Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Sep 2018, 12:53

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Henvendelse fra media
InnleggSkrevet: 01 Okt 2012, 20:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Både Kyrre og Krushdbug er reelle journalister og sikkert symptiske mennesker også.De to har nokså forskjellig innfallsvinkel i tidligere arbeider. Spørsmålet er bare om tiden er moden for en artikkel som vil bli tatt seriøst ennå. Vil vår medvirkning bare gjøre dette mer suspekt, eller vil det faktisk medføre at noen fler vil få øynene opp for hvorfor noen tenker som oss? Jeg er usikker, men i utgangspunktet åpen for muligheten. Men jeg vil selv ikke stå fram av grunner jeg har skrevet om over.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2012, 20:35 
Avlogget

Tatt i betrakning av den kunnskapen ola og kari nordmann har om hva som skjer i verden, takket være det rosenrøde værdensbildet malt av norsk og vestlig media, så tror jeg personlig ikke norge er klar for prepping. I USA har SHTF i slow motion siden boblen smalt i 2008, og ett stadig mer åpent forhold til prepping er den naturlige følgen.

I Norge må enten media begynne å skrive om den perfekte stormen som bygger seg opp, økonomisk, økologisk og sosialt... Eller vi må føle det litt mer på kroppen enn bare smørkrisa og bensinprisen. Når arbeidsledigheten har doblet seg i norge og europa tenker jeg prepping blir mainstream her til lands å.

Men hvis noen vil bli med på en reportasje så støtter jeg de fullt ut i det!

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2012, 00:51 
Avlogget

Hei Kyrre!
Har desverre ikke svart deg pr. pm. enda, men legger ut svar her i steden. Som de fleste allerede har uttrykt, er heller ikke jeg interesert i å delta i noen artikkel om prepping. Jeg er så ny innenfor feltet (og var så ekstrem i min introduksjon), at jeg neppe er noen aktuell kandidat til å fronte et så viktig tema.

Når det er sagt, så har jeg lært så mye og utviklet meg både som prepper og medborger, at jeg er et eksempel på at et slikt forum både har livets rett og ikke fortjener og fremstilles på noe marginalisert måte. Om du ønsker, så bidrar jeg gjerne med å fortelle hvordan mitt syn på en svært usikker fremtid har endret seg til det bedre, etter at jeg ble med her. Min familie og jeg stiller ikke opp på noen bilder, og er vel dermed utenfor ditt interessefelt, men jeg håper du behandler forumet og saken som sådan med den respekten det fortjener.

Takker forøverig for henvendelsen, og regner dette som svar selv om jeg ikke svarer på din pm.
Vennlig hilsen Crusoe

(når det er skrevet: Du lager noen fantastiske bilder! Var selv en hobbyfotograf så lenge feltet jobbet analogt. Klarer ikke å tilpasse meg den digitale verden...)

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2012, 06:01 
Avlogget
Brukerens avatar

rhex skrev:
Tatt i betrakning av den kunnskapen ola og kari nordmann har om hva som skjer i verden, takket være det rosenrøde værdensbildet malt av norsk og vestlig media, så tror jeg personlig ikke norge er klar for prepping. I USA har SHTF i slow motion siden boblen smalt i 2008, og ett stadig mer åpent forhold til prepping er den naturlige følgen.

I Norge må enten media begynne å skrive om den perfekte stormen som bygger seg opp, økonomisk, økologisk og sosialt... Eller vi må føle det litt mer på kroppen enn bare smørkrisa og bensinprisen. Når arbeidsledigheten har doblet seg i norge og europa tenker jeg prepping blir mainstream her til lands å.

Det spørs om du ikke har mye rett i dette og det du skrev i den andre tråden også, for så vidt. To sider av samme sak.

Ting tar tid, heter det. Og om vi ser på begrepet "peak oil", så er det ikke mange år siden absolutt alt som ble skrevet og sagt i norske media latterliggjorde dette. Nå er dette i ferd med å snu. Se bare debatten i Verdibørsen hvor dette ble nevnt i "matter of fact"-ordelag. Link:
Sitat:
Dessuten kan dette være lurt å sjekke ut: I Verdibørsen på NRK P2 har det i de to siste programmene vært en diskusjon om miljø og menneskenatur med stikkord ”miljøkrise, vekstøkonomi og menneskets biologi”. Debattanter var Terje Bongard, Pål Steigan og Lise Tingstad. Så vidt jeg vet er heller ikke disse ”preppere”, men ut fra debatten tror jeg de vil ha interessante synspunkter å komme med. Link til de to programmene er: Verdibørsen 22.09.2012:
http://itunes.apple.com/no/podcast/verd ... 76165&l=nb
Verdibørsen 29.09.2012:
http://itunes.apple.com/no/podcast/verd ... 14236&l=nb
Diskusjonene jeg snakker om kommer et stykke ut i programmene. 22/9 fra 14:45 til 40:30 og 29/9 fra 5:15 til 32:00.

Men fortsatt gjelder denne bevisstheten bare et lite mindretall i befolkningen. Så kanskje det må skrives spaltemetre om disse bakgrunnstemaene. Og selvfølgelig at vår lille oase må kjenne litt mer på hva resten av verden opplever, før dette endrer seg noe vesentlig.

På den annen side vil det nok bli skrevet om vår lille utgruppe uansett. Kanskje det beste vi kan håpe på er at ved å holde diskusjonene her på et saklig og jordnært nivå, kan vise de som stikker innom av nysgjerrig het at vi ikke er særlig forskjellige fra dem. Hovedforskjellen er kanskje at mens vi alle betaler vår hus-, bil-, innbo- og livsforsikring, så investerer vi også litt tid og penger i andre typer forsikring?

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2012, 11:47 
Avlogget

Hei igjen,

Takk for engasjementet deres! Har revurdert litt og kommet frem til at det er større sjanse for at noen stiller opp dersom det er anonymt. Da vil vi ikke benytte bilder som identifiserer den som intervjues og selvfølgelig ikke ei heller navn. Selv om noen av dere er skeptiske til media tror jeg at en norsk versjon av dette vil kunne bidra til å skape en mer positiv oppmerksomhet rundt temaet. Kanskje det rekrutterer flere medlemmer til forumet som ikke visste at dette var en samlingsarena for folk med like interesser?

Uansett håper jeg at noen av dere som er ivrige på prepping/survivalisme kontakter meg på kyrre.lien@vg.no, min telefon 943 72 659 eller sender meg en PM her på forumet.
Og deres identitet forblir hos meg. VG beskytter alltid sine kilder og vil aldri overlevere noe informasjon til en tredjepart med mindre dette er avtalt.

- Kyrre

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2012, 12:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Da kan du jo like gjerne ta intervjuet her..? Hva er det du lurer på ?

Topp

InnleggSkrevet: 02 Okt 2012, 14:06 
Avlogget

Sverre skrev:
Da kan du jo like gjerne ta intervjuet her..? Hva er det du lurer på ?

Hei Sverre,
Det er nok ikke en optimal løsning fordi jeg faktisk må fotografere hos personen til artikkelen samt at intervjuer alltid blir mye bedre (for begge parter) når de gjøres muntlig og ikke i skriftlig form.
- Kyrre

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2012, 23:55 
Avlogget

Denne videoen er ganske relevant til denne saken føler jeg selv. http://www.youtube.com/watch?v=vfrNNs7n ... re=related

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Okt 2012, 17:02 
Avlogget

Fikk disse spørsmålene fra Kyrre Lien da jeg spurte hva slags spørsmål han ville ha svar på. Så mitt spørsmål blir: Hva blir deres svar på disse spørsmålene? Er det disse spørsmålene han bør stille? Er det kanskje noen andre spørsmål han bør stille? All innspill mottaes med takk. :)

"På hvilken måte mener du det er viktig at mennesker i Norge forbereder seg på eventuelle katastrofer/ragnarokk?

Hvorfor mener du personlig at en slik forberedelse er nødvendig?

Hvilke fordommer møter du blant vanlige mennesker i hverdagen, fordi du har dette fokuset?

Har du alltid vært en prepper eller er det i det siste du har blitt overbevist om dette?

Hva konkret mener du Norges befolkning må være forberedt på?

Hvordan forberede seg best mulig: Hva er det essensielle varene og materialene.

Hvordan ble du opptatt av denne typen forberedelser?"

Personlig har jeg grublet på disse spørsmålene i 24 timer nå, men er ennå ikke kommet noe nærmere og svare på dem alle per nu.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Okt 2012, 19:40 
Avlogget

Hm, nå hadde jeg håpet å få noen tips til hva jeg skulle si til Kyrre når han nå snart skal intervjue meg. I mangel av noe annet, får jeg vel bare gå for disse svarene her.

"På hvilken måte mener du det er viktig at mennesker i Norge forbereder seg på eventuelle katastrofer/ragnarokk?"

Vel, først og fremst må alle skaffe seg en tinfoliehatt. Vi vet alle at dette beskytter mot myndighetenes hjerneslesing. Dernest er en gassmaske nødvendig, slik at vi ikke puster inn flyenes chemtrails og blir sterile. Medisiner er ikke viktig, leire kurerer alt!

"Hvorfor mener du personlig at en slik forberedelse er nødvendig?"

Personlig føler jeg ikke for å bli middag til øglemenneskene som tar over jorden via Illuminati og new world order. Så derfor mener jeg at dette er nødvendig.

"Hvilke fordommer møter du blant vanlige mennesker i hverdagen, fordi du har dette fokuset?"

Vanlige mennesker er ikke det verste, men jeg synes nå det er litt plagsomt med all denne overvåkningen fra CIA og PST. Også er jeg litt lei av all denne analsonderingen på ufoene, det bør virkelig holde med en slik kidnapping i året synes jeg!

"Har du alltid vært en prepper eller er det i det siste du har blitt overbevist om dette?"

Nei, jeg ble vel prepper etter den første gangen jeg ble tatt opp i romskipet til zetaene og ble klar over den kommende polskifet. Så nå blir det bunker for alle pengene.

"Hva konkret mener du Norges befolkning må være forberedt på?"

At NWO kommer til å ta over makten under polskifet, meteorittregnet og alieninvasjonen.

"Hvordan forberede seg best mulig: Hva er det essensielle varene og materialene."

Det viktigste blir selvfølgelig og få tak i nok bunkermateriale, slik at man kan grave seg ned. Det er også viktig og ta så mye MMS som overhodet mulig, slik at vi ikke blir påvirket av myndighetenes hjernekontrollkjemikalier.

"Hvordan ble du opptatt av denne typen forberedelser?"

Nei, som før nevnt så var det jo en åndelig oppvåkning i møte med zeta romvesenene.

Ja, om ikke dette intervjue får folk til og flokke seg hit så vet ikke jeg! Eller, er det noen andre som har noen forslag til svar? ;)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Okt 2012, 21:17 
Avlogget

Yay!
Siden jeg tilhører tinfoliefolket og bruker MMS og leire kan jeg bare si: Perfekte svar! Ihvertfall fikk du mannen min til å le seg skakk!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 12:26 
Avlogget
Brukerens avatar

Frøyatro skrev:
Hm, nå hadde jeg håpet å få noen tips til hva jeg skulle si til Kyrre når han nå snart skal intervjue meg. I mangel av noe annet, får jeg vel bare gå for disse svarene her.

"På hvilken måte mener du det er viktig at mennesker i Norge forbereder seg på eventuelle katastrofer/ragnarokk?"

Vel, først og fremst må alle skaffe seg en tinfoliehatt. Vi vet alle at dette beskytter mot myndighetenes hjerneslesing. Dernest er en gassmaske nødvendig, slik at vi ikke puster inn flyenes chemtrails og blir sterile. Medisiner er ikke viktig, leire kurerer alt!

"Hvorfor mener du personlig at en slik forberedelse er nødvendig?"

Personlig føler jeg ikke for å bli middag til øglemenneskene som tar over jorden via Illuminati og new world order. Så derfor mener jeg at dette er nødvendig.

"Hvilke fordommer møter du blant vanlige mennesker i hverdagen, fordi du har dette fokuset?"

Vanlige mennesker er ikke det verste, men jeg synes nå det er litt plagsomt med all denne overvåkningen fra CIA og PST. Også er jeg litt lei av all denne analsonderingen på ufoene, det bør virkelig holde med en slik kidnapping i året synes jeg!

"Har du alltid vært en prepper eller er det i det siste du har blitt overbevist om dette?"

Nei, jeg ble vel prepper etter den første gangen jeg ble tatt opp i romskipet til zetaene og ble klar over den kommende polskifet. Så nå blir det bunker for alle pengene.

"Hva konkret mener du Norges befolkning må være forberedt på?"

At NWO kommer til å ta over makten under polskifet, meteorittregnet og alieninvasjonen.

"Hvordan forberede seg best mulig: Hva er det essensielle varene og materialene."

Det viktigste blir selvfølgelig og få tak i nok bunkermateriale, slik at man kan grave seg ned. Det er også viktig og ta så mye MMS som overhodet mulig, slik at vi ikke blir påvirket av myndighetenes hjernekontrollkjemikalier.

"Hvordan ble du opptatt av denne typen forberedelser?"

Nei, som før nevnt så var det jo en åndelig oppvåkning i møte med zeta romvesenene.

