Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Jun 2018, 21:49

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvor ble det av MANNEN?
InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 00:13 
Avlogget

Advarsel forumets kvinner: Dette er en sur gubbe tråd! Den er ikke noe angrep på damer i Norge eller noen av medlemene her. Dette er en steam out, med litt debatt!

Slik da var det gjort.

Ja, hvor ble det av mannen? Er menn her til lands blitt til kjærringer og vica versa? Denne såkalte likestillingen. Er den gått alt for langt?

Fustrasjonen har vært der lenge, men da jeg uheldigvis klikket meg inn på denne linken må jeg si at begeret mitt rant litt over!

http://minmote.no/index.php/2012/09/%C2%ABgrooming%C2%BB-tips-fra-ekspertene-na-kan-menn-bruke-sminke/

Først og fremst. Stephan du er ingen MANN, du er en kjærring! Og nei, det vil ALDRI bli akseptabelt for en MANN å bruke sminke. Om man er homofil så får det heller være ok, men jeg anser ikke dem som mannfolk. Kall meg gjerne et rævhøl!

Jeg er ikke her for å slå meg selv på brystet. Det er mye kunnskaper som feks jakt , mekanikk, snekring jeg har måttet lært meg selv da min far ikke hadde tid å lære meg slike kunnskaper.

Det er vel kanskje der mye av problemet i dag ligger, at Far ikke har tid til å lære sin sønn basic kunnskap og ikke minst. Hvordan en mann skal oppføre seg! Hvordan du behandler en dame som en gentleman, og hvordan du som familiens overhode skal oppføre deg på en respektfull måte. Jeg kan ikke fordra feminisme. Det er en av de tingene som har ødelagt noe av det basice kombinert med en gigantisk forfall i folks moral og livsførsel. En av de tingene som har gått skaugum er nettopp kjernefamilien.

Om du ikke har foreldre som er minst gift for andre gang, så er du unormal! Dette var en av de tingene som for lenge siden som var med på å felle det Romerske Imperiet.

Teknologi må nok også ta mye av skylden. Jeg har ikke telling på hvor mange mennesker jeg har hat med meg på tur siste 3-4 årene som ikke klarer noe av det aller viktigste i friluftsliv. Nemlig å tenne et basic bål. Selv med fyrstikker, lighter, brennbriketter og BENSIN har ikke disse menneskene klart å tenne bål. Man må rett og slett sette dem ned og forklare framgangsmåten og prinsippene.

Når jeg drar kniven frem for å en eller annen oppgave hopper nesten folk tilbake. Norske menn er gjort til pingler! Ikke rart Øst Europerne og Pakistanerne ler av oss.

Hvorfor er generelt norske damer blitt så brautete? Har kvinnelige kollegaer som oppfører seg mer som mannfolk, enn flere av mine "mannlige" kollegaer. Finner dere mannfolk dette sexy? Jeg synes ikke dette. Giftet meg med en oppvokst i Sør Europa, under litt mer edru forhold, enn den overfloden vi har her!

Jeg tror dette er mye av grunnen til at "prepping", eller mormor & morfar`s livstil har gått ut av vinduet!

Greit.. nå har jeg fått ut litt av det jeg ville si! Det kommer nok mer når jeg har fått summet meg.

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 13:04, endret 1 gang

Topp

Innleggets emne: Re: Hvor ble det av MANNEN?
InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 09:28 
Avlogget

Hei
er så enig så. Har merka ditta spesielt menn frå byane, det gjeld så klart ikkje alle(ikkje dykk), men ein del.
Når eg var i førstegangsteneste(hæren, med mykje felt) så var der to typa folk, dei som takkla det og dei som ikkje takkla det.
Hovudsaklig dei som takla det kom frå små tettstadar på vestlandet, sørlandet, trøndelag og nord over.
Vi hadde ca40 % frå austlande i begynnelsen av året og avslutta med ca5% .Dei andre 35% dimma tidlig pga helse eller gjekk over i lettare teneste. Av dei frå andre deler av lande så var det få som gav seg.
Manga hadde aldri overnatta i telt og ikkje gjort eit dagsarbeid nokon gong., mykje syt og sykekø.
Har ingenting imot homofile, mange av desse takla manns yrke.
Idag er det såkalte metrofile menn som tar over, mote og utsjåande er viktigast. Shopping, fest og reiseliv er då det livet dreia seg om idag.
Ingen skal ha ekte arbeid lenger, verdi skaping er ut .

uff, eg føle meg gammal

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 09:41 
Avlogget
Brukerens avatar

MANNEN finnes fremdeles i det norske samfunn, men ikke i like stor grad som før. Dessverre har likestillingskampen hatt bivirkninger i form av en demaskulinisering og formyking av mannen som har gått helt over styr - kvinnene ønsket mykere menn, men da de fikk mykere menn lurte de plutselig på hvor Den Barske Mannen ble av. Likestilling er viktig og riktig, vi må vite at både kvinnen og mannen er like viktige, MEN samtidig må vi erkjenne at det er vesentlige forskjeller mellom kjønnene. Vi er like, men ulike - og dette er ikke bare på grunn av oppvekst og samfunnspåførte kjønnsroller, men også (og kanskje spesielt) fra naturens side.

En av de kanskje aller største forskjellene er måten forskjellige hormoner styrer menn og kvinner - kvinner har et stort flertall av hormoner som gjør dem "myke" - feminine om du vil - forståelsesfulle, emosjonelle, empatiske, hengivne og omsorgsfulle. Menn derimot, styres av et flertall av hormoner som fostrer det vi kjenner som "mandighet" - praktisk problemløsning, konkurranse mot andre menn, kampinnstinkt, nevenyttighet og en evig underliggende besettelse av hiearki.

Det er faktisk såpass omfattende at kvinners og menns hjerne faktisk fungerer på forskjellig måte på en del områder! Et eksempel er en situasjon der de fleste kjenner seg igjen: Dama er opprørt over noe og kommer til deg for å søke trøst og emosjonell forståelse, hvorpå du (etter et kort øyeblikks empati) kobler inn problemløsningsmotorikken og kommer opp med en enkel, men brilliant måte å løse problemet hennes på, som du selvfølgelig forteller henne umiddelbart - noe som resulterer i et såret blikk, krokodilletårer og "Du forstår meg ikke!", hvorpå du står igjen som et spørsmålstegn - "Jamen, eg ville jo bare hjelpe?!"
Hørtes det kjent ut?

Det er faktisk såpass enkelt som at hjernen vår er koblet på en annen måte enn kvinners hjerne. Det, pluss de hormonelle forskjellene som kommer fra naturens side, er viktige faktorer i de forskjellene som utgjør gapet mellom mann og kvinne. I dagens samfunn har Mannen blitt demaskulinisert, underkuet og tonet ned til Mannen tilslutt har blitt en skrøpelig skygge av alt han egentlig står for - og det holder ikke i lengden. Kvinnens frigjøring og likestilling har vært en viktig prosess, men det er på tide at Mannen finner seg selv igjen!

Samfunnet trenger Den Barske Mannen, han som kan fikse alt, som har skjeggstubber og ikke er redd for å få drit under neglene. Samtidig er det utrolig viktig å ikke glemme at Den Barske Mannen også er en gentleman, han som reiser seg for gamle mennesker på bussen, som holder døren for damene, og som verdsetter Kvinnen for det hun er - hans likestilte motstykke og følgesvenn. Kjæreste, kone, søster, datter, mor - hun trenger å verdsettes og å FØLE seg verdsatt, og det er KUN vi gutta, vi Barske Menn, som kan få henne til å føle seg verdsatt på den måten hun fortjener. Det betyr ikke at vi er hverken tøffelhelter eller "myke" av den grunn. Vi kan fortsatt vise følelser, vi kan fortsatt være omsorgsfulle og omtenksomme, men vi må gjøre det med grunnlag i at vi er MENN. Da kan samfunnet, media og all verdens motemagasiner prøve å demaskulinisere så mye de orker, det preller av som vann på gåsa.

Så, som et felles kamprop:
La oss slå oss på brøstet og slå et slag for MANNEN, Den Barske Mann, Gentlemannen, og gjeninnføre ham i hverdagen! Samfunnet trenger det. Kvinnene trenger det. Og sist, men ikke minst, VI trenger det - å føle at det er greit å være litt skikkelig Mann iblant. For det er det.

Med vennlig hilsen,
NorwegianWolf

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 10:03 
Avlogget

Hei, dette fra en "gammel feminist": Fint at noen tar opp dette temaet! Jeg var tenåring i 70-åra med skilt, radikal mor som de mange av de jeg kjente. En vennine sa senere: "jeg hadde så lyst til å veve, men det fikk jeg ikke lov til for det var jentete". Hun ble snekker - det var ok. Jeg jobbet en stund som truckfører - ga opp ideen om at kvinner kan gjøre alt menn kan etter at en blodåre i håndleddet sprakk om kvelden etter jobben - jeg hadde løftet et kumlokk (med ringen rundt) sammen med en lastebilsjåfør - det var en del av jobben for gutta og jeg kunne jo ikke være dårligere. Han ble imponert og prisen jeg betalte var at jeg var redd for å forblø samme kveld. Jeg begynte å studere etter det :geek:
John Seymor (han med selvforsørgings-bøkene) skrev at han hadde prøvd likestilling i praksis i mange kollektive sammenhenger - kortversjon: Når gutta skulle holde huset i orden og jentene skulle ha ansvaret for traktoren utviklet huset seg til en svinesti og jentene stresset vettet av seg for å gjøre det gutta syntes var gøy.
Men egen erfaring i prepping-sammenheng er: Gutter (generelt) er mer interessert i "boys toys" som verktøy, maskiner og skytegreier, jenter (generelt) i tekstiler, barne-prepping, omsorg. Begge kjønn har omtrent samme interesse for matlagning og helse. Så å si "Bullets, Band-Aids and Beans" h0s gutta og "Sustenance, Sanitation and Sanity" hos jentene. "Sanity" har bl.a. med leketøy og beskjeftigelse for unger å gjøre.
En forsøksvis ærlig selv-analyse fra min side: Jeg kan snekre, men synes bare spikking er gøy. Derimot liker jeg alt som har med tekstil-prepping å gjøre: gamle symaskiner, strikking, hekling, you name it. Jeg kan kjøre nesten alt som har hjul, men er ikke fascinert av det slik som jeg bar observert hos mange mannlige vesener. En annen sak (også min erfaring som truckfører via Manpower i hine hårde dager) er at det virker som at et par kvinner i et manns-dominert miljø demper idioti-nivået hos menn: Ulykker basert på å skulle tøffe seg for gutta og ikke kunne sette strek når ting går for langt blir det angivelig mindre av med kvinner som kolleger.
Til slutt: Har observert at kvinnekjønn både i Tyskland og Norge skaffer seg problemer med "den nye dobbeltmoralen": det er ok å nekte mannen sex (tilogmed i årevis!!!), man han skal ---- ikke få gå tilsengs med andre uten å straffes med sosial utfrysning! Dette er altså på ingen måte reklame for utroskap men derimot for at man tar de "ekteskapelige pliktene" på alvor i et forhold eller heller dropper det hele. Fryktelig u-feministisk kanskje, men jeg tror at mange hunder ligger begravet i dette temaet...
Til de av gutta som trenger ammunisjon: her websiden til en forhenværende homse som nå er gift (naturligvis veldig amerikansk og konspirativ, men han har noen interessante analyser): http://www.savethemales.ca/001904.html
PS til Norwegian Wolf som skrev i mellomtiden: Trampeklapp!!!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 10:23 
Avlogget

Mye gode argumenter her.

Lynx79 & NorwegianWolf: Jeg tror man rett og slett bare må vise litt mer mannlighet. Så må man tørre å stå for det. Oppfordre folk til feks å bli med ut i skogen, ut å fiske, ta jegerprøven. Bare for å nevne et par ting.

Jeg ønsker at mann skal få være mann og at damer skal få damer, ikke noe tvang, men at vi har forståelse at kvinner & menn ER FORSKJELLIG!

FruIsbjørn: Takk for en veldig velformulert innlegg, med egne erfaringer.

