Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Okt 2018, 07:55

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: "Girly" tråden
InnleggSkrevet: 12 Jan 2013, 15:46 
Avlogget

Hm, tenker salt kunne være en god ide, men det fester vel blodet, altså prøv heller med natron - det skulle funke bra. Har du en skje klor oppi det hele er du ihvertfall kvitt lukt, men da må du enten ha på tett lokk eller lufte godt. Og hold unger og katter unna...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2013, 18:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Lenge siden jeg har skrevet no her nå.
Men nå har jeg testet ut menskopp.
Det er noe av det mest geniale jeg har vært borti, hvorfor har jeg ikke prøvd det før.
En må selvfølgelig ikke være redd for å tafse litt på seg selv i starten og ikke være redd for sitt eget blod.
Men når man får til teknikken så er det jo genialt.
Ingen frykt for lekkasjer verken dag eller natt.

Info: http://www.menskopp.org/

Høyt anbefalt!

Jeg skal definitivt skaffe meg noen flere å ha på lur.
Men med cupen så har kostnaden på bind gått drastisk ned, da det ikke trengs i det hele tatt lenger.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Mai 2013, 18:27 
Avlogget
Brukerens avatar

He he.
Denne kjenner de fleste jenter seg igjen i.

Sånn er livet uten menskopp:

http://1.bp.blogspot.com/_FInzcDTveYU/S ... menskopp1färgt.jpg

Det øyeblikket på rute nr to hadde jeg en liten erfaring med.
Da gjelder ikke få panikk! Ikke få panikk!
Og nei den kan ikke forsvinne der oppe!

http://3.bp.blogspot.com/_FInzcDTveYU/S ... menskopp2färg.jpg

Bare gled dere

http://3.bp.blogspot.com/_FInzcDTveYU/S ... menskopp3färgt.jpg

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 07:54 
Avlogget

Og siden vi er i gang med "der nede": En brukelig tampong-erstatning er en svamp med hyssing, størrelse 2-3 ganger av en vanlig tampong, skylles ut i kaldvann, hver gang du ellers ville ha byttet tampong, kokes etter hver bruks-uke. Som med tamponger bør den ikke akkurat glemmes igjen siden det igjen medfører fare for forgiftning. Forutsetter tilgang til rennende vann ørten ganger daglig og en egen gryte for koking av tampong-svamper.
Svampen kan oppbevares hengende i snora på en knagg i et tørt rom eller (knusktørr) i et syltetøyglass.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Jul 2013, 09:07 
Avlogget
Brukerens avatar

Fant denne oppskriften på pinterest.
sksl visst funke som bare det. Skal teste ut i løpet av sommeren.
Noen som har prøvd noen andre slike oppskrifter?
(Latskapen i meg har ikke oversatt den, men hvis det trengs så bare si ifra)

HOME MADE MOSQUITO REPELLENT (ALSO FOR ANTS & FLEAS) Ingredients: 1/2 litre of alcohol 100 gram of whole cloves 100 ml of baby oil or similar (almond, sesame, chamomile, lavender, fennel etc) Preparation: Leave cloves to marinate in alcohol four days Stir every morning and evening After 4 days add the oil It's now ready to use. How to use: Gently rub a few drops into the skin of the arms and legs. Observe the mosquitoes fleeing the room. Repels fleas on pets too.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jul 2013, 17:15 
Avlogget

Takk for den oppskriften, har selv hittil bare brukt teatree "etterpå", ihvertfall bra mot myggestikk-kløe, men dette ser interessant ut!
Burde ikke oppskriften din settes inn et annet sted, egentlig?

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2014, 16:52 
Avlogget
Brukerens avatar

FruIsbjørn skrev:
Takk for den oppskriften, har selv hittil bare brukt teatree "etterpå", ihvertfall bra mot myggestikk-kløe, men dette ser interessant ut!
Burde ikke oppskriften din settes inn et annet sted, egentlig?

hoop jo det burde den kansje.. men lille surrehodet meg som roter rundt her på forumet husker aldri hvor.. :D

Topp

InnleggSkrevet: 07 Okt 2014, 10:26 
Avlogget
Brukerens avatar

ok, her trengs det litt råd om alternative måter og erfaringer. :!:

Urinveisifekjsoner og dette mange ganger, mye antibiotikakurer, men det virker som om det ser ut til å bli en kronisk utvikling på dette. Det er no herk hvis det blir kronisk vil prøve å finne en metode som kan hjelpe forebygge og ta knekken på det.
Er så lei av å ha det nå. :cry:
Noen som har no tips å råd?

