep 2021, 20:24 
Avlogget

En god oppsummering om grunnen til nedgang i interresse. Spesielt punkt 2 føler jeg er viktig her. Trangt under taket. Ellers er nok god prepperånd og være litt nøytral, og omgåes de en har kvalitetssikret. Dessuten er jo ikke nyhetsinteressen her lenger.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Sep 2021, 19:58 
Avlogget

Jeg har snoka her i flere år uten å skrive. Kanskje det er flere som meg. Synes det er mange nyttige tråder her. Håper ikke det dør ut helt, for jeg er ikke ferdig preppa.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2021, 14:17 
Avlogget

Jeg blir aldri ferdig utlært, politisk sett må folk få mene hva de vil, alle er best tjent med at samfunnet klarer seg i en krise, og uansett vil jeg tro at de som er forberedt vil beleste andre mindre, og kanskje ta seg av sine nærmeste, og dermed belastes samfunnet mindre i krisa. Jeg ser ikke at det er av stor betydning om man er helt på den ene eller andre siden. Når det kommer til våpen så blir nok uenighetene større, men det har ikke vært mye i vinden etter at jeg begynte å følge med her, og holder vi det unna så er det ikke mye man kan krangle om :-)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2021, 21:09 
Avlogget

Green hat skrev:
En god oppsummering om grunnen til nedgang i interresse. Spesielt punkt 2 føler jeg er viktig her. Trangt under taket. Ellers er nok god prepperånd og være litt nøytral, og omgåes de en har kvalitetssikret. Dessuten er jo ikke nyhetsinteressen her lenger.

Takk Green hat.
Nei ikke så mye nyhetsinteresse her lenger.
Så jeg lurer egentlig litt på hvorfor jeg er her enda.
Jeg er mere en sjølberga småbruker/ homesteader enn prepper. Så jeg finner egentlig mere av ressurser på andre forum, på google søk og på youtube enn her på forumet.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2021, 10:48 
Avlogget

Usitangi skrev:
Green hat skrev:

Jeg er mere en sjølberga småbruker/ homesteader enn prepper. Så jeg finner egentlig mere av ressurser på andre forum, på google søk og på youtube enn her på forumet.

Samme som meg. Men forumet her har også noen interessante perspektiv noen ganger, og selv om jeg følger flere forumer føler jeg ikke at noen av dem treffer meg helt riktig. Gitt muligheten foretrekker jeg forum som dette fremfor andre fora som facebook/youtube/google siden jeg synes det blir bedre diskusjoner og mere info her. Liker også fokuset på mer "analoge" reserveløsninger her inne selv om det kanskje ikke har vert så mye diskusjon om det i det siste. Jeg blir nok mer aktiv både her og andre steder når jeg får kjøpt et småbruk, men det tar litt tid å finne det rette...

For øvrig liker jeg regelen fra Zombie squad -forumet om "No politics" og den strenge linjen de la seg på i håndhevingen av det, og som er videreført i de nye forumet etter nedleggelsen. Nå føler jeg ikke at det har vert noe stort problem her, siden slikt stort sett har vert i enkelte tråder og lett å styre unna.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2021, 10:51 
Avlogget
Brukerens avatar

mange grunner til at trafikken er litt laber. tipper manglende nyrekruttering er hovedårsaken, da nye medlemmer skriver mer, da de har flere spørsmål og flere prosjekter (som ikke er ferdige).

hvor moderatorenes eventuelle politiske retning og lave takhøyde skulle ha spilt inn er jeg usikker på da dette forumet har ekstremt få modererte tråder. jeg tror det totalt dreier seg om ti-tjue innlegg, utenom rene reklame/klickbaitinnlegg.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2021, 09:50 
Avlogget
Brukerens avatar

For min del, så har jeg hatt en periode på ett par år, hvor prepping ble lagt litt til siden, men er nå kommet tilbake igjen.

Etter noen år hvor en har vokst litt og sett verden forandre seg, så endrer en også strategier på hvordan en skal planlegge preppingen. For meg så blir det mer langtidsplanlagt, kontra hvordan jeg tenkte før, med at jeg bare tok situasjonen der og da, uten noen form for plan.

I tillegg så har nok forumet dabbet veldig av under corona også.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2021, 07:54 
Avlogget

Ja det ser ganske dødt ut, og i likhet med mange andre så har jeg stort sett funnet mine behov dekket i andre kanaler. Fordelen her i forhold til f.eks. facebook er at her er det mulig å finne tilbake til gamle tråder. Jeg vil derfor oppfordre til at man deler erfaringer her også.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: