Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 25 Mai 2018, 12:06

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 21:50 
Avlogget

Klare seg selv har vel dratt for å klare seg selv... Draugjeger på økologi, selvdyrking og litt sånn konserverings greir.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 23:00 
Avlogget
Brukerens avatar

gray skrev:
Jeg tar kommunikasjon og overvåkning, Filbert tar våpen, amunisjon, feller annet smell, Bamsebrakar hadde tanker om psykiske aspekter en gang så han kan utdype alle tenkelige varianter av dette, klaresegselv kan skrive om strøm og vann, så hadde vi noen damer som fikk prøvd prepping utstyret sitt kan skrive om øvelser og viktigheten av dette.

Så burde vi hatt med helse, hygene, energi kilder, varme, budsjett, økonomi (aspekter og risikoer), kart og navigering, farkoster (biler, atv, båt osv) og for ikke å glemme favoritt kapitlene som vi alle kan skrive litt på og gjerne med flere eksempler. Bug out, in up and down, 24hours, 36 og 72hours bags.

Sikkert mye jeg glemmer i farten.. Synspunkter?

Hva om Youngsurvivalist og jeg tar om hvordan det er å begynne som tenåringer med prepping? Samt hva en kan starte med i så ung alder?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 23:36 
Avlogget
Brukerens avatar

gray skrev:
Filbert skrev:
Heh... Jeg har en del pressekontakter, det er ikke det - og det hadde kansje vært gøy å skrive. Men ville noen ha kjøpt en sliknartikkel, uten sensasjon og sjokk?

Gi får gi ut en egen bok da? "Kunsten og overleve livet" med sub-title "eller zombier, arbeidsledighet, atomkrig eller rett og slett en langhelg med svigers uten strøm og vann" Det hadde vært noe, kunne med den rette vinklingen blitt en skikkelig hot bok for alle selvtenkene mennesker til jul.

Så deler vi opp og skriver om forskjellige tema..

Artig initiativ! Hadde forresten ikke du et annet bokprosjekt på gang???? ;) Kanskje på tide å vekke det til live igjen? (Om det har ligget nede da. Hvem vet, kanskje du har fått antatt manuset allerede?)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 10:09 
Avlogget

Filbert skrev:
Klare seg selv har vel dratt for å klare seg selv... Draugjeger på økologi, selvdyrking og litt sånn konserverings greir.

Gode forslag, ja så klart vi må ikke glemme ett skikkelig konspirasjons teorier kapittel.. ;-)

Klare seg selv offline om dagen?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 10:17 
Avlogget

Bamse Brakar skrev:
gray skrev:
Filbert skrev:
Heh... Jeg har en del pressekontakter, det er ikke det - og det hadde kansje vært gøy å skrive. Men ville noen ha kjøpt en sliknartikkel, uten sensasjon og sjokk?

Gi får gi ut en egen bok da? "Kunsten og overleve livet" med sub-title "eller zombier, arbeidsledighet, atomkrig eller rett og slett en langhelg med svigers uten strøm og vann" Det hadde vært noe, kunne med den rette vinklingen blitt en skikkelig hot bok for alle selvtenkene mennesker til jul.

Artig initiativ! Hadde forresten ikke du et annet bokprosjekt på gang???? ;) Kanskje på tide å vekke det til live igjen? (Om det har ligget nede da. Hvem vet, kanskje du har fått antatt manuset allerede?)

Den går fremover, lever sitt eget liv og en litt annen sjanger enn "the handbook" som vi diskuterer her ;-)

Men takk for at du spør, det går saktere og tyngere rundt enn ventet men målet er godt forankret. Så man må gi det mer tid og hardt arbeid som kommer man nok dit. ;-)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 11:31 
Avlogget

Fikk en tanke om et forsidebile... en slik vakker og kunstferdig utført snøkule, med et søtt lite hus og noen glade mennesekr inni som står og vipper på kanten av en hylle over et betong gulv...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 11:49 
Avlogget

Filbert skrev:
Fikk en tanke om et forsidebile... en slik vakker og kunstferdig utført snøkule, med et søtt lite hus og noen glade mennesekr inni som står og vipper på kanten av en hylle over et betong gulv...

