Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Nov 2018, 10:52

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 11:04 
Avlogget

Hei!

Jeg lager et nytt TV-program for NRK, der jeg drar ut av Trygdekontoret-studioet for å treffe interessante norske personer og miljøer.

I den forbindelse vil jeg gjerne lage en reportasje om nordmenn som aktivt forbereder seg til en kommende krise.
Blant spørsmålene jeg ønsker svar på er: Hvordan og hvorfor forbereder du deg? Hva frykter du kommer til å skje?

Send kontaktinfo til thomas.seltzer@nrk.no, så tar vi kontakt for en helt uforpliktende prat.

Hilsen
Thomas Seltzer

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 14:30 
Avlogget

Kjære "nattan"
Hvordan stiller du deg til en slik tankegang?
Svar gjerne rett fra levera og ikke "politisk korrekt".

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 14:56 
Avlogget

Du vil nok få lite respons på dette. Folk er lite interessert å bli hengt ut som galne personen, og det er media eksperter på å få til. Har sjøl snakket med nrk før og det man sier blir alltid gjort om på, å få ting til å bli mer dramatisk og lage ekstreme overskrifter.

Her bør du komme med mye mer info om du i det hele tatt ønsker å bli kontaktet.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 16:11 
Avlogget

Har svært lite tro på dette.
Men dersom det står i en kontrakt at alt som blir publisert skal være i favør for de som blir intervjuet. Også skal disse kunne trekke seg dersom de føler at det er for avslørende eller misvisende og opptakene blir slettet permanent. Disse personene skal også diktere regler for hvordan dere ankommer eiendommen og hva crewet kan filme eller ikke. Dette er egensikring.

Folk stoler ikke på media, og det med rette. VG og Dagbladet har blitt til se og hør. Journalistikken er døende.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 17:42 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei, Thomas!

Hyggelig at du vil gjøre et program om noe som vi synes er viktig. En annen gruppe mennesker som synes at det vi driver med er viktig finnes her; http://www.DSB.no og her http://www.MSB.SE. Begge disse store, statlige institusjonene har sagt at prepping er bare fornuftig og i tråd med hva de anbefaler ALLE å gjøre. Dvs. at det er nesten mer interessant å intervjue folk som ikke har forberedt seg på krise og spørre hva i all verden de tenker på.

For meg er det å skifte dekk på bilen FØR det begynner å snø en forberedelse på krise. Det samme er å ikke ta opp for mye lån, ikke ha kredittkort, gå til tannlegen, ha penger på bok (eller rettere, i safen), sørge for at ungene får en skikkelig utdannelse og ha mat, vann og alternativ oppvarming for en uke hjemme, akkurat som vi er blitt anbefalt av de før nevnte statlige organer å ha.

Problemet er at dine kolleger i media synes det er bra journalistikk å henge ut vi som er her på forumet som en sær subgruppe så lesere/tittere kan se på og riste på hodet og mumle "for en gærning". Derfor tror jeg ikke du kommer til å få særlig respons på din henvendelse. Om du søker på "journalist" på dette forumet kommer det endel tråder som kan være av interesse, men de har du vel lest allerede?

Sant å si er det bare en journalist til nå som har fått napp og han skrev for HV-magasinet og var nesten prepper selv.

lykke til og STAY TRYGDA!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 17:47 
Avlogget
Brukerens avatar

Her har du forresten svaret til Bergens tidende da de forsøkte for et halvår siden:

viewtopic.php?f=3&t=1240&hilit=journalist

Ikke akkurat noe scoop...

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 17:56 
Avlogget
Brukerens avatar

....og her er når en kollega av deg i NRK forsøkte å fiske opp tinfoil hats og ikke klarte å hanskes med at vi mest var dønn seriøse om faktiske politiske, økonomiske og økologiske problemer i framtiden.

viewtopic.php?f=2&t=963&hilit=journalist

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 19:30 
Avlogget

Når Norsk Riks Kringkastning glimter til x)

Shaun skrev:
Hvorfor ikke benytte anledningen til å fortelle litt om hva slags fordommer dere møter også?

mvh
Shaun

*Etter å ha fått et utfyllende svar på hvorfor det vil være vanskelig å få kontakt med noen*

Shaun skrev:
Hallo igjen folkens,

Jeg registrerer at selvironi og glimt i øyet for alltid vil være utryddet den dagen medlemmene av Norsk Survival Forum, som de eneste overlevende, tusler ut av sine bunkere etter verdensomspennende økonomisk kollaps, en knallhard atomvinter og ikke minst stengte fjelloverganger. Med eller uten sølvfolie på hodet.

Alt godt og peace out.

Shaun

Nå er ikke jeg en spåmann, men tror nok du får beholde bade sleiva di og sleivsparkene for deg selv. ;)
Bilde

Meeen fortsatt nysgjerrig på hvordan du ville "virkelig" presentert dette temaet. :)

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 20:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Hei, nettan; kontaktadressen thomas.seltzer@nrk.no er kaputt.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 20:52 
Avlogget

Hehe, leste nettopp dette innlegget på den andre tråden.

Sålenge vi har en avtale på at innslagene holdes på et nivå som er passende for det vi holder på med og ikke blir sensasjonalisert som alt annet på norsk tv. Dersom det e ønskelig kan en representant fra dsb gi en vurdering på det de ser.
Vi trenger ikke å kjøre samme show som doomsday preppers med overdreven action musikk osv.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 21:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Kenneth; ser for meg, om det skal framstilles noenlunde likt som det er, at det blir en ny milepæl i "slow-tv", der bønneoppskrifter og hjemmelaget surkål nøye gjennomgås. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 30 Sep 2015, 21:21 
Avlogget

Ja, det kanskje ikke like innbringende som paradise hotel;)
Hva med bug out hotel?

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2015, 07:04 
Avlogget

Eller i lyset av TVNorges nye show "Naken-dating". Hva med "Prepper-dating"? :)

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2015, 09:51 
Avlogget

Takk for gode innspill og innvendinger! Dette er nyttig. Jeg er ikke helt fremmed for tanken på samfunnskollaps selv.

Jeg har null behov for å lage en spekulativ sak. Som på Trygdekontoret vil vi også i det nye programmet behandle alle deltagere med respekt. Vi skal være ryddige og redelige. Jeg er ikke interessert i å henge ut noen, men å få vite mer om hva dette faktisk handler om og motivasjonen bak. Det er selvfølgelig ikke så lett hvis ingen stiller opp, men alt dette er jo ting vi kan diskutere dersom noen melder sin interesse.

Hvis det er problemer med min mail, er det bare å sende en e-post til nattanorge@nrk.no. Så tar vi det videre derfra, i stedet for i plenum her.

Hilsen Thomas Seltzer

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2015, 12:47 
Avlogget

Mail adressen din fikk eg til svar at du hadde innspilling pause.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: