Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 17 Aug 2018, 00:27

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Aug 2012, 14:48 
Avlogget

Om det skulle skje at der oppstår en situasjon, hvor man ikke får kjøpt bind... Tenk litt etter, dere bør handle inn ett lager. For det er jo noe alle damer trenger. Og om dere er for sent ute, så går det fint an å klippe til tøy i passende størrelse, flere lags tykkelse og sy. Jeg husker godt at min bestemor hadde mange slike, som hun vasket og kokte etterhvert.

Hilsen Hjemme på Berget.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Aug 2012, 15:26 
Avlogget

Hjemme på Berget skrev:
Om det skulle skje at der oppstår en situasjon, hvor man ikke får kjøpt bind... Tenk litt etter, dere bør handle inn ett lager. For det er jo noe alle damer trenger. Og om dere er for sent ute, så går det fint an å klippe til tøy i passende størrelse, flere lags tykkelse og sy. Jeg husker godt at min bestemor hadde mange slike, som hun vasket og kokte etterhvert.

Hilsen Hjemme på Berget.

Done. Tror jeg har et lager for 1,3 år ;)

Topp

InnleggSkrevet: 05 Aug 2012, 20:23 
Avlogget
Brukerens avatar

for de av oss som er noen crystal grippin', treehuggin' hippies, så kan disse funky tekstilbindene kanskje gjøre nytta? dvs. om jeg hadde vært en jente, da. :)

http://www.etsy.com/shop/MimisDreams

Topp

InnleggSkrevet: 05 Aug 2012, 22:48 
Avlogget

Draugjeger skrev:
for de av oss som er noen crystal grippin', treehuggin' hippies, så kan disse funky tekstilbindene kanskje gjøre nytta? dvs. om jeg hadde vært en jente, da. :)

http://www.etsy.com/shop/MimisDreams

heh :lol: jeg har aldri sett maken for å si det sånn...

PS (til damene her inne): En såkalt divacup er en mer miljøvennlig og økonomisk investering. Man trenger bare å kjøpe en (ha kanskje en i reserve). Og da slipper man bind, tamponger og annet ståk.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Aug 2012, 21:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Kåna har begge typer.

funker visst som bare det. kan uansett ikke være mer uhygienisk enn fiskeblod på feltbuksene. (beklager sammenlikningen, kjære)

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2015, 20:54 
Avlogget

Bind er kjempefint! De kan også brukes som kompresser sammen med en bandasje!
Det samme gjelder for bleier.
Og skulle man gå tom, så kan gamle filler brukes.

Tamponger kan dessuten være kjempefint å ha i EDC, også for menn, da de er superfine til:

- stoppe neseblod
- stoppe punktblødninger
- fyre opp med (Fjern plast, og fluff dem opp)

De er alltid rene og tørre på grunn av plastinnpakningen :)

Topp

InnleggSkrevet: 10 Okt 2016, 14:25 
Avlogget

Ser dette er en veldig gammel tråd, men absolutt aktuell for oss damer og kanskje for fedre med døtre;)
Å hamster Bind er ett alternativ, kjøpe mooncup e.l også en god ide, men den passer ikke til alle så man må ofte prøve ulike merker og str før man finner en som sitter riktig.

Men tøybind er undervurdert;) gå på ebay eller etsy, så mange kule og funksjonelle, har man ti stk av god kvalitet så har man det man trenger. Evt kan man undersøke litt på f.eks tøybleie forumet der de også kan veldig mye om tøybind hvis man vil sy eget.
Jeg vet at mamma og tante hekla bind, jeg vil absolutt ha noen liggende klare i rette materialer hvis det skulle bli behov:) så jeg slipper å hekle:)

Og for de som er usikker på hvor trygge de er å bruke med tanke på lekkasje, så brukte jeg tøybind før uten problem, også i ukene rett etter fødsel. Hadde da kjøpt egne med ekstra opsugings evne, men allikevel helt problem fritt;)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: