Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Okt 2018, 07:36

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kikkert
InnleggSkrevet: 25 Mai 2015, 20:07 
Avlogget
Brukerens avatar

Northman skrev:
Det som fikk med en gang til å velge min Swarowsky , var klarheten i detaljene. Jeg fikk låne med meg Swarowsky og en pen Silva kikkert ut i døra til butikken . Silvaen kostet rundt 3000 og swaroen litt mer enn det doble. Dette er vel for ca 15 år siden. Jeg og svogeren stod der og byttet om på de forskjellige modellene i døra der og slet med å komme til noen konklusjon som fortalte at den ene var bedre enn den andre. Helt til jeg begynte å kikke på noen biler ved en ferjekai ett stykke ifra. Da la jeg merke til at jeg kunne klare å lese nummerskiltene med Swarowsky mens bokstavene og tallene ble for uklare i Silvaen. Og dermed falt valget på Swarowsky for oss begge . Hvis du har lyst til å kunne se om rådyr bukken har 4 eller 6 tagger i grålysningen , eller er fuglekikker og vil finne ut om det er en Pilfink eller en vanlig gråspurv du ser i tretoppen, da skiller den beste optikken seg ut. Og den nest beste faller i gjennom ...

Det må jeg si var overbevisende argumentasjon, Northman! Jeg må si at jeg har en tendens til å havne på testvinnerne når jeg går til anskaffelse av noe. Men det har ikke dreid seg om optikk - så langt. Eller forresten, actionkamera og slikt er jo delvis optikk. Men nå spørs det om jeg ikke må revurdere litt når det gjelder kikkert i alle fall.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: