Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 17 Des 2018, 20:44

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 23 Jan 2017, 08:41 
Avlogget
Brukerens avatar

Har alltid lurt på hvorfor serier bruker IRC-chatter fra 1990-tallet som mal når de viser direktekommunikasjon.
Minner meg om spillechatter for CS fra tidlig 2000-tall.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2017, 08:46 
Avlogget

Strelok skrev:
Har alltid lurt på hvorfor serier bruker IRC-chatter fra 1990-tallet som mal når de viser direktekommunikasjon.
Minner meg om spillechatter for CS fra tidlig 2000-tall.

Er litt mér Cloak And Dagger det, vettø... :mrgreen:
Mye uforståelige 'koder', og litt klartekst-samtale... Mystisk for de fleste idag som har vokst opp med Messenger og Fjesbok... ;)

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2017, 08:46 
Avlogget
Brukerens avatar

Helt hysterisk patetisk morsomt, på en Fleksnesaktig måte. Kanskje med litt innslag av Stuttum og solide doser Doomsday Prepper. Parodier er da stort sett bare morsomt. Men gode parodier forutsetter at det i det minste er noen kontaktflater mellom den eller det som paroideres. Her er det vanskelig å se at inspirasjonen skulle ha kommet fra resarch på NSF. Jeg tipper det mer er sugd ut av eget bryst etter å ha forspist(forsett????) seg på nevnte Doomsday Preppers. Også i går kveld runget en rå latter gjennom huset vårt.....

@Lindblad: Hvordan går det med tilbakemeldingene fra Legeforeningen. Du må da sikkert ha noen tilsvarende forespørsler på hva de mener om karakteren Ravn?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2017, 09:02 
Avlogget
Brukerens avatar

tror sjelden jeg har vært mer skjermflau. det hadde vært greit om prepperne virket kompetente. hva var planen deres med å sitte i skogbrynet og grille pølser, egentlig?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2017, 09:14 
Avlogget
Brukerens avatar

For meg var det for absurd til å bli flau av. Det var bare helt latterlig tøvete.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jan 2017, 10:01 
Avlogget

Hvis man ikke tenker opsec og det blir en eller annen form for krise så har man plutselig hele dagbladet på døren som tigger etter mat og husly :D hehe

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jan 2017, 09:01 
Avlogget

Mr I skrev:
Hvis man ikke tenker opsec og det blir en eller annen form for krise så har man plutselig hele dagbladet på døren som tigger etter mat og husly :D hehe

Akkurat det kan du banne på.

Draugjeger skrev:
tror sjelden jeg har vært mer skjermflau. det hadde vært greit om prepperne virket kompetente. hva var planen deres med å sitte i skogbrynet og grille pølser, egentlig?

Jeg håper jo dermed at noen nå ønsker å være med på å nyansere dette bildet i en artikkel.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jan 2017, 15:42 
Avlogget

Jeg har bare sett 2,5 episode enda, men det er omtrent 2 episoder mer enn jeg pleier å få med meg av noen serier.

Så jeg får banne i kjerka jeg da, og si at jeg synes "Valkyrien" var ganske spennende, god underholdning! :D Noe mer enn underholdning legger jeg ikke i det.

Det tok litt tid før jeg skjønte at Leif var prepper, men det var bare en ekstra tvist. Jeg synes rollefiguren er akkurat passe intens og halvgal til å være litt badboy... Dere gutter tenker vel ikke slik...

Hva med å ikke ta seg selv så høytidelig? Det er fullstendig normalt at selv såkalte dokumentarer fremstiller spesielle fagmiljøer, grupperinger og interesser litt skjevt. Dette er attpåtil fiksjon. Da er handling og spenning viktigst, ikke fakta.

Jeg har allsidig bakgrunn både faglig, yrkesmessig og på hobbyfronten og fant flere "karikaturer", logiske brister og fagfeil i mye av de andre temaene i serien. Uten at jeg føler meg spesielt flau eller fornærmet av den grunn. Det pleier å være slik, og det er ofte en del av intern humor blant vennene mine med samme interesser.

Det er da ikke så rart at det er vanskelig å fremstille et miljø som virkelig helst vil unngå journalister og oppmerksomhet på en god måte sett utenfra, eller hva? Og selvsagt kopierer de forumet, meldinger o.l. Det ville jeg også ha gjort om jeg skulle laget spenningsfilm om jeg miljø jeg ikke kjenner godt. Potensielt interessante rosabloggere, for eksempel. Jeg ville ha funnet et passende bloggforum og mer eller mindre kopiert layouten og hele greia. Skulle jeg diktet opp noe fra intet ville det blitt lite troverdig. Og etterpå ville vel rosabloggere sittet fornærmet igjen og diskutert innad i forumet.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jan 2017, 23:46 
Avlogget
Brukerens avatar

det var derfor jeg sa at det hadde vært helt greit at de kopierte forum og brukernavn friskt om prepperne i allefall var blitt framstilt som kompetente. de ble jo framstilt som mindre kompetente enn mannen i gata? I tillegg til at det ikke gav noen mening i et handlingsperspektiv heller.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Feb 2017, 09:46 
Avlogget

Draugjeger skrev:
det var derfor jeg sa at det hadde vært helt greit at de kopierte forum og brukernavn friskt om prepperne i allefall var blitt framstilt som kompetente. de ble jo framstilt som mindre kompetente enn mannen i gata? I tillegg til at det ikke gav noen mening i et handlingsperspektiv heller.

OK, da er jeg åpen for at det trolig skjer noe i de senere episodene -de jeg ikke har sett enda- som gir en grunn til å være flau. Foreløpig har jeg bare vært oppgitt på han tyvens vegne, fordi han virker både korttenkt og umodent impulsiv. Det tror jeg er et bevisst karaktertrekk figuren skal ha, heller enn et angrep på noen gruppe.

Man trenger iblant noen som gjør dumme ting for å dreid handlingen dit man vil. Hvem har vel ikke sittet og ropt til skjermen "neeei, ikke gjør det, åh, for en dust!"

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2017, 23:38 
Avlogget

Mot bedre viten har jeg sett tre episoder på nett og det innrømmes at det hittil er mindre rævva enn jeg så for meg til å begynne med. Avventer endelig dom til jeg har sett gjennom alt. Av noen kommentarer her å dømme så har jeg vel noen cringeworthy øyeblikk foran meg:)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Feb 2017, 08:25 
Avlogget
Brukerens avatar

ordet du leter etter er "skjermflau", hugthemtrees... ellers synes jeg serien er grei nok.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Feb 2017, 16:06 
Avlogget

Det morsomme er jo at skaperne av denne serien har lest på dette forumet og mest sannsynlig bygget karakterene på inntrykkene av folk her inne. Scenene fra skogen blir jo ganske morsomme å se i det lyset. Noen som kjenner seg igjen i han fyren som nekter å sende videre nøtteposen?

Topp

InnleggSkrevet: 06 Feb 2017, 20:20 
Avlogget

Har ikke hørt om denne serien.
Skal se første episode nuh.
Tolker tidligere kommentarer at jeg har
Uhøytidelig prepper humor I vente :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 06 Feb 2017, 20:43 
Avlogget
Brukerens avatar

hvis de virkelig skulle gjøre det morsomt hadde de klaget over hvilken elendig BOL de var på, hvilken langtidslagret pastarett som var minst vond og hvorvidt "grayman" eller "tacticool" er mest velegnet for SHTF.

DET hadde jo vært hysterisk.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 55 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support