Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Mai 2018, 01:43

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 09 Feb 2018, 10:53 
Avlogget

Hei! Jeg ser det ikke er kjempepopulært med journalister her, men jeg prøver meg likevel.

I Bergen hadde vi nylig strømbrudd hos over 20 000 husstander, og det er ikke uvanlig med strømbrudd I Hordaland i forbindelse med stormer.
Fylkesmannen anbefalte i 2015 at folk selv bør være bedre forberedt på langvarig strømbrudd - https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/9q6E ... m-i-en-uke

Med stadig hyppigere og kraftigere ekstremvær vil vi i NRK lage en sak, hvor vi fokuserer på beredskap ved strømbrudd. Vi tar utgangspunkt i en liste vi fant på Røde Kors sine hjemmesider - https://www.rodekors.no/vart-arbeid/ber ... trombrudd/ men skulle gjerne hatt kontakt med en som er forberedt. Interessen vår er om denne listen er komplett, og litt om konkrete mengder med f.eks. mat og vann som er nødvendig for en uke uten strøm.

Er det noen som kunne tenkt seg å stille opp? Søker helst noen som bor i Hordaland, men vi kan samarbeide med redaksjoner over hele landet. Ta gjerne kontakt på e-post: mariann.gjerde@nrk.no, ellers skal jeg prøve å følge med her :)

Håper på positive svar,
vennlig hilsen,
Mariann Gjerde
NRK Hordaland

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2018, 23:27 
Avlogget
Brukerens avatar

kudos for seriøs henvendelse og vinkling på program.

imidlertid føler jeg at jeg har gjort min del etter å ha blitt intervjuet allerede.

dessuten bor jeg på østlandet. det kan nok være vanskelig å få noen til å stille opp uten å love full anonymitet.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2018, 06:05 
Avlogget

Røde Kors har på sine sider gjemt unna en liste med beredskapsvettregler, som egentlig ville være et bedre utgangspunkt for dere. :)

Vi diskuterte litt rundt denne i tråden her. ;)

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: