Alle rundt meg vet jeg har lite å rutte med. Selv om det ikke er så ille som enkelte tror, lar jeg dem bare tro. Det er en kjempefordel for meg at de tror at jeg ikke har økonomi til å "hamstre"
Jeg bruker det for alt det er verdt. Og jeg legger stort ut om hvor gøy det er å finne egne løsninger. At jeg må det, for å få det til å gå rundt.
Så de ser litt på det jeg holder på med med skrekkblandet fryd.... og ganske fasinerte.
Årsak til at jeg har hage er "selvfølgelig" fordi jeg vil vite hva jeg spiser. Jeg nevner aldri at det har noe med at jeg tror matforsyningene kan stoppe opp.
Fordi Tausa lever økonomisk og "må" spare på strømmen. Vet alle at jeg kan lage lyskilde ved hjelp av "whatever" jeg har i kjøkkenskapet. Jeg har og plan B og C hvis strømmen går og hvis jeg må holde varmen/lage mat uten.
Jeg fletter inn kunnskapen min helt tilfeldig.

...men veldig bevisst
Og etterhvert som de rundt meg har vært strøm/vannløse har de kommet på ting jeg har sagt. Og bedt meg gjenta tidligere delt kunnskap.
Årsaken til ekstra mat og litt utstyr i bilen har jeg forklart med er pga ugreit blodsukker, og at jeg ofte er over fjellet
Visse ting som vannrensing f eks, syntes jeg er kjempeviktig. Men det kan en jo ikke si.
Istedet sier jeg at jeg skulle ønske jeg hadde ...... til for eksempel vannrensing. Og legger ut om hvor deilig det ville vært å ha en plan B hvis vannet skulle bli forgiftet av et dødt dyr. Og så maler jeg litt rundt om hvor lettvint det ville vært å bare hatt det i huset.....i tilfellet.
Bedre å ha og ikke trenge, enn trenge og ikke ha, er ofte sitert
Og ved å komme med sånne ønsker høyt, oppnår jeg ofte to ting. Jeg får sagt at det er viktig. og jeg får sagt at jeg ikke har det. Så ingen ville kommet på å dukke opp hos meg....
Poenget mitt er at jeg finner selvfølgelige forklaringer på hvorfor jeg gjør det ene eller det andre. Jeg ville aldri sagt noe om prepping eller sånt.....