Ja, om ikke dette intervjue får folk til og flokke seg hit så vet ikke jeg! Eller, er det noen andre som har noen forslag til svar? ;)

Jeg synes du har fanget essensen veldig fint her. Altså det inntrykket den alminnelige leser vil sitte igjen med av oppfatninger etter å ha skummet gjennom artikkelen uansett hva som faktisk står der. I tillegg vil nok journalisten på sine strålende flotte bilder klare å fange inn noen detaljer, som han gjorde med sigarettene til disse jegertvillingene, som vil feste seg hos folk. Så hvis du tilfeldigvis skulle ha en svastika av noe slag, bør du nok tenke på å finne det fram. Andre ideer i farten kunne være hjelm (med horn selvfølgelig) eller et par av sverdene dine diskret festet til hoften. :lol:

Men seriøst, jeg skal prøve å få tid til et skikkelig svar etter hvert.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 13:03 
Avlogget

Vinklinga bør etter min meining leggast meir mot ting som folk flest har et forhold til. Det at mobilnettet kan detta ut over en lengre periode, strømbrudd, store snømengder på kort tid. Var vel folk som var uten strøm og veiforbindelse ei god stond etter orkanen som var sist. Og på sørlandet for nåken år si så måtte vel røde kors kjøra rondt med snøscoter og levera mat og tepper til folk som var værfaste. Men ragnarok, verdens undergang og amrikanske tilstandar selge vel meir aviser.

Jok

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 21:10 
Avlogget

[quote Jeg synes du har fanget essensen veldig fint her. Altså det inntrykket den alminnelige leser vil sitte igjen med av oppfatninger etter å ha skummet gjennom artikkelen uansett hva som faktisk står der. I tillegg vil nok journalisten på sine strålende flotte bilder klare å fange inn noen detaljer, som han gjorde med sigarettene til disse jegertvillingene, som vil feste seg hos folk. Så hvis du tilfeldigvis skulle ha en svastika av noe slag, bør du nok tenke på å finne det fram. Andre ideer i farten kunne være hjelm (med horn selvfølgelig) eller et par av sverdene dine diskret festet til hoften. :lol:

Men seriøst, jeg skal prøve å få tid til et skikkelig svar etter hvert.[/quote]

Et skikkelig svar hadde vært fint, da jeg er veldig usikker. Synes Jok har veldig godt fokus, og det er noe slikt jeg vil ha frem i artikkelen. Skal for den saks skyld formulere et svar og poste her selv, et litt mer seriøst et. ;)

Jeg har en kevlarhjelm, en gassmaske, en kamuflasjeuniform, og en stridsvest. Kombinert med sverdene mine og et luftgevær for sikkerhets skyld, så burde vi få oppmerksomhet rundt preppertilværelsen ja! :lol:

Nazi symboler er det nok vanskelig med, men et manji symbol skal eller to skal det nok finnes!

Vedlegg:
berry_fullbringer_by_tridyrium-d3996rm.jpg
berry_fullbringer_by_tridyrium-d3996rm.jpg [ 105.5 KiB | Vist 3635 ganger ]

Dette bildet er fra den japanske animeserien Bleach, og i alle fall i asia er dette symbolet enda mye brukt. Blant annet har vi Mugen No Juunin, som på amerikansk heter Blade of the immortal, på norsk, Blade den udødelige, hvor hovedpersonen har en svart hvit kimono med sauvastikaen på ryggen. Og han heter Manji, som er det japanske navnet på symbolet. Så den pervesjonen og stigmaen naziene la på symbolet håper jeg vil forsvinne til fordel for å ta symbolet tilbake. For hva skal neonaziene flokke seg rundt om vi tar fra dem symbolene? :mrgreen:

Men jeg skal unngå alle kontroverser i denne sammenhengen selvsagt!

Topp

InnleggSkrevet: 01 Nov 2012, 08:24 
Avlogget

:lol: Mye morsom lesning her!

Vel, jeg synes en sånn artikkel burde vært rettet mot: la oss gjøre litt mer som besteforeldrene våre slik at vi ikke får panikk når det er tomt for smør i butikken eller vi er uten strøm noen dager.

Ser det ikke som umulig å la Kyrre ta bilder av lagre anonymt og sånt, men egentlig så tror jeg det er lurere å sende ut bilder av en liten kjellerbod enn et enormt stort lager! Nå har ikke jeg noe lager i det hele tatt enda, men om et par- tre år kan du gjerne ta bilder av mitt kommende minilager ;) (Men jeg vil være anonym)

Eller hva med å vinkle artiklen i tre deler:

1.Småpreppern som har ekstra dopapir og vaskepulver samt litt hermetikk i kottet under trappa
2. preppern som går litt lengre og har et noe større lager samt har laget en liten kjøkkenhage og har et par høns
3. Den ultimate prepper som har et stort lager, evt bunkers, våpen, mat, alt av overlevelsesutstyr. Som har en gamme ute i skogen eller i hvertfall et par BOL osv osv osv

Hver og en med forklaring på hva han/hun prepper seg for og gjerne et par tips til "hvermannsen" som hodelykt med batterier og en pakke dopapir i kottet.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support