En del ting gjør kvinner mye bedre enn mannfolk og visa verca. Jeg kan støvsuge og vaske huset hjemme, men det blir ikke til standarden til madammen. Fruen min kan sikkert skifte dekkene på bilen, men om hun ville klart å få boltene til å sitte skikkelig det vil jo vise seg når man kjører på motorveien dagen etterpå!

Nå må jeg få legge til at jeg ikke har noe i mot homofile menn, jeg har faktisk en venn som er det, MEN jeg anser ikke han som en MANN. Alt med måte!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 13:04, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 10:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Kvinner og menn er helt klart forskjellige, men menn er også forskjellige fra andre menn. Det kan ikke være slik at man må ha interesse for friluftsliv for å kunne bli regnet som "verdig" til å kalles mann. I mange maskuline miljøer vil ikke turer i skog og mark akkurat klinge spesielt mannlig sett opp i mot mekking på bil, fotballkamp på puben med gutta og lignende aktiviteter.

Faktum er at samfunnet i "gamle dager" ikke var så forbasket rosenrødt som alle vil ha det til. Kvinner som ble banket opp og behandlet dårlig var tvunget til å bli hos sin ektefelle pga det stigmaet skillsmisse var, og det å si i fra dersom far/mor, onkel/tante eller bestefar/bestemor tafset på barna var heller ikke en lett sak.

Kvinner og menn lå rundt tidligere også, selv om de var gift. Menn var homofile og kvinner var lesbiske, men de måtte skjule det og "begrense" sin oppførsel og sine interesser.

La folk være den de vil, uavhengig av kjønn, og fokuser på en selv!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 17:16 
Avlogget

For alt vi vet gikk gentlemannen som reiste seg for gamle damer på bussen hjem og banket kona :twisted:
Eller tømmerhuggeren med skjeggstubber dro hjem og trakk på seg korsettet før han sminket seg :shock:

Det jeg ser er at stereotypene var gjerne litt tydeligere før, jeg blir forvirret av menn med musefletter og kvinnfolk
med barbert skalle og blazer :|

Har mange ganger satt fosterstilling i dusjen og vasket meg med dobørste etter å ha kastet noen syndige blikk
på et langhåret vesen foran meg på gangstien, for så å komme nærmere og se at det er en ......mann....eller.

Å kvitte meg med dette problemet kostet meg forresten 35.000 kr og en LASIK operasjon i sommer.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 18:12 
Avlogget

Nå er jeg KISS fan, så menn og sminke skal jeg vel være forsiktig med å kommentere... Men til Helheim med det, jeg hopper uti med begge beina og tramper sikkert på både tær og salat. ;) Jeg husker for et par år siden at det kom et innlegg i aftenposten fra en seksten, sytten år gammel jente som lurte litt på dette. Hun ville også ha en kjæreste som lot sminkepungen hennes være i fred. Jeg må si jeg holder med henne i den. Men hvorfor kvinner skal ha sminke er også helt uforståelig for meg... :?

Om homofile og at de ikke er MANN. Veel, der er jeg usikker. Jeg har et par homofile venner som er mer menn en mange andre jeg har sett, så det er vel også en stereotyp. Og når jeg selv har en hårmanke som antagelig ville fått skauen til å myse litt ekstra, så skal jeg vel være forsiktig meg mine utalelser, men fletter på menn blir feil.

Jeg husker at min bestemor måtte ringe etter elektriker for å få skiftet sikringer, så helt tilbake der vil jeg heller ikke gå. Jeg kvinnelige hobbysmeder og mannlige vevere, og jeg ser ikke noen problemer der. Folk skal få lov til å være det de vil. Samtidig: Kvinner i dag virker mer herdet. De tyr oftere til vold, og bryter fartsgrensene like mye som menn gjør, og i store hastigheter. Her er det selvsagt også forskjeller, men likevel. Vi må heller ikke glemme at det ikke bare er far som banker mor, men også mor som banker far. Jeg vet selv av en diger branne av en kar som var sterk nok til å hive kona rundt om kring i huset skulle han få lyst til det, men han ble mishandlet av henne. Han var ganske så fortvilet, og ante ikke hvordan han skulle få løst problemet.

Feminisme har jeg heller ingen tro på. Der fokuseres det alt for mye på mannen som problem, og ikke at også kvinner forgriper seg på barn, og så videre. Det er også slik at menn faktisk også kan rydde, lage mat og vaske klær. Min egen far tar seg av disse oppgavene, og han er flinkere enn meg, det må innrømmes. Samtidig så har min mor vært med og snekre sammen hus, selv om hun trives best med og strikke. En hobby jeg ikke forstår meg på, jeg foretrekker hekling. Og smie, og treskjæring, men gudene skal vite at jeg går ikke frivillig tilbake til vevstolen heller. ;)

Jeg tror også at samfunnets forskjellige krav til gutter og jenter har mye og si på hvordan gutter og jenter oppfører seg når de blir voksne. Jenter kan også drive med matematikk, og gutter kan også jobbe i barnehage. Det er nok mye vi blir lært opp til som henger igjen. Som at jul er en særegen kristen høytid, mens maaange kulturer feirer vintersolverv. Og alle likhetene mellom Mithra og Jesus? Men likevel, fordi vi lever i et kristen land (her kan dere forestille dere en langhåret mann som skjærer tenner så gnistføyka står! :mrgreen: ) er det for mange umulig og forestille seg noe annet enn at Jesus ble født på julaften. På samme måte er mange kjønnsstereotyper rotfestet i folkesjela.

Vel, det har jeg sagt litt om hva jeg mener. I det store og det hele ser jeg ikke at vi skal rope på MANNEN til og komme tilbake, men heller spørre oss selv: Hvorfor er folk av begge kjønn så hjelpeløse i dagens samfunn? Hvorfor er det ikke mer fokus på at vi skal klare og selv, og ikke være å forbannet redd for å bli skitne på hendene. Det er forskjeller på menn og kvinner, men hvorfor vi stereotypt skal plasere noen i en bås er en gåte. Begge er fullt ut i stand til å bygge hus eller strikke babytøy. Det er kun et spørsmål om hva individet har lyst til. Jeg støtter helt opp om zXc replikk. La folk være den de vil, uavhengig av kjønn.

PS:
Gullars, nå må jeg ærlig innrømme at jeg har langt lettere for å akseptere lesbiske enn homofile selv, men jeg er også så fordomsfull at jeg lenge har gjettet på at du og homofile ikke gikk hand i hand akkurat. :lol:

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 19:49 
Avlogget

Se der ja! Flere tanker og reaksjoner! Ser at jeg kanskje gikk litt hardt og provoserende ut! Det var strengt talt tanken også! ;) Det er alt for lenge siden vi har kranglet om hytteraiding, lynching og hive naboen på grillen! :lol:

At jeg ser på homofile som tøysemenn holder jeg dog på. Jeg har ikke noe i mot dem, men hånden kan de ha for seg selv Frøytroa! :mrgreen:

Som min svigerfar sier: Does it really matter what these affectionate people do — so long as they don’t do it in the streets and frighten the horses!

Det har kommet ganske mange saker fram i dagslys om Mor som banker Far. Den har jeg faktisk ikke tenkt på var et så stort problem som det av nyere forskning kommer frem.

Dette med herding av kjønnene var jo også en ny tanke jeg må ta til meg. MEN MEN. Mye av dette er en Skandinavisk greie. Nå har jeg en del venner i Spania og en og annen Italiener. Samt venner i Chile & Argentina. Kulturen der med likestilling må man sette en 30 år tilbake. Damene er FORVENTET å "slave" på kjøkkenet.

Jeg har to veninner som er så glad i sør amerikanske menn, men det er alltid like komisk å høre historiene fra når de kommer hjem til disse familiene hvordan argentinsk manshovinisme møter norsk feminisme! :mrgreen: :lol:

Men Frøyatro: Bor vi i et kristent land? Den eneste guden folk tilber her til lands må være Mammon!

Så da blir jo spørsmålet ditt veldig godt formulert: Hvorfor er folk av begge kjønn så hjelpeløse i dagens samfunn?

