Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 18 Des 2018, 22:35

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Biltema`s Forsvarsspray
InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 23:05 
Avlogget

Nå vet vi vel alle at pepperspray er ulovelig, og som de lovlydige menneskene vi er kommer vi selvsagt ikke til å skaffe oss noe som er ulovelig. Derimot er det andre mennesker som ikke har den hemningen. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ ... /1.8304761

Så da kan det være lurt og være forberedt. http://www.pepper-spray-store.com/relat ... dote.shtml

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 23:14 
Avlogget

Det som skjer er følgende er at feks en kvinne forfølges av en person. Mest sansynlig en mann, sansynligvis har denne personen dårlige intensjoner.

Kvinner har anskaffet seg "ulovlig" pepperspray. Mannen fortsetter mot hverandre og følger kvinnen som nå har satt opp tempoet. Kvinnen sprayer vedkommende med hele boksen mot "voldtektsmannen", vedkommende hyler og skriker og er ute av spill.

Her er problematikken: Ringer man politiet og får svinet i fengsel? Nei det kan jo man ikke, damen brukte et ulovlig våpen. Så med andre ord må kvinnen rett og slett bare stikke av. Hun ser forhåpentligvis ikke mannen igjen, men må leve med frykten og "skammen" av at kanskje neste helg slår jævelen til igjen!

Dette blir så feil så feil så feil!!!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 12:58, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2012, 23:36 
Avlogget

Gullars skrev:
Dette blir så feil så feil så feil!!!

Du har så rett så rett så rett! Jeg vil med dette rette oppmerksomhet til denne tråden på SurvivalistForum. http://www.survivalistboards.com/showth ... p?t=256823
Jeg er for legalisering av Pepperspray i Norge. Det er i det store og det hele ikke dødelig (Nå er det noen som angivelig har dødd av pepperspray, men er det noe som er ufeilbarlig?) og jeg synes det er dumt at politi og tollvesen skal ha monopol på å bruke det. Overfallsvoldtekter er ille, og det er umulig for politiet og være over alt hele tiden. Jeg vil også rette oppmerksomhet rundt denne facebook siden, selv om jeg ikke er for fullstendig frislipp på våpen. http://www.facebook.com/#!/pages/Stopp- ... 70?fref=ts

Selv om overfallsvoldtekter er grove, skal vi ikke glemme at det utgjør en relativt liten del av statistikken over voldtekter. De fleste voldtekter blir begått innenfor venne/familie/omgangskretsen. Og det er enda mer nedslående... :cry:

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2012, 12:42 
Avlogget

Skauen skrev:
I norge er det mye eskorte/vip oppdrag som utføres hver dag, og i og med at ingenting av
våpen og forsvarsspray som virker er forbudt så har de som jobber med slikt funnet løsninger.
Noe som virker godt er disse gammeldagse linsevæskene med meget skakkkjørt syrebalanse,
men som blir nøytralisert over natten.
Disse ble lastet inn i aerosol flasker og svir noe innforj..l.g.
Dette husker vel de fleste av kontaktlinsebrukerne som tok linsese ut for tidlig fra rensevæsken.
I bunn og grunn trenger man en væske med høy syre/base innhold. og helst aerosol driver ;)
Det neste er en kubotan, ikke store saken men uhyre virkningsfull og veldig lovlig.

Bare jeg som er nysgjerrig på hvordan Skauen vet dette? ;)

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2012, 22:58 
Avlogget

De "forsvarssprayene" som selges i norge er fargesprayer som merker en angriper... Vel, treffer du vedkommende i øyet med den tynne strålen er det sikkert kjipern det. Blir i allefall enklere for politet å finne og arrestere den merkede etterpå. Men ikek et produkt jeg ville ha brukt penger på nei...
Kubotan (Go modesty) er nok også ulovlig i Norge, da det vil dekkes av det fantastiske begrepet "karatepinner" i våpenloven.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2012, 23:18 
Avlogget

I forrige årtusen, da jeg var ung :lol: .... haiket jeg mye.
Og jeg hadde alltid en sprayboks i jakkelomma.
Det funket som bare det. :mrgreen:
Og om jeg måtte bruke den, opplevde jeg aldri å bli anmeldt for overgrep mot noen...

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2012, 14:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Etter det jeg ser diverse steder på nettet, er det meget enkelt å lage høyeffektiv, ekte pepperspray.
Det er da uheldigvis ikke lovlig i Norge, men det er heller ikke innbrudd, voldtekt eller ran!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: