Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Sep 2018, 13:26

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Mine mest mislykkede kjøp;
InnleggSkrevet: 29 Jan 2013, 22:51 
Avlogget
Brukerens avatar

Som alle preppere er jeg en die-hard tilhenger av nett-shopping. Dette har selvsagt medført endel skikkelige feilkjøp; Hva har dere kjøpt som viste seg å være feil, dårlig eller begge deler?

Tror den største blemma var da jeg ved en feiltakelse klarte å vinne en svensk nettauksjon på et kikkertsikte av aller, aller verste skuffe. Det kan til nød funke på et litt veikt luftgevær. Heldigvis var det ikke noen særlig store summer involvert, men jeg fikk selgeren utvist fra tradera, da han solgte siktet som om det var et bushnellsikte.

En annen blemme var da jeg kjøpte en s.k. "poncho-liner" på ebay, i den tro at det faktisk var et slags for til en regnponcho, mens det i virkeligheten var et slags gammaldags vatt-teppe i ACU-camo. Merkelig greie.

noen som har bæsja skikkelig på leggen?

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 00:08 
Avlogget

Mye unyttig greier fra Ebay.

Kjøpte for lenge siden proteinpulver. Jeg trodde det var vanlig sjokolade smak, det viste seg å være Sjokolade MINT! Det smakte PYTON!!!

Har det lagret et sted fremdeles. Blææææ! Kan gi det vekk til sultne naboer! :mrgreen:

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 14:03, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 01:51 
Avlogget

Haha, ser ut til at handel på nett kan være en kilde til feilkjøp ja...
Kjøpte et par truger fra Netthandelen.no, de gikk i oppløsning før jeg var kommet 10m inn i skogen :shock: En kompis av meg fikk tilslaget og kjøpte tre par, det var jo en trøst :twisted:
Ellers en sovepose fra samme firma, militærpose av høyeste kvalitet vistnok, vel,svær som et fjell og blytung og trang som et sugerør, hvordan de har klart å trylle bort det innvendige volumet er en gåte.Ligger på hytta, er der bare fordi jeg ikke har orket å bære beistet ut.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 08:24 
Avlogget

Handler av forskjellige årsaker forsvinnende lite på nett, kanskje med unntak av bøker.
Mine mest mislykkede kjøp er nok en og annen bil kjøpt i halvblinde med hastverk.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 11:18 
Avlogget

Kjøpte en gang en avbitertang MEGET billig.
Straffen var øyeblikkelig.
Skulle klipe av en ca 1.5 mm ståltråd.
Stålet i kjeften var så mykt at det ble deling på merkene.
Litt på ståltråden, og litt i kjeften på tanga.
Tok nytt grep og klemte til....
Tanga bøyde seg sammen, og ståltråden overlevde kuttforsøket...

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 13:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Kjøpte "without rule of law" på amazon. (http://www.goodreads.com/book/show/1350 ... ule-of-law). dustebok. Jeg kjøpte den fordi den skrøyt av å være smekkfull av "ulovlige teknikker", men i virkeligeheten var den ganske uskyldig. dusinvare.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 13:58 
Avlogget

Jeg var dum nok til å kjøpe boken Patriots. Amerikansk fiction. Hjelpe meg den var dårlig! Alle europere er slemme FN sosialister og massemordere.

Så amerikansk at jeg ble litt småkvalm. :evil:

http://www.amazon.co.uk/Patriots-Rawles-James-Wesley/dp/156975599X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1359550486&sr=8-1

Denne skal jeg gi vekk til noen jeg ikke liker.

Ellers så har jeg kjøpt mye ubrukelig på Ebay oppover årene. 2 ganger har jeg kjøpt feil telt underlag.

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 14:03, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 19:01 
Avlogget
Brukerens avatar

Gullars skrev:
Jeg var dum nok til å kjøpe boken Patriots. Amerikansk fiction. Hjelpe meg den var dårlig! Alle europere er slemme FN sosialister og massemordere.

Så amerikansk at jeg ble litt småkvalm. :evil:

http://www.amazon.co.uk/Patriots-Rawles-James-Wesley/dp/156975599X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1359550486&sr=8-1

Denne skal jeg gi vekk til noen jeg ikke liker.

Ellers så har jeg kjøpt mye ubrukelig på Ebay oppover årene. 2 ganger har jeg kjøpt feil telt underlag.

DEN driver jeg fortsatt å sliter meg gjennom, kun for å vite hva jeg disser når jeg krangler med noen om den. Det har gått veldig trått, og hadde det ikke vært fordi den suger så helt fantastisk, så kunne det vært noe å le av ihvertfall. Men det er bare trist. :roll:
Han Mr. Rawles er en skikkelig skrue, men det forbauser meg fortsatt å se hvor mange i USA som fortsatt tror at en eller annen diger FN-hær skal komme og besette USA, med blå hjelmer og rene holocaust-tendenser, og Rawles er en av mange i denne sammenhengen. Det ser ut til at de færreste der borte har fått med seg at HQ faktisk ligger i USA i utgangspunktet... :shock:

Men det er jo bare å stikke en tur innom SurvivalistBoards så finner man mye av den samme ulla...en mengde mennesker med "sin" katastrofe som de prøver å forberede seg på, uten overhodet å vurdere andre muligheter, og med så mange paranoide mennesker at det er helt utrolig. Tin-foil division, til de grader, jeg må bare le...dog finnes det fornuftige unntak der også da, man skal ikke skjære alle under én kam ;)

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 23:21 
Avlogget

Mitt mest idiotiske kjøp må være Cold steel macheten min. Jeg har kjøpt skrapmetall med plastikkhåndtak, og en stort dummere måte går det ikke ann og bruke hundrelappene sine på mener nå jeg. :lol:

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 23:23 
Avlogget

Hvor kjøpte du den og hvordan så den ut

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 23:28 
Avlogget

Jeg, som alle mine venner, har kjøpt våres macheter i fra Walhalla i Trondheim. Personlig valgte jeg den "tunge" varianten.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 23:30 
Avlogget

Er det flere på forumet som har kjøpt der er det en bra butikk en man kan stole på med varene eller

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 23:32 
Avlogget

Er varene der nye eller brukte varer . Håper det er nye rett fra lager :D da skal jeg bestille

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2013, 23:50 
Avlogget

Bortsett fra at han handler litt med pent brukte soft-guns så er alle varene hans ubrukte. Kvaliteten på varene varierer selvsagt med hvilke forhandlere du kjøper fra, men slik er det med de fleste butikker. Jeg kan garantere for at du kan stole på butikken, blir det noen problemer skal jeg personlig troppe opp og snakke med begge de to som jobber der, da jeg kjenner dem begge ganske godt etter en mang en handel der. :mrgreen:

Bor man i nærheten av Trondheim anbefaler jeg de som vil handle der og møte opp i butikken, personalet er svært behjelpelig med å finne frem de produktene man ønsker.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Jan 2013, 12:28 
Avlogget
Brukerens avatar

tydeligvis ikke så lurt å handle der, siden de selger cold steel macheter/jernskrot til fullpris, eller hva?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: