Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 15 Aug 2018, 13:47

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Hvor ble det av MANNEN?
InnleggSkrevet: 18 Okt 2012, 00:34 
Avlogget
Brukerens avatar

disse gutta ser jo skikkelig praktiske ut, eller hur? http://en.wikipedia.org/wiki/Dandy

tro meg, det var nok av kløner i gamledager også.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2012, 06:54 
Avlogget

Man skal aldri skue fanden på fillene.
Folk tilpasser seg det samfunnet de lever i, og streber etter sosial aksept og oppmerksomhet.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2012, 21:48 
Avlogget

Ok folkens, en ting må vi virkelig Klare og bli enige om: Yohio, HAN, han har virkelig baller!

Vedlegg:
1879116698.png
1879116698.png [ 233.62 KiB | Vist 2691 ganger ]

http://www.youtube.com/watch?v=INKCPOQL98c

Tenk dere og være sytten år og fra Sundsvall med det utseendet der! Som Eddie Izzard er han faktisk heterofil, men i motsettning til vår kjære Eddie er han ikke transvetitt. Det morsomme er at han er ganske stor i Japan, hvor visual rock er en stor ting. Feminin skjønnhet hos menn har jo dog vært et ideal der, helt fra før Sengokuperidoen mener jeg å huske.

Så stå på Yohio! Følg drømmen din! Selv om jeg foretrekker Dir En grey selv...

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2012, 18:45 
Avlogget
Brukerens avatar

Bifalles!

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2012, 22:22 
Avlogget

Han/hun/det var jo litt søt da...

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2012, 00:11 
Avlogget

Tom Jones sangen She's a lady spiller i hodet mitt nå! :mrgreen:

Han er nok ikke en mann lengre, men en frøken! Hehe! Skremmende pen!

Av de kollegaene mine som reiser mye på jobb i Asia hører jeg stadig uttrykket at " de peneste damene i Asia er mannfolk ". Mange har oppdaget det litt for sent!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 12:59, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2012, 08:35 
Avlogget

"Ok folkens, en ting må vi virkelig Klare og bli enige om: Yohio, HAN, han har virkelig baller!"

Litt usikker på den der :shock: . Du verden....... sikkert en flott person. Utseendemessig; en pen dame.
Mann, langt ifra etter mine standarder men der har vi heldigvis forskjellig smak og oppfatning ellers ville det blitt
krass kamp om "Beinet" (til Yohio :o ).

Det jeg vil være enig med er at han er modig, flink i det han gjør, han tør.
Det definerer vel ikke mann, men ethvert menneske som tør å stå for det de gjør.
Jeg hadde ikke fått neglelakken og øyenskyggen til å matche, og kjolen var jo pen.....på damer, eller noe sånt.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2012, 14:06 
Avlogget

Hehe, hvor mye mann han er blir jo vanskelig og bedømme, men så lenge "lady" gaga får gå rundt som hun gjør, så synes jeg det er desto mer respekt for denne fyren. Som henne har han bygd seg opp en image, som sikkert er vanskelig. Tipper det er mange av hans gamle skolekamerat som nå tenker "Jævvla homo" om han nå i dag, uten og noengang tenke over at han er heterofil. Og at han er blitt så stor uten og ta på seg en kjøttkjole er enda bedre! :mrgreen:

Men, han gjør noe med livet sitt, han har en drøm, og han følger den. Det er mer jeg kan si om mange maskuline menn i dag, og således må jeg gi ham dette: Jeg synes dette er et godt eksempel på at klær og utseende ikke bør spille så stor rolle som det gjør nå til dags. Men hvis jeg skal gå dypt ned i meg selv... KISS er fortsatt høyere på musikklista mi enn den fyren... Selv om han er en djevel på gitar!

Uansett, mot har Yohio. Og det er fantastisk!

Topp

InnleggSkrevet: 24 Okt 2012, 07:37 
Avlogget

Draugjeger skrev:
Selv om jeg synes dette var en usedvanlig gubbete/taxisjåfør-aktig/teit diskusjon, klarer deg desverre ikke å drite i å lese videre, så her kommer svaret.

Jeg har studert nok arkeologi/etnografi/historie til å innse at ytre ting som klær, hår og sminke har lite eller ikke noe med maskulinitet å gjøre. I tillegg mener jeg at jeg har forferdelig lite med å gjøre hvordan folk lever sine liv og hvordan de kler seg. Desverre bærer diskusjonen (?) preg av så arkaiske og inngrodde meninger at det neppe har noe for seg å pukke på at folk bør utvise en smule liberal holdning til hvordan folk velger å definere seg selv og sitt utseende.

Selv har jeg hatt ti år med laaaaaangt blondt hår (har sikkert sendt både en ene og den andre i dusjen med klosettbørste) og regner ikke meg selv som mindre mann enn andre (og jeg pleier ikke å sammenlikne). Til vanlig er jeg metallhåndverker, men jeg er en ----- på håndsøm, har trent kampsport i 15 år, men har vært hjemme med ungene i et år av egen fri vilje, jeg har lisens på x antall skytevåpen, men lager mat bedre enn kona, foretrekker å snekre selv, framfor å tilkalle snekker, hører både på klassisk (om noen innsnevra sjeler synes det er femi), metal og gangsta-rap.