Jeg driver å drikker kjerringrokk te og undersøker litt ang. sånn "sittebad"?
hvilke urter/ eteriske oljer og hvor mye i hvor mange liter vann?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Okt 2014, 10:48 
Avlogget

Jeg sér at Røsslyng ble mye brukt mot urinveisinfeksjoner før i tiden...

Røsslyng er vel akkurat ferdig med blomstringen nå da, men... :roll:

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 07 Okt 2014, 13:25 
Avlogget
Brukerens avatar

mener å huske at ALT ble brukt mot urinveisinnfeksjoner i gamle dager... Uten å ha særlig mye peil ville jeg trodd at det hjalp å kle godt på seg. bakterier liker kalde kropper, ikke varme.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2014, 08:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er ikke den første til å hoppe på urte-ekspressen, men Tranebær selges på apotek for mindre uriniveisinfeksjons-symptomer og jeg har flere ganger tatt det i et par uker og slik unngått at det har utviklet seg etter de første symptomene. Det er også en del ting i kostholdet som kan påvirke hvor utsatte vi er for infeksjon og betennelse; det står mye om det rundt omkring hvis du er interessert :)
Håper det ordner seg!

Topp

InnleggSkrevet: 16 Okt 2014, 10:23 
Avlogget
Brukerens avatar

Takker for svar :)

Topp

InnleggSkrevet: 14 Des 2014, 23:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Ser ut til at jeg har blitt kvitt tidligere nevnte problem, :D men har fått beskjed om å være veldig på vakt av legen på symptomer (festlig kar når han vet at jeg ikke får symptomer bare plutselig høy feber og intense magekramper).
Men jeg har registert at det ofte også kan gi symptomer i halsen (merkelig men det henger visst sammen på et vis).
Så drikker fortsatt i perioder te av kjerringrokk for å forebygge (har fin bivirkning at jeg blir kvitt en del overflødig vann i kroppen av det også ).
Jeg er også blitt en smule "nazi" med hygiene på ting som brukes ved den infame "tante rød" perioden som kommer en gang i måneden.
Jeg elsker mooncup i stedefor bind og tamponger, men hygiene er viktig uansett, vask hender både før og etter du skal hente ut og sette inn. Og med cup bruk, kok alltid cup både før og etter periode. Jeg har kjøpt inn en liten tannbørste som brukes bare til å rengjøre cupen ordentlig i de små hullene den har.
Og jeg har blitt kjempe streng m gubbis også på det å ha korte negler og rene hender ;)
(Jeg mener dette er viktig. Tenkt dere gutter, å få lange negler som lager rifter visse steder og gjør det sårbart for infeksjoner) :shock:

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jul 2015, 08:06 
Avlogget

Ikke for å kuppe dametråden deres, men kan fylle på litt når det gjelder urinveisinfeksjoner.
Det at du noen ganger kjenner det i halsen før urinveisinfeksjonen begynner er ikke så merkelig da det er mye den samme bakteriefloraen som gir begge deler, og dermed også den samme antibiotikaen.
En ting som er veldig viktig dersom dere kvinner opplever stadig tilbakevendende urinveisinfeksjon er å ikke, under noen omstendighet, bruke resirkulert, bleket dopapir. Det er bakteriebomber som ødelegger den naurlige bakteriefloraen både i urinveiene og i skjeden (med påfølgende sopp og bakterieinfeksjoner).

Forskjellige sphagnum-arter er en god erstatning til bind og tamponger. Plukk, rens og tørk. Sphagnum er antiseptisk og tilnærmet bakteriefri og tørket kan den suge opp væske tilsvarende mange ganger sin egen vekt.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: