Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 12 Nov 2019, 18:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 12 Feb 2019, 12:50 
Avlogget

Hei,

Mitt navn er Kaja og jeg er en 24 år gammel jente som studerer sosiologi ved Universitetet i Oslo. Jeg holder på med bacheloroppgave denne våren og i den anledning håper jeg på å få intervjue nordmenn som driver med personlig beredskap og "prepping". Jeg vil gjerne utforske deres holdninger satt opp mot populærmediers fremstilling av dette. Etter å ha lest litt på forumet deres får jeg følelsen av at denne fremstillingen ikke er noe mange av dere identifiserer dere med (eksempelvis amerikanske Nat Geos Doomsday Preppers). Sammen med dette er jeg også interessert i fascinasjonen for det post-apokalyptiske og katastrofer som har eksistert lenge innen populærkultur. Sist men ikke minst er det sosiologisk interessant på grunn av modernitet og opplevelser av risiko og samhold, altså modernitetens konsekvenser for individet og samfunnet. Akkurat hva problemstillingen min vil være er litt usikkert enda, men det blir noe innenfor det jeg forsøker å skissere kort opp her.

Ingen navn eller annen gjenkjennelig personlig informasjon vil oppgis i oppgaven. Det vil være anonymt. Oppgaven min skal heller ikke brukes til noe annet enn som eventuelt eksempeloppgave for andre studenter. Det er en liten intervjustudie hvor jeg i beste fall håper på å få snakket med 3-4 stk.

Ta kontakt hvis du er interessert i å prate videre med meg om dette :) Holder til i Oslo, intervjuer kan også tas over Skype eventuelt.
Epost: kajatorgersen@hotmail.com

Topp

InnleggSkrevet: 15 Feb 2019, 20:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Hadde i alle fall vært interessant om du postet konklusjonen din her.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Feb 2019, 14:10 
Avlogget

Ja, det kan jeg sikkert få til!
Fyi, jeg har ikke blitt autorisert til å sende private meldinger, så om noen vil ta kontakt er det best å gjøre det på epost ettersom jeg ikke får svart på meldinger her:)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: