Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Nov 2018, 18:14

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kondomer
InnleggSkrevet: 06 Mai 2014, 14:09 
Avlogget
Brukerens avatar

En ting jeg ikke har hørt noe om her er kondomer. Man trenger jo det i en bob. Eller hva tror dere?

Topp

Innleggets emne: Re: Kondomer
InnleggSkrevet: 06 Mai 2014, 15:20 
Avlogget

Jeg har det i allefall i min bob, om man ikke skal bruke de til pøking så er det jo flere bruksområder på en kondom, som oppbevaring av vann og andre ting samt strikken om man skulle trenge det.

Det er jo ikke snakk om noe vekt og plass på det uansett så hvorfor ikke ha det med?

Og skal man ta en svingom med kone eller hva man har så skader det jo ikke å hive på regnfrakken da det sikkert ikke er noe annen prevensjon tilgjengelig...

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2014, 21:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja det er som sagt mye du kan trenge den til. Det er jo også en viktig måte å unngå smitte på i fremtidige kriser.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2014, 21:39 
Avlogget

Kondomer er såpass nyttig at jeg ikke ville kastet dem bort på puling.... Men ja, må sørge for å ha i Bob.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2014, 21:43 
Avlogget
Brukerens avatar

Om dette er til nytte: http://gratiskondomer.no

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mai 2014, 01:14 
Avlogget

Under Irak-krigen i '91 reagerte visstnok amerikanerne på at britene i felt fikk så voldsomme forsyninger av kondomer utlevert.

Meeeeeeeeeeen mens amerikanerne pusset ørkensand ut av løpene sine "24/7", kunne britene bare fyre av vel vitende om at løpet var fritt for smuss. Kulebanen blir minimalt påvirket av at prosjektiler passerer gjennom en ultratynn lateksmembran... :)

(Til samme historie hører det forresten at britene også fikk utlevert enorme mengder sjampo. Sjampoflaskene inneholdt gin...)

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mai 2014, 14:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Kjenner mange som bruker det for å unngå vann i løpet på jakt.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2014, 20:24 
Avlogget

Det finnes en type "fingerkondomer", og før noen kommer med smarte kommentarer, så vet jeg hvordan man lager barn... :lol:
Disse er mye mindre og tykkere/sterkere en kondomer og brukes på fingrene som beskyttelse hvis man har sår.
Har sett mye av det i utlandet i forbindelse med "storkjøkken", og regner med det er å få tak i på apotek her i landet og. Men har aldri sjekket det...
Hmm, det må på "to do" lista.... og på lager lista...

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 19:30 
Avlogget
Brukerens avatar

moha skrev:
Det finnes en type "fingerkondomer", og før noen kommer med smarte kommentarer, så vet jeg hvordan man lager barn... :lol:
Disse er mye mindre og tykkere/sterkere en kondomer og brukes på fingrene som beskyttelse hvis man har sår.
Har sett mye av det i utlandet i forbindelse med "storkjøkken", og regner med det er å få tak i på apotek her i landet og. Men har aldri sjekket det...
Hmm, det må på "to do" lista.... og på lager lista...

Jupp, de er å få på apotekene, hvis ikke på akkurat den nærmest deg, så kan de som regel bestille det på etterspørsel. Vi bruker det på jobben ved sår på fingrene når vi holder på med behandlinger.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 20:20 
Avlogget

Dersom jeg er i overlevelsesmodus kommer jeg ikke til å bruke nevneverdig mye energi på slike aktiviteter.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 20:45 
Avlogget

Kondom på rifle løpet er et godt, gammelt Forsvarstriks.

Kan som nevnt her ovenfor også brukes til så mye annet. Dekke over sår på en hånd, frakte vann etc.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 22:13 
Avlogget

julietkilo skrev:
Meeeeeeeeeeen mens amerikanerne pusset ørkensand ut av løpene sine "24/7", kunne britene bare fyre av vel vitende om at løpet var fritt for smuss. Kulebanen blir minimalt påvirket av at prosjektiler passerer gjennom en ultratynn lateksmembran... :)

Og fester man dongen litt stramt rundt løpet, så ryker den før prosjektilet treffer den, grunnet gassen. Så da har den "null" påvirkning på presisjonen.
Men når det er sagt, så kan jeg ikke si at jeg har fått med meg at noe som helst av tape eller kondomer har påvirket presisjonen på noe vis i alle de forsøk jeg har hørt om hvor dette har blitt testet.

Har selv brukt det, men siden jeg ikke treffer noe som helst uten kondom så forventer jeg aldri at jeg skulle treffe noe MED kondom heller.
Så nei, jeg er ikke den som har med en pakke kondomer ut på byen.. :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2014, 10:38 
Avlogget

Hadde jeg hatt våpen, så hadde kondomer vært en fast ting i min BOB. Vurdere uansett å slenge noen kondomer i BOB'en.

OT: For de som har hund, og blir overrasket av regn og har mobil med seg. Ta en av hunde posene (den Ubrukte self), og legg verdisaker som ikke bør bli våte. Opp i der. Pakk godt i lommen. Og for de som sier: Du har ikke garantier for at du tar feil og kaster den, går du virkelig med hundebæsj i lommen?

Har reddet et par mobiler mange ganger, her hos meg.

On T: Kan nok gjøre det samme med kondomer, men det ikke en ting jeg pleier å ha med meg, når jeg går tur med bikkja.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2015, 11:13 
Avlogget

Som del av overlevelese så kan kondomer uten glidemiddel benyttes som vannbeholdere.
I et overlevelses sett jeg kjøpte nylig fra nordisk fritid var det bare et enkelt kondom.
Har ikke testet dette ut men enkelte kan vel holde opptil en halvliter til én liter vann.
Men som onkelen min sa en gang, "eg skal være ille stilt før eg drikk vann fra et kondom".

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2015, 13:12 
Avlogget
Brukerens avatar

For å få kondomen å holde når du fyller den med vann har du en sokk som en strømpe på utsiden av kondomen. Den er også fin til å beskytte opptenningsmaterialet ditt, selve dongen brenner forøvrig også godt så du har god tid til å stacke opp et bål rundt. Fylles den med vann å formes som en kule har du mulighet til å bruke den som en lupe til å fyre opp bål, dette funker vel bedre i varmere strøk ;) med litt luft og en knute har du en dupp til fiske. jeg har 3 i sekken min. kjekt & ha ;)

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: