Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 14 Des 2018, 19:16

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 14:21 
Avlogget

Vi Nordmenn er noe for oss selv.

Nå er vi redd for mennesker utenfor Europa. For ikke så lenge siden forfulgte vi Samer, tatere, fanter og sigøynere, for ikke å snakke om Jøder som ikke fikk lov å komme til Norge i det hele tatt.
Min far kommer fra Odalen med dialekt til Oslo, det ble overhode ikke akseptert, for å bli akseptert måtte han snakke oslo dialekten.
For ikke å snakke om mennesker som flyttet fra Nord-Norge til østlandet hadde store problemer med å bli akseptert, for som folk sa om folk som kom fra nord " dem bare drikker, knivstikker og driver usømmelige saker"

Heldigvis har Norge kommet seg fremmover siden den tiden.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jan 2013, 14:28 
Avlogget

..ja, heldigvis har vi passet på å bli 1 million fler slik at vi får det desto verre post peak oil. Gratulerer, Nordmann, for at du overvant dine urinnstinkter gjennom positivismen og godheten™ .

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mai 2013, 20:52 
Avlogget

http://www.mdg.no/nyheter/norsk-landbru ... map=%5B%5D

Jeg må si meg enig med veldig mye av det MDG står for.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mai 2013, 23:38 
Avlogget
Brukerens avatar

MDG har en del bra, men synes fortsatt de har et alt for snevert fokus. Det blir for meg en slags politisk organisasjon i stedet for et parti, siden de ikke har et fnugg om f.eks. Samfunnssikkerhet og forsvarspolitiske spørsmål.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2013, 17:39 
Avlogget

Rødt har mye av miljøpolitikken til felles med MDG, men jeg vet ikke om det er mange andre likheter.
http://www.manifesttidsskrift.no/en-bae ... tpolitikk/

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mai 2013, 17:50 
Avlogget
Brukerens avatar

Den største forskjellen mellom Rødt og f.eks. Senterpartiet ang. landbrukspolitikk er jo at Senterpartiet består av mange flere "klassiske" bønder, som tradisjonelt sett er til dels individualister. Dette skiller dem ganske mye fra et kollektivistisk syn på landbruket.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2013, 17:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Da var det stemt på det som jeg regner som det beste prepper-partiet i norge. ikke bare vil de gjenopprette konlagrene, men de vil også gjenopprette HV-016 for å bedre beredskapen mot terror. SAMT ta tak i den latterlige oljeavhengigheten norge er dypt nede i, som en annen heroinjunkie.

gå og stem!

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2013, 19:05 
Avlogget

Jeg er ny på dette forumet men stiller meg veldig skeptisk til MDG når det er så mange statister og småtyranner som flokker til dette partiet. Jeg vil ikke se bort ifra at dette partiet vil ta over SV/Rødt velgerblokken og få inn karriere politikere fra disse fløyene som vil regulere og selge grunnlovs rettighetene våre til EU for personal gain. Men håper jeg tar feil om MDG.

For meg er familien den viktigste grunnstenen i samfunnet, enkeltmennesker med et privat sikkerhetsnett er ikke avhengig av offentlig sikkerhets nett og er derfor heller ikke parasitter på økonomien. Det finnes såklart mennesker som blir født i situasjon hvor et privat sikkerhetsnett ikke eksisterer men for 99% er denne situsjonen foreldrenes skyld fordi det nå er nettopp dette type samfunn foreldrene, politikerne og mediene har skapt med å trykke ned egoismen og parasitt mentaliteten ned halsen på folk.

Når det er vanlig å sende sine kjære på institusjoner slik at en selv kan ha ferie og økonomi til å drikke kaffe til 50kr på kaffebarer hver uke og forvente at offentligheten skal betale for seg sine så vil ikke samfunnet være bærekraftig, og dette er noe MDG burde tenke på med sin påståtte "bærekraftige" politikk. Politkk er redistribusjon av eksisterende kapital, dvs ta stjele fra A og gi til B for egen gevinst/kickback.

Jeg har bodd i Colombia og de vil klare seg helt fint fordi de tar vare på hverandre privat og er selvforsynte på nesten alle mulige måter når det kommer til overlevelse og økonomisk vekst.

There is no free lunch

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2013, 19:47 
Avlogget

ble grønt ja, ikke på grunn av det de ikke sier noe om, men det de sier noe om.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2013, 21:30 
Avlogget
Brukerens avatar

vet ikke hvor du har informasjonen din fra Ciceroplutarch, men har du lest mdgs program? vil absolutt anbefale det...småtyranner vet jeg ikke noe om, men du må gjerne namedroppe litt.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Sep 2013, 20:28 
Avlogget

Jaja... Rasmus Hansson på stortinget, og 2.8 prosent oppslutning. Det er ikke dårlig tatt i betraktning at i 2009 så hadde MDG bare 0.3 prosent. Så ved neste valg bryter vi sperregrensen med god margin håper jeg! :)

Topp

InnleggSkrevet: 10 Sep 2013, 21:45 
Avlogget

MDG har gjort d bra, og jeg er for å få oss ut av olje avhengigheten, både for vår del, men også for miljøes!
Men må innrømme at jeg sto over å stemme på MDG da jeg ikke fant noe særlig informasjon om hva dem faktisk ønsker å gjøre,
og dem mangler kunskap og ikke minst en plan på alt det andre i sammfunnet som skal håndteres av en regjering..

Men sånn ellers er det bra med en blå regjering, jeg er fornøyd med valget :)
Men ser frem til å høre fra MDG di kommende 4 årene nå, så kan det hende min stemme går dit i 2017 ...
(dersom dem ikke velger den "røde" siden, jeg er blant APs motstandere) xD

Topp

InnleggSkrevet: 11 Sep 2013, 06:15 
Avlogget

http://www.mdg.no/
;)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 58 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support