Er det likestilling? Er det olje penger? Byrokratisme? For mye mennesker?

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 13:00, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 21:38 
Avlogget

Vel Gullars, vi har enda en statskirke, og kristne sedvaner og overtro florerer enda. Så således må nok til og meg jeg gi tapt og si at vi er et kristent land, i alle fall et land med kristne røtter. Men jo, vi har nok begynt og lage gullkalver mer enn vi bygger hov nå til dags... Men vi skal likevel huske, at penger er ikke alt i verden. Du kan dog kjøpe alt, eller erstatningsprodukter av alt, under denne solen.

Jeg tror nok oljepengene har noe og si i forhold til hvorfor vi er som vi er her i Norge. Vi har penger, og vi bruker dem for å slippe og gjøre ting selv. Vi har også dette tidspresset, nemlig at så mye skal gjøres, og så sliter vi vel med det samme vi har gjort i århundrer, nemlig at fint folk ikke graver i gjørma selv. Det får de tjenerne til og gjøre. Fokuset frem bør heller være at man ikke ringer etter rørlegger og snekker i tide og utide, men faktisk gjør ting selv.

Vel Gullars, hvordan opplever du avkristningen av Norge? Hvordan er forresten dagens kvinnesyn i din egen sekt... ehrm, menighet? 8-) Og så noe jeg lenge har lurt på... Hvordan takler dere hverdagens utfordringer innad i gruppen deres? Bretter man ermene opp, eller legger man seg på kne og folder hendene?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 22:33 
Avlogget

Tjaaa.. at man er kristen får jo man mye pepper for i disse tider. At man har et konservativt syn i tider der ALT skal være lov er jo også en utfordring. Man må nesten stå for det man tror på ellers får man finne på noe annet.

Et uttrykk som så pent heter " Only dead fish follows the flow ". Så når man ikke velger å kjøre mainstream så er det ikke lett. Det er jo for oss preppere også.

Avkristningen av Norge er helt greit egentlig. Folk kaller nå seg ikke for " kristne " lengre og gjør alt det motsatte av hva bibelen sier. Mye bedre at folk kaller seg ateister da. Den utviklingen som skjer nå er jo bare det bibelen faktisk siterer. Om du vil høre mer så kan du sende meg en PM så slipper dette å bli en bibel vs norrøn krig! :mrgreen:

Kvinnen er likestilt med mannen, da begge er like mye verdt. Kvinner skal behandles med dyp respekt. Bibelen sier at mannen er familiens overhode. Men slikt har nå familier stort sett fungert inntil de siste 30 årene.

Vold mot ektefelle er faktisk en av de få gyldige skillsmissegrunne i biblen. Så nei, det er overhodet ikke riktig at det er lov å banke kjærringen. Hva andre relgioner kjører på med er jeg ikke sikker på!

" Hvordan takler dere hverdagens utfordringer innad i gruppen deres? Bretter man ermene opp, eller legger man seg på kne og folder hendene? "

Det spørsmålet må jeg innrømme at jeg ikke helt forstod. Men vi er nå bare vanlig mennesker som holder en jobb, betaler skatt og huslån! :D

PM meg gjerne!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 13:01, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2012, 22:42 
Avlogget

PM skal bli sendt Gullars. :) Spørsmålet om dere bretter opp hendene eller legger dere på kne betydde egentlig: Ordner dere opp selv i problemer, eller ber dere til høyere makter for en løsning. Men det skal jeg ta opp mer i et PM.

Når det kommer til dette med mannen som familiens overhodet og slikt: Jeg ser at det er flere kvinner som angivelig liker og underkaste seg mannen: At det er helt greit at mannen tar avgjørelser for dem, fysisk avstraffelse er også greit for noen, og at mannen tar inititativ i senga. Hvor mye er dette er medieskapt, og hvor mye stemmer faktisk? Er det noen av forumets kvinner som kan komme med innspill her? Jeg er sikker på at det ikke gjelder alle, men det skal angivelig gjelde mange.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2012, 07:33 
Avlogget