Vet det er meningsløst å oppfordre folk til å skjerpe seg og istedet gå hen og lære seg en fornuftig skill, lese en god bok, trene på langholdsskytinga eller en av 100 andre og mer vettuge ting enn å irritere seg over andres stil.

Kremt, dette var første gangen jeg ble puttet i bås med anti-liberale taxisjåfører :lol:
Tror dette er veeelidg langt en generasjonsgreie - og endel (fra min side ihvertfall) postmodernistisk postmodernisme... :ugeek:

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2012, 03:32 
Avlogget

Hørte på P3 nyhetene i går at en eller annen ekspert/forsker/akademiker gikk ut og mente at reklamebransjnen burde slutte og reklamere for verktøy o.l. til farsdag, og heller reklamere for spa, fuktighetskremer/hudkremer sånn som de gjør til morsdag. Hvorfor? Jo, fordi i dagens samfunn trenger han far og slappe av. Altså... Gikk jeg glipp av noe et sted, eller er det slutt på at man kjenner fedrene sine godt nok til å faktisk vite hva de ønsker seg..? Min far blir mye gladere om jeg kommer med noe fra vinmonopolet enn om jeg kommer trekkende med en fuktighetskrem, og jeg trengte ikke engang dyr påkostet reklame for å finne det ut! :)

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2012, 12:39 
Avlogget

Frøyatro skrev:
Hørte på P3 nyhetene i går at en eller annen ekspert/forsker/akademiker gikk ut og mente at reklamebransjnen burde slutte og reklamere for verktøy o.l. til farsdag, og heller reklamere for spa, fuktighetskremer/hudkremer sånn som de gjør til morsdag. Hvorfor? Jo, fordi i dagens samfunn trenger han far og slappe av. Altså... Gikk jeg glipp av noe et sted, eller er det slutt på at man kjenner fedrene sine godt nok til å faktisk vite hva de ønsker seg..? Min far blir mye gladere om jeg kommer med noe fra vinmonopolet enn om jeg kommer trekkende med en fuktighetskrem, og jeg trengte ikke engang dyr påkostet reklame for å finne det ut! :)

Det er bare èn ting å gjøre når man hører sånt som han på radioen sa: :roll: :lol:

Helt enig med deg, det viktigste er å kjenne faren sin. Da vet man hva han setter pris på. Det gjelder alle andre også, nå i disse julegaveinnkjøpstider. Jeg mener at hvis man ikke kjenner den man vil kjøpe/lage til godt nok til å vite sikkert hva som vil falle i smak, så er det like greit å kun gi et julekort.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2012, 17:37 
Avlogget

Synes folk skal få gjøre som de vil, jeg :)
Og det går begge veier.
Ekstrem likestilling er ikke riktig, men heller ikke at folk absolutt skal holde på de "gamle" verdiene.
Kan ikke folk bare gjøre som de vil?
Jeg og min mann har mange forskjellige kvalifikasjoner. Noen er "passende" til kjønnet og andre er ikke. F.eks er det jeg som lager mat, men han tar oppvasken. Han fikser bilen, men jeg kan godt snekre på taket.

Jeg vil veldig gjerne lære å tenne opp skikkelig bål og være skikkelig frilutsperson selv om jeg er jente. Dersom jeg ble tvunget til å gå i pene klær og f.eks SY (Grøsse!) da tror jeg jeg hadde dødd. Jeg mener at likestilling egentlig ikke handler om å gjøre menn til damer og damer til menn men at folk skal få lov til å gjøre det de vil og ikke det som "passer" på noen som helst slags måte.
(F.eks er tvungen pappaperm skikkelig teit- det er noe ethvert par bør avgjøre seg i mellom og hvis de ikke klarer å bli enige så får de la være å gifte seg og få barn)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2012, 22:26 
Avlogget

Sånn apropo tæl og sånn...
Vedlegg:
bethany-hamilton.jpg
bethany-hamilton.jpg [ 48.85 KiB | Vist 2554 ganger ]

Denne dama må jeg si at jeg har respekt for. Lurer på hvor mange MENN som ville ha surfet et måned etter at en tigerhai bet av venstrearmen deres! http://no.wikipedia.org/wiki/Bethany_Hamilton

Når jeg tenker på kvinneidealet på for et århundre eller to var og sammensnøre jentungene i så tidlig alder at de fikk deformerte indre organer og kunne besvime ved den minste anledning, og dagens samfunn hvor sånne som Bethany kan utfolde seg... Jeg kan leve med en og annen agressiv kvinne da ja. :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2012, 22:30 
Avlogget

Dyktig og imponerende, men kan ikke si personlig at det virker lurt å kjøre på i samme miljø der haien gnagde på armen din av! :mrgreen: Men men, alle sin smak!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 12:52, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2012, 22:42 
Avlogget

Bilde
Bilde

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 12:52, endret 1 gang

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 61 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support