Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 10 Des 2018, 07:07

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: P3 Dokumentar
InnleggSkrevet: 06 Feb 2017, 09:57 
Avlogget

Hehe, da er det jo bra at jeg jobber i Krinken, der vi absolutt ikke har løssalg som mål!! ;-) Og tinfoilhatt har du vel neppe tenkt å ha på deg i en slik reportasje, Draugjeger! Ja, det finnes mange som har fordommer mot survivalists, men det er sannelig mye fordommer mot journalister også.... Det er nok mange idioter på begge sider, men IKKE alle er idioter! Jeg ville påstå at jeg ligner mer på deg enn på sensasjons-jegerne! Men det får vi vel neppe vite hvis ikke du vil treffe meg.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Feb 2017, 16:22 
Avlogget
Brukerens avatar

åh, du er ikke den første nrk-kisen som har vært her inne, montanus. shaun Henrik Matheson fikk ikke så god respons når han var innom her for et år siden eller så. mest fordi han var på jakt etter doomsday-preppers...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Feb 2017, 09:37 
Avlogget

Ja, jeg leste den med Matheson. Ikke akkurat gøy - beklager det! Men husk, det er omlag 3 000 ansatte i NRK. Jeg kjenner ikke ham. Og dere er vel mange også, noen vanlige og noen litt mer uvanlige folk kan jeg tenke meg... Og selv er jeg ingen kis! Men en dame. Som jobber i Dagsrevyen. Så sånn er det.. ;) Jeg er ikke på jakt etter doomsday-preppers. Jeg vil snakke med fornuftige folk som har tenkt på det jeg mener er opplagt at alle burde tenke på - hvor sårbart dette meta-samfunnet vi lever i er! Og noen som vil snakke om hva som kan være lurt å tenke igjennom. Og jeg spør ikke først og fremst fordi jeg er ute etter en sensasjonell historie, men fordi jeg endelig har funnet andre som tenker på disse tingene, slik jeg selv har gjort i mange år. Og endelig har jeg momentum for å ta opp temaet på en måte som gjør at jeg ikke virker paranoid. Fordi nå er det stadig flere som tenker på det, og jeg mener det bør være et tema i den offentlige debatten. Det er ikke bare "dere" jeg jobber med å få i tale. Jeg jobber med andre kilder også, i DSB, Heimevern osv. Det er bare det at dere er så hemmelighetsfulle! Det bidrar jo egentlig bare til å gjøre hele temaet mer aparte, dessverre! Men det er kanskje sånn du vil ha det, Draugjeger? :?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Feb 2017, 10:04 
Avlogget

Kommer på nrk.no på torsdag.
Tusen takk for all god hjelp, dere har peiling!

Topp

InnleggSkrevet: 07 Feb 2017, 16:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei, montanus: hvorfor mener du at vi er hemmelighetsfulle?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Feb 2017, 19:01 
Avlogget
Brukerens avatar

Montanus skrev:
Ja, jeg leste den med Matheson. Ikke akkurat gøy - beklager det! Men husk, det er omlag 3 000 ansatte i NRK. Jeg kjenner ikke ham. Og dere er vel mange også, noen vanlige og noen litt mer uvanlige folk kan jeg tenke meg... Og selv er jeg ingen kis! Men en dame. Som jobber i Dagsrevyen. Så sånn er det.. ;) Jeg er ikke på jakt etter doomsday-preppers. Jeg vil snakke med fornuftige folk som har tenkt på det jeg mener er opplagt at alle burde tenke på - hvor sårbart dette meta-samfunnet vi lever i er! Og noen som vil snakke om hva som kan være lurt å tenke igjennom. Og jeg spør ikke først og fremst fordi jeg er ute etter en sensasjonell historie, men fordi jeg endelig har funnet andre som tenker på disse tingene, slik jeg selv har gjort i mange år. Og endelig har jeg momentum for å ta opp temaet på en måte som gjør at jeg ikke virker paranoid. Fordi nå er det stadig flere som tenker på det, og jeg mener det bør være et tema i den offentlige debatten. Det er ikke bare "dere" jeg jobber med å få i tale. Jeg jobber med andre kilder også, i DSB, Heimevern osv. Det er bare det at dere er så hemmelighetsfulle! Det bidrar jo egentlig bare til å gjøre hele temaet mer aparte, dessverre! Men det er kanskje sånn du vil ha det, Draugjeger? :?
Omsider en journalist som tør å skrive om sin egen holdning til dette brede temaet. Men smak litt på din egen argumentasjon. Du ser ENDELIG en måte å ta opp temaet (som journalist) på en måte som gjør at du ikke virker paranoid. Du får den nøytrale, saklige, faglige enden av intervjuet og utsetter deg ikke for forutinntatte holdninger om at de som er opptatt av dette er paranoide...... Hvordan kan du lure på hvorfor det er så stor skepsis blant oss her på forumet til å stå fram? For deg er det "endelig en måte å ta opp temaet...." For oss er det ikke det!

Men du skal ikke se bort i fra at noen av de du diskuterer med her på forumet, er blant de som svarer villig vekk når du kontakter dem i kraft av hva de driver med i yrkeslivet..... ;-)

Topp

InnleggSkrevet: 08 Feb 2017, 09:35 
Avlogget

Bamse Brakar, det er jo ikke det at jeg ikke forstår hvorfor dere er tilbakeholdne. Men ett sted må man begynne for å få hull på denne byllen!! Om du forstår hva jeg mener...

Topp

InnleggSkrevet: 09 Feb 2017, 08:48 
Avlogget
Brukerens avatar

Hadde jeg hatt noe å "vise frem/vise til" så hadde jeg vurdert å svare en journalist. Slik som status er pr idag, blir det bare litt "flaut".

Topp

InnleggSkrevet: 09 Feb 2017, 18:04 
Avlogget

Jeg har sakt det før og kan si det igjen: tullingstempelet skal hvem som helst få ha for min del. Og sjangsen for å bli stemplet som en doomsday prepper er helt reel.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Feb 2017, 20:32 
Avlogget

Webjorne.
http://p3.no/dokumentar/prepperne/

Dette syntes jeg var en god dokumentar.
Har til nå bare lest det skrevne, så blir det vel å høre den senere.
;)

Edit:
Da har jeg også hørt og er like fornøyd. :D

Topp

InnleggSkrevet: 10 Feb 2017, 09:36 
Avlogget

Takk! Godt å høre.

Jobben gjør seg litt sjøl med flinke kilder!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Feb 2017, 16:53 
Avlogget

Ja det ble en god dokumentar.

Så journalisten som gjorde dette brukte sunn fornuft, hentet fra flere kilder og respekterte forskjellene og det viktigste av alt, han ville IKKE ha sensasjon men en god historie.

Så all honnør til Webjorne, som er en ekte journalist :)

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2017, 16:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Hatten av, webjorne! Håper du fortsetter å henge på forumet. Vi trenger journalister som kan tale vår sak.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2017, 21:41 
Avlogget

Hehe, takk takk! Populær blant publikum. Eg kommer til å henge her litt. Interessant med prepping!

Topp

InnleggSkrevet: 13 Feb 2017, 21:49 
Avlogget

https://www.youtube.com/watch?v=As1oVPL ... e=youtu.be

Hva synes du om denne Webjorne?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support