Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Nov 2017, 09:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 20 Des 2014, 03:52 
Avlogget

Registrert: 28 Aug 2013, 13:25
Innlegg: 507
Bosted: Sørlandet
Man må begynne på dag 1 og det er ingen savefunksjon :)

evnt kan du fortsette der du slapp sist om du vil ha pause, men det er ikke noe sikkerhetsnett ved tabber :D

evnt quite gamen før noen dør på natten, slik at du begynner dagen før. det tror jeg kan gå.

_________________
War don't decide who's right. Only who's left.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 21 Des 2014, 12:26 
Avlogget

Registrert: 14 Jul 2013, 18:39
Innlegg: 536
Bosted: Møre & Romsdal
Karma spiller en stor rolle foresten, gjør du godt så få du fort litt goder :)

Også vet ikke hvor mye det har invirkning, men om du gjør godt så blir gruppa content (tilfreds)
Men om du dreper og eller raner gamle ("uskyldige) så blir gruppa trist.

_________________
If you stand for nothing,
you'l fall for anything.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 28 Des 2014, 20:45 
Avlogget

Registrert: 22 Sep 2014, 00:26
Innlegg: 160
105kr for this war of mine.

Steam, tilbud ferdig 30.desember.
*Kjøpt*


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 05 Jan 2015, 00:02 
Avlogget

Registrert: 22 Sep 2014, 00:26
Innlegg: 160
Mini Review av This War of Mine. (Prøve å holde det spoilerfritt)

Jeg hadde alle frem til dag 20. hvorpå XXXX... Kom meg til dag 27. Men da bestemte den siste karakteren seg for at spillet var over...
Ser forbedringspotensiale flere steder i forhold til valgt taktikk som kanksje kan gi meg noen dager ekstra. På neste forsøk.
Tilfeldigheter og Karma er begge til stede i spillet, fra redende engel til bunnløst håpløst...
Skader, sykdom, mentalt, våpen, mat, vann, varme, lage ting, spise, kommunikasjon, hjelpe andre, forsvare, jakte, stjele, drepe, snike, sove, handle, byttevarer, død, osv osv...
Her er det nok å ta tak i, men uten å få tak i resurser, hva skal prioriteres?


+ Stemingen er god, som i svært mørk.
+ Man får medfølelse for karakterene med endel historie.
+ Det føles ekte, om man kan si det på en måte.
+ Man griper tak i alle nødvendigheter for å overleve, å må jobbe for det.


- Gameplay føles litt enkelt, selv om det er svært mange aspekter ved spillet
- Det er ikke mye som skjer på skjermen.
- Om noen ser deg som en trussel, så blir du drept, ingen kjære mor... For mor er også drept, her er det mørkt...

Karakter 1-10 : 7.5

Men hvordan det er tenkt å overleve dette i 100+ dager det har jeg ikke helt skjønt enda... Det er jo ikke flere resurser i området liksom... :?:

Spillet er absolutt verd en gjennomspilling, her er det ting å lære eller tenke gjennom...
Men man bør ikke betale så mye mer en 100kr.. ;)


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 05 Jan 2015, 00:31 
Avlogget

Registrert: 28 Aug 2013, 13:25
Innlegg: 507
Bosted: Sørlandet
Broren min som er en strateg av rang har rundet spillet. Han gjorde det som jeg og ser er nødvendig. Man må rett og slett begynne å lage ting som kan selges. Om du lager sprit eller sigaretter så er det i alle fall slike ting som må til. Deretter må du vente til du får besøk på døren av han som kjøper og selger for deretter å handle alt som trengs. Det er og slik at noen varer blir solgt dyrt noen steder og billig andre steder.

Det er mer 45 dager som er det jeg har hørt at spiller vil vare. Jeg tror du slipper 100+ dager. :)
Jeg kom til dag 19 en gang, da gav jeg opp for alle var syke :D

_________________
War don't decide who's right. Only who's left.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 05 Jan 2015, 12:07 
Avlogget

Registrert: 23 Jul 2012, 20:05
Innlegg: 1814
Virker som spilldesignerene har skjønt noe viktig hja. Det er å kunen skape nye ressusrer som er løsninge. Hermetisert mat og ammo, varter bare en viss stund...


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 05 Jan 2015, 12:38 
Avlogget

Registrert: 14 Jul 2013, 18:39
Innlegg: 536
Bosted: Møre & Romsdal
Filbert skrev:
Virker som spilldesignerene har skjønt noe viktig hja. Det er å kunen skape nye ressusrer som er løsninge. Hermetisert mat og ammo, varter bare en viss stund...


Absolutt.

_________________
If you stand for nothing,
you'l fall for anything.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 17 Jan 2015, 18:37 
Avlogget

Registrert: 22 Sep 2014, 00:26
Innlegg: 160
DOne på 2.forsøk! :lol:
kl 03:30 i natt så var krigen over! :D

Med 7 liter vann og et rottelik som eneste eiendeler jeg hadde igjen i inventaret så holdt det akkurat.
3 overlevende, 2 døde.

At alle er syke er ingen grunn til å gi opp, noen er nesten alltid syke eller skadet, vertfall når det faller ned på -grader..
Vår venn alfred var en periode leathaly wounded, men klare å dra ham gjennom så han også overlevde.

Et herlig spill som er midt i blinken for oss på NSF. :) 7.5/10 fra meg, 8,3 fra metacritic


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 18 Jan 2015, 00:26 
Avlogget

Registrert: 14 Jul 2013, 18:39
Innlegg: 536
Bosted: Møre & Romsdal
alle må jo overleve daaaaaaa :-)
happy ending ;)

_________________
If you stand for nothing,
you'l fall for anything.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 20 Jan 2015, 09:09 
Avlogget

Registrert: 28 Aug 2013, 13:25
Innlegg: 507
Bosted: Sørlandet
Jeg er enig i at alle må overleve. Hva om du selv var en av de som døde i spillet? Hehe. jeg hadde ikke gitt meg før alle overlevde :D

_________________
War don't decide who's right. Only who's left.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 09:52 
Avlogget

Registrert: 28 Aug 2013, 13:25
Innlegg: 507
Bosted: Sørlandet
DONE

Endelig fikk jeg gjort et godt forsøk på å spille dette spillet. Jeg brukte ikke mindre enn ca 7 timer for å fullføre 45 dager.

Alle 4 spillerne jeg hadde med meg i huset var på godt lag, vi hadde plenty av mat, vann og alle var friske.

Løsningen i dette spillet uten å kjøre for mye spoilers er:

1. sette opp rottefeller
2. ha en øks for å få tak i ved og planker
3. produsere varer som du selger til de som kommer på døren for å få byggematerialer

Dessverre måtte jeg ta ganske så ugudelige valg som å stjele av andre som også trengte ressurser. Desperasjon kan få folk til å gjøre mye rart tror jeg :)

_________________
War don't decide who's right. Only who's left.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 18:36 
Avlogget

Registrert: 14 Jul 2013, 18:39
Innlegg: 536
Bosted: Møre & Romsdal
åh nei ikke noe stjeling fra gammelt folk og sykehus næi :-)
er rundt dag 30. og begynner å gå tom for plasser :roll:
*finner du ekstra materialer med øks??*

_________________
If you stand for nothing,
you'l fall for anything.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 09 Apr 2015, 19:46 
Avlogget

Registrert: 28 Aug 2013, 13:25
Innlegg: 507
Bosted: Sørlandet
Jeg kjører på med en ny økt uten å rappe stash fra andre denne gangen. Det var bare kjekt å klare å holde liv i alle sammen.

Jeg kan gjerne gi deg et tips på åssen du kommer greit i gang.
Velg Boris som har mulighet til 16 slots. Da får du med deg en haug med materialer i løpet av 1. natten.

På dag 1 må du få undersøkt etter alt du kan finne i basen.
I tillegg må du få bygget minst 1 seng. På vinterstid bør du også vurdere raskt å få en ovn.
På første natten drar du til garage. Du tar med deg en fyr som har god plass. Her bytter du inn banasje og antibiotika i en øks.
På dag 2 høgger du alt av møbler du ikke trenger. Da får du mange planker og tennved. Tennved trenger du til å lage mat og fyre opp temperatur i basen.

Det er og kjempeviktig å få bygget filtreringssystem for å få vann så fort som mulig.

Når disse tingene er på plass er viktig å få opp moonshine og produsere moonshine. Alt du produserer selger du i bytte mot billige planker og materialer fra han som kommer på døren.

Dette er en teknikk jeg merker virkelig har gitt meg en kickstart på spillet.

Og JA øksen gir deg flere materialer og tennved :) Det må trolig ligge ytterligere 12 planker og en haug med tennved i basen som du får tilgang til med øks.

Jeg vil og anbefale

_________________
War don't decide who's right. Only who's left.


Topp
 Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sykt villt dataspill
InnleggSkrevet: 23 Apr 2015, 12:00 
Avlogget

Registrert: 20 Mar 2015, 22:34
Innlegg: 14
Leste denne posten her før forrige helg, og har nesten spilt det i en strekk nå. Når jeg ikke har sovet eller vært på jobb.
Jeg liker spilet veldig godt, har bare klart å overleve en gang igjennom krigen :O

Her må man tenke langsiktig og følge med på omgivelsene sine, og de ulike karakterene man kan spille med har fordeler og ulemper.
Noen har god plass når man er på jakt etter ting og tang, mens andre er grei å ha når man skal bygge masse rart i løpe av kort tid.


Topp
 Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support