Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 25 Sep 2018, 19:32

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Nov 2016, 12:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Netbird; hvordan får du strømmen "inn" i huset? En rekke med ulike skjøtekabler? Lar du et vinduet stå delvis åpnet for å få ledningen inn?

Topp

InnleggSkrevet: 21 Des 2016, 00:35 
Avlogget

Ser tråen er litt gamle med syntes dette var inntre sangt etter Nina stormen var kommunen jeg bori oppnådd og på hode ingen Tlf strøm osv så da at mange ikke har en drit plan på noe så naboene mine hang med lepa da jeg fortalte at vi hadde en strålende frokost med radio egg og nystekt brød og espresso tingen er at alle vi som er forbrent på det verste til en vær tid vilnok takle en krise OK og ha en plan a b og c er viktig men etter uker og måneder må man begynne og tenke ut av boksen ha en plan for barna en for dyrking,jakte skaffe mat og noe min kone har en plan for er hjemme skole for barna har etter vært bygget OK bibliotek på begge hyttene slik at barns intellekt er OK i varetat har og en del planer for stor familien min svigers og foreldrene mine sammen er vi sterkere. PS min kone er pedagog så hun har ansvarsområde barn og skole gang i krise. :P

Topp

InnleggSkrevet: 26 Des 2016, 14:13 
Avlogget
Brukerens avatar

VikingKong skrev:
Netbird; hvordan får du strømmen "inn" i huset? En rekke med ulike skjøtekabler? Lar du et vinduet stå delvis åpnet for å få ledningen inn?

Heisan!
Vel, hos meg har det vært en del omlegginger i senere tid, bl.a. ifm. ny generator (ref. et annet innlegg jeg nylig skrev om dette). Jeg legger nå opp nedgravd strømkabel mellom generatorhuset og bolighuset. Jeg tar kabelen inn gjennom hull i grunnmuren og inn i kjelleren. Derfra opp til fastmontert, og særlig merket kontakt på stueveggen.
Derfra baserer jeg meg på skjøtkabler, noe som gir størst fleksibilitet, og er idiotsikkert. For meg er det varmepumpe, kjøl/frys og noen LED-lys, som har prioritet. Ved strømbrudd vil koking/matlaging skje på vedfyrt ovn i kjelleren.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: