Naturalnews.com er en topp website som en ikke behøver å unnskylde seg for å linke til her med "veldig amerikansk", Scarlett

Vi har i allerhøyeste grad bruk for folk som Mike Adams og som tørr åpne kjeften, mens vi andre ikke våger/gidder "stå frem" ANNONYMT i Se&Hør en gang.
Lista som Mike Adams legger frem kan være uendelig mye lenger som han selv legger til.
Selv har jeg i 6-7 år grublet masse over hvordan prioritere prepperekkefølgen og kommer stadig tilbake til MAT/vann og langtidslagring og BOL -(eller i hvert fall komme seg ut av byen).
Jeg tror Mike Adams tar det som en selvfølge at preppere tar seg av dette før en tar fatt på noe av de andre 26 preppetipsene.
Hvordan prioritere kommer an på midler, tid, helse/alder, og hva slags scenario du prepper for. Det er stort sett forskjellig fra person til person, men det er utfra disse faktorene du kan skrive ned en realistisk "må gjøres" liste.
Det viktigste er å kutte ut det som er mest behagelig (grublingen) og få ræva i gir (snakker ikke minst for meg selv her). Fordi prepping tar tid. Masse tid!
Har man barn, familie, jobb, gjeld osv å ta seg av i tillegg så tar det dobbelt så mye tid. Sliter man med en partner som ser "noe annerledes" på verdens gang enn prepperen i huset så riskerer man ikke komme noen vei, noe som for min del innebar en umulig situasjon og samlivsbrudd.
Stort sett gjelder vel å gjøre det en kan klare. Skulle det noen gang vise seg utilstrekkelig så har man i hvert fall prøvd og dette i seg selv vil i mange SHTF scenarier kjøpe tid og muligheter på selve D-dagen.