Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 26 Mai 2018, 12:49

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 20 Mar 2014, 22:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Draugjeger skrev:
Du søkte seriøs informasjon...og fikk det. uheldigvis ser det ikke ut som om du har hverken tolmodighet eller interesse av å sette deg inn i saken på en seriøs måte. Hvor mange tråder har du egentlig lest på forumet? VI synes dette er blodig alvorlige greier. Kanskje det burde fortelle deg noe om hvordan du bør nærme deg saken?

og du har ikke besvart pm'met mitt, der jeg besvarer spørsmålene dine så seriøst som jeg gidder.

Forøvrig er forumets oppfatning av journalister er ikke blitt bedre ved ditt lille besøk.

Prøvde Pm' med han jeg også første dagen det ble lagt ut. Fikk ikke svar. Er nok bare en man burde holde seg unna, etter tips fra andre.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Mar 2014, 22:33 
Avlogget

Det er jo slik at journalister vil ha underholdning som er spennende. Det Shaun sa var at det var tipp topp om vi gikk med tinnfoilhatt. Samtidig er det "greit" at vi er kjedelige og bare kjøper inn litt ekstra mat. Så jeg tror nok ikke at sistnevnte er greit. Det er nok heller galskapen som er interessant og som selger og får lyttere.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Mar 2014, 14:14 
Avlogget

Jeg velger å tro, at hadde det vært noen som stilte opp på dette. Så hadde alt blitt vrid og vrengt, slik at vi hadde fremstått som noen idioter som ikke har noe bedre å ta seg til.

Og det blir for min del, bekreftet. Når personen ikke ønsker å sette seg inn i hva vi gjør og hvordan vi tenker. Og spesielt, når man får halv sur tilbake melding der igjen.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Mar 2014, 15:29 
Avlogget
Brukerens avatar

det som er synd er at journalister som bare vil ha noen gærninger å latterliggjøre på lufta brenner oss ut, sånn at vi tvers igjennom forakter journalister den dagen det kommer en ærlig, ordentlig journalist som faktisk vil skrive en skikkelig artikkel...

Jeg ville ikke egentlig ha noe i mot å bli intervjuet, om jeg visste at journalisten faktisk var en ok person og at desken ikke kom til å rævkjøre artikkelen når den var ferdig.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Mar 2014, 18:58 
Avlogget

Filbert skrev:
Blir sittende litt p tenke på dette med journalister og når de søker seg hit. Kanskje det blir veldig vanskelig å akseptere at vi faktisk er seriøse (men med masse humor, selvironi og skjemt) når man i utgangspunktet ikke forstår eller er villig til å akseptere at det vi driver med faktisk har relevans i en virkelig verden. Vi er øyeblikkelig stemplet som tullinger liksom - og blir dermed behandlet slik, lenge før en dialog kan oppstå.

Og det at vi i stor grad etterstreber ett enklere og mer selvforskynt liv uten bekymringer for alle kriser der ute. Det å prepper for enkelt senarioer er kanskje en start for oss mange, men når årene går så blir det mer gjennomtenkte og helhetlige løsninger som gjør at det ikke er så farlig om det er uro i ukraina, pandemier eller økonomisk nedgang. Klart man gjør sine tanker, opplever å bli bekymret eller kanskje også berørt men jeg vil tro (i det store og hele) mye mindre enn de fleste andre.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 06:59 
Avlogget

Bare det at man har et greit spisskammers, med ok utvalg i matvarer - sparer en for mange unødige turer med bil til nærmeste butikk og tilhærende impuls handel. Trenger bilen spyleveske, nu lyspære eller olje? My bedre å bruke ting som er innkjøpt billig - en å handle dyrt på nærmeste bensinstasjon...

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 08:31 
Avlogget
Brukerens avatar

mest handler det om å være forutseende. både på de "nære ting" og på de tingene man må være litt belest for å ha fått med seg.

at journalisten ble skuffa for at vi ikke var ravende gale guntotin', redneckin' tinfoilhats...vel, det sier vel mest om ham.

skal vi slutte å prate om den fjotten og mer om hvordan vi kan hanskes med idiotmedia?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 08:39 
Avlogget

Godt poeng! Jeg tenker stadig vekk på det temaet. Et minimum er jo at man faktisksetter seg inn i det som er skrevet her på forumet... men da er det gravende og undersøkende journalistikk, ikke underholdnings journalistikk som de siste eksemplene vi har hatt, har verdt.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 18:31 
Avlogget
Brukerens avatar

altså, jeg har ingenting imot å bli intervjua om jeg kjenner at det kan vekke noen til fra dvalen, stille noen spørsmål på dagsordnen, etc. ikke som banal underholdning.

det er nesten så vi skulle håndplukka en journalist til å bli hoffreporter :)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 18:49 
Avlogget
Brukerens avatar

Draugjeger skrev:
altså, jeg har ingenting imot å bli intervjua om jeg kjenner at det kan vekke noen til fra dvalen, stille noen spørsmål på dagsordnen, etc. ikke som banal underholdning.

det er nesten så vi skulle håndplukka en journalist til å bli hoffreporter :)

Hm, Filbert tar du jobben som NSF sin reporter? 8-)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 18:53 
Avlogget

Heh... Jeg har en del pressekontakter, det er ikke det - og det hadde kansje vært gøy å skrive. Men ville noen ha kjøpt en sliknartikkel, uten sensasjon og sjokk?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 20:42 
Avlogget

Filbert skrev:
Heh... Jeg har en del pressekontakter, det er ikke det - og det hadde kansje vært gøy å skrive. Men ville noen ha kjøpt en sliknartikkel, uten sensasjon og sjokk?

Gi får gi ut en egen bok da? "Kunsten og overleve livet" med sub-title "eller zombier, arbeidsledighet, atomkrig eller rett og slett en langhelg med svigers uten strøm og vann" Det hadde vært noe, kunne med den rette vinklingen blitt en skikkelig hot bok for alle selvtenkene mennesker til jul.

Så deler vi opp og skriver om forskjellige tema..

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 20:54 
Avlogget

Me like :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 20:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Det var faktisk en veldig god ide :D

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 21:29 
Avlogget

Jeg tar kommunikasjon og overvåkning, Filbert tar våpen, amunisjon, feller annet smell, Bamsebrakar hadde tanker om psykiske aspekter en gang så han kan utdype alle tenkelige varianter av dette, klaresegselv kan skrive om strøm og vann, så hadde vi noen damer som fikk prøvd prepping utstyret sitt kan skrive om øvelser og viktigheten av dette.

Så burde vi hatt med helse, hygene, energi kilder, varme, budsjett, økonomi (aspekter og risikoer), kart og navigering, farkoster (biler, atv, båt osv) og for ikke å glemme favoritt kapitlene som vi alle kan skrive litt på og gjerne med flere eksempler. Bug out, in up and down, 24hours, 36 og 72hours bags.

Sikkert mye jeg glemmer i farten.. Synspunkter?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support