Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Mai 2021, 09:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2135 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 22 Jan 2021, 05:11 
Avlogget
Brukerens avatar

Ukens innsats! Fokus på noe av det jeg synes er det viktigste av forberedelser, fysisk helse, matlager, kjøretøy og ORGANISERING!

- Hovedbilem føler seg nå litt bedre med nye bremseskiver, bremseklosser og vindusviskere.
- Det har gått mye tid til å gå gjennom alle banankassene med utstyr og "preps", for å få oversikt over hva som er hvor osv. Flytting i fjor snudde selvfølgelig opp-ned på hele systemet, så nå bygges det opp et nytt og bedre system."The Urban Prepper" har vært til god hjelp i denne prosessen! Generelt sett mye sortering..
- Alle ildstedene har fått litt kjærlighet, så nå er de rene og pene, og klar for mer kulde.
- ytterligere musesikring av kjeller og boder, ettersom mye mat gikk tapt. Men musene var gode og runde da de gikk i museburet, så de ble sluppet fri noen km hjemmefra med god samvittighet :)
- Treningsrommet nærmer seg å være ferdig, for å holde meg i form når man holder seg unna treningsstudio.

Det ble litt lengre enn antatt, så beklager for det. Riktig god natt!

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mar 2021, 21:51 
Avlogget
Brukerens avatar

bygget om en del av et rom til et lager for å få samlet vann, mat + + på ett sted. Kan bli greit å få oversikt...

ellers er det bare å gjøre seg klar for våren. Hønsekyllingene er allerede klekket, vi ser etter kalkunkyllinger, men det er mulig at vi må vente med dem til fugleinfluensaen er avblåst for i år.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2021, 08:57 
Avlogget

Siste uka, eller ukene har det blitt mye jobbing på brakkeprosjektet som kan leses om i en annen tråd her inne. Senest igår ble beredskapslageret fyllt opp med 8 fulle kiwiposer med mat som var "utrullert". Vi rullerer i matforrådet og noterer ned hver ting vi tar ut derifra, så er det bare å reise på butikken å fylle opp en gang i blandt.
Har den siste tiden fått kjøpt inn litt mer jaktutstyr.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mar 2021, 12:21 
Avlogget

Siste uka og vinteren har preppefokuset mitt vært å lære meg russisk. I en verden som blir stadig mer ustabil, ikke minst USA. Med et i praksis ikkeeksisterende forsvar i Norge. Så ligger veien åpen for russisk invasjon, om de vil. Så det er like godt å forberende seg på å leve i et russisk okupert land. Ellers nå så starter våronna her, og skogsarbeidet er avslutta for denne vinteren.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Apr 2021, 09:55 
Avlogget

Som de fleste sikkert har fått med seg i "teknisk brakke" prosjektet mitt så er jeg mer enn middels opptatt av finn.no gis bort og saumfarer titt og ofte kjøp/salg/bytte grupper på facebook. I helga var jeg så heldig å komme over ei vannpumpe som skulle gis bort etter at hytteier hadde fått innlagt borevann.
Vi har selv brønnvann med pumpe og trykktank. Man vet aldri når noe ryker og om det ryker så er det enten langt inni apokalypsen eller i påske/juleferien når alle rørleggere/butikker er stengt. Så ei ekstra pumpe stående i boden er IKKE å forakte...og ikke minst når den er gratis smaker det ufattelig godt 8-)

Vil vel kalle det en fornuftig forberedelse denne uken, alt handler ikke bare om mat. Man trenger vann også :D

20 liter trykktank, 0,4Kw forbruk og 0,6-3m3 i timen. Lite og pent brukt - stables pent i boden.
Vedlegg:
168253089_297409961735186_3900581937700781478_n.jpg
168253089_297409961735186_3900581937700781478_n.jpg [ 84.07 KiB | Vist 519 ganger ]

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2135 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support