Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Apr 2018, 05:58

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Aug 2013, 04:54 
Avlogget

Meg og madammen har anskaffet oss en Leaf.

Med hennes daglige kjøring til jobb (9 mil og 3 bomstasjoner) så betaler bilen sine egne renter/avdrag og vi sparer 30 000 på diesel og bom.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mai 2014, 18:40 
Avlogget
Brukerens avatar

Vell har nylig bynt å rote med egen økonomi etter kjerringskrømtet heiv meg ut, det var hu som ordna med sånt.
Uansett, nokk suttring, her er de sparetipps jeg har brukt så langt har spart et par tusen denne måneden.

Dropp brus kjøp deg sånne vitamin brustabletter så slår du to fluer i en smekk.

Dropp tven dropp å kjøpe dvder og bøker. Skaff deg nettflix, en ekstern hardisk på et par terra fyllt opp med filmer, seier og bøker (som survivalist trenger man å tenke på både psyken sin og bevaring av informasjon) Ja jeg er storpirat og stolt av det.

Kjøp firstprice produkter p alt bortsett fra det du absolutt må ha.

Om du røyker gå over til E-sigg. Du kan røyke på de så mye du hæler for 30 kr månden.

Ikke kast ting som er gått ut på dato, smak på det før du hever det.

Ikke handle på impuls, er det noe spesefikt du trenger er det som regel billigere på Ebay.

Fyll bensin konsekvent på Uno og lignende på en søndagskveld.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mai 2014, 23:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Kan tilføye det med om man er avhengig av snus, og må ha noe i leppa, prøv kick-up. Billigere og finnes i gode smaker. Jeg selv er av de som har greid å bremse ned til en til to bokser i måneden.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mai 2014, 13:41 
Avlogget

Det beste tipset eg har er to-delt. Først sett opp en meny for to uker, med alle måltider. Etterpå setter du opp en handle-liste som har alt som du trenger til måltidene. I tillegg legger du til 5 ting for lager. Følg med på tilbudene som butikkene har. Du kan abonnere på de på: http://kundeavisonline.com/

Tilbudene kommer gjerne i sykluser, og følger du med så kan du spare store penger.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jun 2014, 12:20 
Avlogget

http://www.gjerrigknark.com/

Vet ikke om denne er nevnt, men en er en del artige triks her. Samt hvordan få ting gratis, og spare penger.

Spare 100 kr der, spare 50 kr der, 20 der osv. Pluttselig har man spart mye penger. Man trenger ikke nødvendigvis å gå til det ekstreme men mye artige triks.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2016, 01:47 
Avlogget

For dere som er over grensa iblant. Så på butikken i går at gamle svenske 20, 50 og 1000 sedler blir ugyldige 1. juli i år. De hadde en pappmann med bilde av sedlene som ikke lengre kan brukes.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2016, 12:04 
Avlogget

Bruk ditt lokale bibliotek så mye du kan. Der får du lånt både bøker, DVDer, lydbøker og kanskje også musikk-CDer, hvis de fortsatt har det. Noen ganger har bibliotekene boksalg, og da får man ofte kjøpt en hel bærepose full av bøker for en hundrings eller så.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2016, 12:17 
Avlogget

Et tips jeg har fått nylig, som virker for et studentpar jeg kjenner godt som lever på totalt 800 kroner uka til mat: Ta ut kun de pengene du skal bruke på mat og legg igjen debetkortet hjemme når du skal kjøpe mat, og bruk også kun kontanter i butikker generelt. Det er mye vanskeligere å bruke for mye når du har konkrete kroner i hånda, og ikke bare et plastkort.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2016, 12:19 
Avlogget

Vil du eller ungene på kino i høst? Vent til den store kinodagen lørdag 5. november, da er det halv pris på kinobilletter hos en rekke kinoer.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 54 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support