Hei, ser at dette er en gammel tråd man stadig blåser liv i, så tenkte nevne et par tanker jeg har om det.
For eksempel lurer jeg på om det er noe å hente på å starte en nettbutikk. Min første idé tror jeg ikke er helt gjennomførbar - jeg skulle ville laget en web site hvor de som sitter med en forfatter i magen (fortrinnsvis om noe de har lært gjennom livet - ikke politikk etc) kunne for en rimelig penge (til meg

), legge ut teksten sin for salg, slik at de som ville lese "livsverket", måtte betale en sum og så få laste ned teksten. Tanken min kom fordi det hadde vært en måte for hjemmeværende husmødre i det ganske land å få inn litt cash som kunne dryppet inn nå og da, samt at flere kunne fått lære seg noe prepperkunnskap - for eksempel produsert av alle dere som kan (uhorvelig) mye her inne. Men så er det det der med lovverket - jeg er usikker på om staten egentlig ville vært glad for en sånn site hvor ekstremister fra alle lag ville kunne legge ut meningene sine - og jeg hadde nok ikke hatt tid til å lese gjennom alt og være sensur. Så... har vel skippet den tanken - den som vil må gjerne ta den.
Men bare noe sånt som å strikke ting og legge ut for salg - er det noen som har erfaring med å lage nettbutikk her? Tips? Hvilket program bruker man, hvordan lager man betalingsløsninger??
Og når det gjelder det der med å betale gjeld, jeg er så glad for å høre at flere tenker at det er noe av det smarteste man kan gjøre i prepperveien (om så bare for sånne kvasipreppere som meg som vil lære meg de beste valgene økonomisk for framtiden). Solgte en gang et hus og fikk betalt ned studielånene til både meg og gubben - kan tro skuldrene mine skøyt i været og frihetsfølelsen var total! Nå har vi kjøpt et annet hus seinere, og er forsåvidt bundet av den gjelda, pluss en bil vi måtte kjøpe da den gamle sliteren plutselig sa takk for seg. Skal sies at vi bor på en kant av landet der hus/småbruk ennå
kan koste under millionen - takk for det!
Noen som har flere tips eller tanker videre på denne tråden?