Se der ja, kanskje vi trenger noen til å illustrere boka også?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 11:50 
Avlogget

Fiskeren873 skrev:
gray skrev:
Jeg tar kommunikasjon og overvåkning, Filbert tar våpen, amunisjon, feller annet smell, Bamsebrakar hadde tanker om psykiske aspekter en gang så han kan utdype alle tenkelige varianter av dette, klaresegselv kan skrive om strøm og vann, så hadde vi noen damer som fikk prøvd prepping utstyret sitt kan skrive om øvelser og viktigheten av dette.

Så burde vi hatt med helse, hygene, energi kilder, varme, budsjett, økonomi (aspekter og risikoer), kart og navigering, farkoster (biler, atv, båt osv) og for ikke å glemme favoritt kapitlene som vi alle kan skrive litt på og gjerne med flere eksempler. Bug out, in up and down, 24hours, 36 og 72hours bags.

Sikkert mye jeg glemmer i farten.. Synspunkter?

Hva om Youngsurvivalist og jeg tar om hvordan det er å begynne som tenåringer med prepping? Samt hva en kan starte med i så ung alder?

Høres ut som ett godt kapittel. ;-)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 11:52 
Avlogget

Tror Norseman kan ta feller og bushcraft...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 16:27 
Avlogget
Brukerens avatar

gray skrev:
Filbert skrev:

Dersom det virkelig er interesse for noe slikt ligger alt til rette for å bruke "Faktaguider og Tips" som kladdebok. Det hadde vært fint å få litt fart i den delen av NSF. Det som har kommet opp som ideer så langt, er glimrende emner der. Senere kan tråder derfra samles i en PDF til distribusjon/utskrift/trykking. Så det er i grunnen bare å sette i gang! :)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 17:11 
Avlogget

Bamse Brakar skrev:
Dersom det virkelig er interesse for noe slikt ligger alt til rette for å bruke "Faktaguider og Tips" som kladdebok. Det hadde vært fint å få litt fart i den delen av NSF. Det som har kommet opp som ideer så langt, er glimrende emner der. Senere kan tråder derfra samles i en PDF til distribusjon/utskrift/trykking. Så det er i grunnen bare å sette i gang! :)

Ooohhh.. :shock:
Der har jeg allerede noe jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har fullført... :? Må vel se å få ferdig no der ja. :)

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 19:28 
Avlogget

Bamse Brakar skrev:
gray skrev:
Filbert skrev:

Joa, men skal vi gi ut det gratis da? Så liksom for meg deg på TV2 sitt Frokost TV som forteller om den fine jule-best-selgeren som vi gir ut ;-)
Må passe på at vi får lansert boka rett etter en større strøm utfall eller tilsvarende nasjonal utfordring.

Hadde jo gitt rom for mang en "prep" om man hadde fått inn kapital på konto. ;-)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 19:30 
Avlogget

gray skrev:
Bamse Brakar skrev:

Joa, men skal vi gi ut det gratis da? Så liksom for meg deg på TV2 sitt Frokost TV som forteller om den fine jule-best-selgeren som vi gir ut ;-)
Må passe på at vi får lansert boka rett etter en større strøm utfall eller tilsvarende nasjonal utfordring.

Hadde jo gitt rom for mang en "prep" om man hadde fått inn kapital på konto. ;-)

Men du har jo så klart rett, vi ønsker jo å hjelpe flest mulig ikke å sko oss på andres utfordringer... :roll:

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 19:53 
Avlogget

For en dust han var :shock:

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2014, 20:08 
Avlogget

Hvem snakker du om nå? Jeg tror det er jornalisten du mener, og ikke Gray? Er kanskje ikke nødvendig å skrive slikt uansett, selv om man kan ha den følelsen.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support