Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Okt 2021, 12:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Brann- og innbruddsalarm
InnleggSkrevet: 10 Sep 2021, 15:56 
Avlogget

Hei.
Jeg lurer på om det er noen som har gode tips til brann- og innbruddsalarmsystemer, gjerne også med guide over hva man trenger. Jeg har etterhvert forstått at Sector, Verisure osv. er mest interessert i å selge utstyr og abonnement, og mindre interessert i oppfølging i ettertid (som Netflix, Spotify (Pfizer?) osv. - det er v.h.a. abonnement at man tjener penger...).

Kan tenke meg å kvitte meg med abonnementet jeg har i dag, men trenger da et godt system. TIPS MOTTAS MED TAKK! :)

_ _ _ _ _ _
HodlBrillan

1984:
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship. The object of persecution is persecution. The object of torture is torture. The object of power is power.

Topp

Innleggets emne: Re: Brann- og innbruddsalarm
InnleggSkrevet: 11 Sep 2021, 09:09 
Avlogget

Cavius har ett system som integrerer mange elementer. Jeg kjøpte Cavius røykvarslere, og alene fungerer de som vanlige trådløse røykvarslere . De kostet noen hundrelapper. Som ekstrautstyr kunne jeg få kjøpe noe forhandleren kalte en HUB , som i grunn fungerer som ett modem som linker røykvarslerne mot det store internettet. Og ved å laste ned en app på telefonen ble telefonen en alarmsentral. Bevegelses sensorer og magnetbrytere for dørene og vinduer kunne integreres i dette. Men det er jo ikke ett FG godkjent anlegg . Jeg har ikke skaffet meg tilbehøret, men har lurt på om jeg skal gjøre det.

Topp

Innleggets emne: Re: Brann- og innbruddsalarm
InnleggSkrevet: 13 Sep 2021, 09:13 
Avlogget

Jeg er så gammeldags at jeg har lyst til å be deg om å vurdere kablet opplegg.

Noe som ligner på dette, brukes fortsatt en del i butikker og næringsliv, mens trådløst har overtatt for hjemmebruk.

https://www.ebay.com/itm/141922645167?h ... ition=1000

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet