Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Nov 2017, 14:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Eksempler på ekte survival
InnleggSkrevet: 04 Nov 2015, 10:08 
Avlogget

Noen som har sett historier om folk som virkelig har overlevd fordi de var preppere?

Det må da finnes historier der ute, om folk som har hatt bruk for dette? F. Eks under stormen Katarina, eller liknende. Noen må ha vært preppere der. Hadde vært gøy å lese.

Selv har jeg hatt bruk for bug out bag til hele familien, fordi den eneste veien til gården ble stengt pga fare for at en demning skulle ryke.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2015, 12:01 
Avlogget

De to jeg vet om fra discovery som faktisk overlever på det de har og finner helt alene er Edd Stafford og les stroud.
Edd Stafford har vært med på en del allerede. Han gikk på langs eller på tvers av Amazonas. Naked and marroned, 10 dager naken i vilmarken. Med mer.
Les stroud har også gjort en hel del, han har overlevd og dokumentert 7 dager alene, overlevelse i eget hjem, osv.
Det er mye mer på begge om du leter litt på nettet som du kanskje vil finne lærerikt.
Disse to har jo satt seg selv i en overlevelsessituasjon og har selvsagt et team ikke langt unna. Men de virker som de mest oppriktige.

Det beste ville jo være å lese bøker om overlevelse i norsk natur. Helst nasjonalt dekkende siden det er merkbare forskjeller på Nord og Sør.
Bokklubben anbefalte disse 3 bøkene til meg.
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produ ... d=10682181
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produ ... d=10070911
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produ ... Id=4217358

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2015, 18:38 
Avlogget

Eksempler på folk som har overlevd ute finnes det en god del av. Jeg forsto det slik at det Tulla etterlyser er noe annet - det er historiene om de som har klart seg hjemme. Survival-speidere som Stafford, Mears og Stroud har ikke noe med det å gjøre!

Topp

InnleggSkrevet: 04 Nov 2015, 19:04 
Avlogget

Rolig no. Eg oppgav relevant info om praktiserende overlevelseseksperter.
Hadde desverre ingen detaljerte historier om folk som har preppet på forhånd før en krise.

Min bob har eg benyttet opptil flere ganger når det er søk etter savnede. Et interessant prosjekt.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Nov 2015, 07:48 
Avlogget

Takk for tips, selv om det var litt utenfor det jeg spurte om, skal sjekkes ut!
☺.
Det jeg tenkte på, var egentlig suksesshistorier om folk som hadde hatt behov for prepping ved katastrofer. Litt sånn: "hva var det jeg sa" - historier. Det må jo være preppere i noen av disse stedene hvor det er katastrofer?

Topp

InnleggSkrevet: 30 Des 2015, 21:59 
Avlogget

Leste nettopp boken Deep Survival av Lawrence Gonzales. Der er det beskrevet mange overlevelsessituasjoner fra virkeligheten. Boken handler dessuten mye om psykologi.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: