Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 21 Sep 2021, 18:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 131 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Corona viruset
InnleggSkrevet: 26 Des 2020, 23:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Et glimrende år for avlinger av jordbær og sopp i alle fall....

Ellers er det eneste fine jeg har å si om 2020 at det snart går over av seg selv.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Des 2020, 18:52 
Avlogget

Det hjelper lite at 2020 snart er over, 2021 blir som det første delmålet verre enn 2020 og enda er det da lenge igjen til det endelige målet 2030. Håpet er at fler våkner opp fra hjernevasken og bedraget, men jeg har desverre mine tvil. :(

Topp

InnleggSkrevet: 28 Des 2020, 12:40 
Avlogget
Brukerens avatar

Noe magisk skifte blir det ikke, men det vil hjelpe litt for min del i alle fall. :lol:

I 2021 ligger jeg an til å få en hel del av mine vanlige oppdrag og arbeidsoppgaver tilbake.

Mens i 2020, helt siden en strabisiøs hjemreise fra Asia i mars, har jeg stort sett bare gjort oppgaver langt utenfor det jeg er ansatt for. At jeg ikke er permittert skyldes først og fremst en langsiktig og lojal arbeidsgiver som ønsker å holde på ansatte.

Og at vaksinering er i gang gleder meg stort. Selv om jeg nok ikke vil få tilbud om å ta noen spøyte på mange måneder. Vaksiner er enkel, billig og varig beredskap som jeg har hatt god nytte av ute i verden. De har sikret meg under arbeid i livsfarlige sykdomsområder. Jeg har jobbet på steder der tuberkulose, gul feber, hepatitt, rabies og japansk encefalitt er store helseproblemer for lokalbefolkningen. Jeg har på mine side kunnet føle meg helt trygg ovenfor disse sykdommene. Det samme gjelder forsåvidt malaria, der profylakse har sikret nattesøvnen i mørkerøde land og jungler. Takk og pris for legevitenskapen!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Des 2020, 19:13 
Avlogget

Og som en prepper sier jeg "takk og pris for early warning signs" og at jeg f.eks. fikk med meg åpeningsseremonien fra London OL og siden da har tatt mine prepperforberedelser. Mot hva kan jeg tydeligvis ikke si på dette forumet da det blir slettet, men prepping for invasjon av små grønne menn eller at sola slukner er det nå ikke, ei heller har jeg som de innvidde superrike investert i underjodisk luksusbunker som bug out på New Zealand. Og nei det blir desverre aldri noe tilbake til normalen, de som ikke har preppet mot det unevnelige er nå antagelig på overtid for 2021 er her... :(

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mai 2021, 22:16 
Avlogget

Har fått beskjed fra smittesporing telefon om å holde meg i ro. En person jeg har hatt kontakt med, har et familiemedlem som har testet positivt. Hvis vedkommende også tester positivt, må jeg teste meg.

Det blir i så fall andre gang jeg tester meg. Men forrige gang var jeg bare forkjølet.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2021, 11:24 
Avlogget

Det er vel bare å teste seg så får man svar fortere, og eventuelt blir ferdig med det.

Nå har jeg fått første dose pfizer, og ingen bivirkninger :-)

Føler meg litt tryggere når 10% av kollegene allerede har hatt Corona. (har bytta jobb)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2021, 19:42 
Avlogget

Nå har personen jeg har hatt kontakt med uansett testet negativt. Flaks...

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jun 2021, 10:03 
Avlogget

En studie viste at de som følger en grønnsaksbasert diett, evt. i kombinasjon med fisk, ikke kjøtt, hadde 60-70% mindre forekomst av alvorlig covid blant de covid-syke sammenlignet med befolkningsgjennomsnitt.
https://nutrition.bmj.com/content/early ... 021-000272
Enda en grunn til å dyrke grønnsaker.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jun 2021, 10:02 
Avlogget

Usitangi skrev:
En studie viste at de som følger en grønnsaksbasert diett, evt. i kombinasjon med fisk, ikke kjøtt, hadde 60-70% mindre forekomst av alvorlig covid blant de covid-syke sammenlignet med befolkningsgjennomsnitt.
https://nutrition.bmj.com/content/early ... 021-000272
Enda en grunn til å dyrke grønnsaker.

Og legger til: Løvetann er også bra mot covid ifølge en forskningsartikkel (ikke peer reviewed.)
https://www.biorxiv.org/content/10.1101 ... 9.435959v1
Det skal ifølge artikkelen blokkere ACE2-reseptorene for spikeproteinet. Så ikke kast ugresset når du luker, men lag te av det.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jun 2021, 22:16 
Avlogget

Den forskningsrapport gir i det minste en antydning, og uansett så er det vel slik at et sunt liv gir bedre almenntilstand enn et usunt liv, og dermed en større sikkerhet, også m.t.p. Covid og andre farer.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jun 2021, 22:29 
Avlogget

gurr skrev:
Den forskningsrapport gir i det minste en antydning, og uansett så er det vel slik at et sunt liv gir bedre almenntilstand enn et usunt liv, og dermed en større sikkerhet, også m.t.p. Covid og andre farer.

Skulle tro det.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 131 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support