4everinkognito skrev:
gray skrev:
4everinkognito skrev:
Hva med bærbare pc'er med solcellepanel? man får vel lest de da? men skjønner at det er praktisk å ha de i papirformat ja
Ja, klart, og med solcelle anlegg, ups banker, disel aggregat, vinmøller og snart vannkraft så skal vi klare å produsere strøm til både ipad, laptop og litt til. Men hvis det kommer en karamell med solstorm av litt størrelse så tviler jeg på at vi har verken laptop eller ipad.
Så ja, vi har alt elektronisk også, og stort sett så leser jeg det elektronisk, men for sikkerhetsskylt og for ikke å komme i beita så skriver vi ut i tillegg og lagrer litt rundt omkring. Ja, det tar litt plass og ikke sikkert vi noen gang trenger det, men...
Har du allerede fikset deg alt dette?
Jeg har bare en liten UPS som holder i forhold til små strømbrudd.
Mangeårig prepper, egentlig født inn i en familie "plenen dyrkes opp med poteter hvis det blir dårlige tider" og "ett år med matlager er ett minstekrav" familie. Men ja, jeg har alt det selv, dog så er vannkraftverket en felles ting i prepper gruppa.
Men som sagt en kjempe fordel at flere driver med det, f.eks så er elektronikken på bilen min skjermet godt med bly, men det var andre i gruppa som smeltet om dette og laget tilpassningene på min bil. Fordel siden de alikevel var i gang med å lage bly beskyttelse til elektronikk, biler, motorsager osv. Men jeg har installert kommunikasjons utstyr for data, video og voice hos dem.
Alt dokumenteres og forklares slik at andre i ettertid kan feilsøke på ting eller gjenskape det samt at vi gjennomfører intern opplærling slik at vi er omforent med hvordan, hvorfor og hva.