Guten Morgen,

til det siste spørsmålet Frøyatro: Du tenker vel på ting som at "Shades of Grey" angivelig selger mer enn Harry Potter?
For å ro oss litt tilbake till menn/kvinner/prepper/survival-problematikken: Sex er viktig i survival-sammenheng! Sitat fra ettellerannetsted i nettet som kan være nyttig viten for kvinner som etter barnefødsel i en hytte i villmarka etter TEOTWAWI kanskje ikke rett etterpå tenker på å hoppe i høyet: ;) "Men need regular sex, otherwise they go meshugge". Dette kan jo muligens gjelde kvinner også... Moralen er altså: samme hvem som vil hva fra hvem (og om det er likekjønnete par eller ei): Hvis mellommenneskelige problemer synes uløselige kan en runde i senga eller på kjøkkenbordet muligens hjelpe på situasjonen.
I samme gate: Regelmessig jogging er angivelig like effektivt mot depresjoner som samtaleterapi, altså er vel kombinasjonen regelmessig fysisk aktivitet og sex nærmest optimal for mental helse den dagen "piller og pyskologer" ikke er så lette å få tak i...
Vel, tilbake til temaet her: Mener heller ikke at menn ikke skal få strikke og kvinner ikke skal få hugge ved hele dagen hvis de vil. Mente at denne "tvangs-likheten" har sine ulemper for kvinner også. Dagens ungjenter vet jo ikke hva suffragettene kjempet for - og hvem kan forestille seg at i sektiåra i England kunne kvinner fremdeles ikke åpne bankkonto uten underskrift fra ektemannen.
Akkurat i en overlevelses-situasjon er det vel spesielt viktig at man hvet hva man kan og hva man heller overlater til andre og samtidig lærer seg det som er nødvendig. Menn tidligere strikket sokker selv både som gjetere og soldater gjennom historien - og min bestemor høgg ved gjennom hele krigen, hun syntes bare ikke det var spesielt gøy men hun måtte, og da var det jo bra at hun kunne det!

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2012, 11:34 
Avlogget

Skauen skrev:
For alt vi vet gikk gentlemannen som reiste seg for gamle damer på bussen hjem og banket kona :twisted:
Eller tømmerhuggeren med skjeggstubber dro hjem og trakk på seg korsettet før han sminket seg :shock:

Det jeg ser er at stereotypene var gjerne litt tydeligere før, jeg blir forvirret av menn med musefletter og kvinnfolk
med barbert skalle og blazer :|

Har mange ganger satt fosterstilling i dusjen og vasket meg med dobørste etter å ha kastet noen syndige blikk
på et langhåret vesen foran meg på gangstien, for så å komme nærmere og se at det er en ......mann....eller.

Å kvitte meg med dette problemet kostet meg forresten 35.000 kr og en LASIK operasjon i sommer.

Jeg ler og jeg ler. :D Takk for en utrolig artig beskrivelse, Skauen.

Kjæresten min har langt, mørkt hår med bølger og fall i, som han nesten alltid setter opp. Han er umiskjennelig maskulin når han har det løst også, selv om det henger ned til forbi skuldrene. Kjempesexy, er det.

Jeg ser imidlertid poenget deres. Det er noe trygt (og også tiltrekkende) med en mann som kan ting som ikke nødvendigvis har med en pc eller MAC å gjøre.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2012, 16:31 
Avlogget

For meg kan folk gjerne gjøre akkurat som de vil, og hva man gjør i senga er ens egen smak/sak.

Misforstå meg rett Scarlett jeg har ingenting imot noens hårfrisyrer og hvis andre vil slå på bongotrommer
mens man danser naken rundt en trefigur i måneskinn så er det heeeeelt ok :shock:

Problemet som jeg ser det er at i dag er alt tillatt;
Menn gifter seg med menn.
Dame gifter seg med Kjole :?: (jepp, det stemmer)
Mann gifter seg med Anime figur i spill (ka f..n??)
Hijab i politiet ( da blir det vel ikke uniform, men multiform, Samer skal ha kofte, sikhene turban,)
og hvorfor ikke noen "freshe" farger på uniformen også.

Ting var sikkert ikke bedre før heller, bare annerledes problemstillinger......men da levde ikke jeg :)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support