Hei!
Min ideologi angående fysisk kondisjon går stort sett ut på det kondisjonsmessige OG skadeforbyggende. Som tidligere styrkeløfter ble det en ganske stor forvandling fra å være 180cm og 110kg til 181?!cm og 85kg. Men jeg angrer ikke på noen som helst måte.
Fordelene er mange, ikke bare vil man ved god fysisk form rett og slett øke sjansen for å leve lenger og slippe sykdom, men en utholden og seig kropp vil være alfa/omega dersom skitten treffer takvifta. Man skal ikke undervurdere styrke heller, men wrestling og slossing tror jeg ikke vil bli det store. Om du ikke eier hagle og/eller rifle,pistol e.l hvis det utenkelige skulle skje, så har du ikke preppet godt nok. Dessuten, en survivalist uten jegerprøven og noe kunnskaper om jakt (i ordinær form) vil ha dårlige odds mot seg.
Personlig fokuserer jeg på styrke i bein ved sykling, noe jogging (i ulendt terreng) og turer i skog og mark. Dessuten trener jeg mye core.
http://www.youtube.com/watch?v=hEq4_rgn ... re=related eksempelvis. Det vil selvsagt ikke være noen ulempe å være sterk heller, men generelt, tar du 100 i benken, 150 i mark og bøy så er du mer enn sterk nok. Det et viktigere å kunne løfte stokker og sekker enn vekter.