Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 25 Mai 2018, 12:12

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 12 Sep 2016, 18:43 
Avlogget

Hei, alle sammen!

Vi er en gjeng på fem studenter som jobber i Bergen Student-TV. Vi holder for tiden på med en spalte hvor vi utforsker alternative og interessante miljøer. Dette konseptet har ikke et journalistisk eller «gravende» preg, men er heller en ukritisk og jordnær dokumentarserie. Formålet er å representere hverdagslige personer med genuin nysgjerrighet for det som er litt annerledes. Vi tenker her å følge utvalgte personer/grupper og legge opp til uformelt prat om personens/gruppens interesser og deres gjøremål, og eventuelt være med på enkelte aktiviteter dersom det er lagt opp til det. Her ønsker vi at innholdet skal fremstilles på deres premisser, hvor man eventuelt kan benytte anledningen til å avkrefte stereotypier og/eller fremheve andre aspekter ved tematikken dersom dere ønsker det. Vi ønsker svært gjerne å ha noen av dere med da man fra en seers synspunkt gjerne ikke innehar mye kunnskap om denne tematikken - og vi syns denne tematikken fortjener å bli belyst på en god måte :)

Dersom dere har spørsmål rundt dette og syns dette høres gøy ut, send meg en e-post på ane.tryggeseid@bstv.no.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Sep 2016, 19:06 
Avlogget

Så hvilken gruppe er dere på utkikk etter?
(Preppere, selvbergere, hobbydyrkere, de med mer fokus på mer ekstrem overlevelse I natur, de som liker å lage ting basert på skogens resurser "bushcraftere". ?)
Mange grupper her :D

Topp

InnleggSkrevet: 12 Sep 2016, 19:38 
Avlogget

Skjønner! Har ikke helt fått lest meg opp på alt ennå, beklager eventuell ignoranse fra min side ;) Hvis man skal tenke rent visuelt - med tanke på hva som gjør seg bra på kamera - høres jo overlevelse i natur veldig kult ut, for eksempel. Men vi er giret på det meste! The more the merrier!

Topp

InnleggSkrevet: 14 Sep 2016, 17:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei, AneBSTV!

Les gjerne litt rundt omkring på forum (søk gjerne på "journalist" og "Media"), så får dere en forståelse for hvorfor folk kanskje er litt lunkne til å gå ut i media. :)

Alle ærlige spørsmål er derimot varmt velkomne, PM eller offentlig.

Mvh.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2016, 19:59 
Avlogget

Hei, Draugjeger!

Takk for innspill! Ja, jeg har full forståelse for at folk kan være litt skeptiske :) Vil uansett presisere at formålet med spalten er å lage interessante episoder på deltakernes permisser. Det vil si at vi ikke skal fremstille det som annerledes på en negativ måte, men heller har en vinkling hvor vi viser at det finnes et hav av ulike interesser der ute. Vi vil simpelthen følge etter fremfor å legge opp løpet. Spalten er i all hovedsak lettbeint og jovial, og har på ingen måte noen skjult agenda.

Dersom dette vekker nysgjerrighet hos noen i Bergen og omegn vil jeg også påpeke at innhold og stil blir avklart oss imellom på forhånd - før vi produserer episoden.

I tillegg vil jeg understreke at vi kun er et studentmedium drevet av frivillige. Vi publiserer også kun på web. Ta gjerne en titt på siden vår :) http://bstv.no/.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: