Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Jul 2018, 19:19

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Forening
InnleggSkrevet: 07 Jul 2013, 08:59 
Avlogget

Mange legger ut store penge summer på prepping..... Så dør de av naturlige årsaker, og arvingene dumper/selger alt vekk for småpenger.... Desuten er privat prepping bare istand til å ta en person et lite stykke... Så må de søke opp andre for vidre framgang...

Odsen er at etter en stor global katastrofe, de du finner er også de du må ungå for en hver pris.

Hadde det ikke vært lurt å laget en felles evakuerings plan, og felles resurs plan, slik at man har et felles pungt i norge å gå til, når det verste er over..??

En slik plan ville gjøre at jeg ikke trengte å preppe privat for mere en 2-3uker. Resten av preppingen kunne være felles med andre preppere, og samtidig gi meg en plass å dra når den tiden var inne... :D

Topp

Innleggets emne: Re: Forening
InnleggSkrevet: 07 Jul 2013, 10:11 
Avlogget

Ideen er god, men jeg ser utfordringer i tillit i blandt mennesker.

Vi er allerede en liten gjeng, men ser at det å være mange nok til vakthold, undervisning, matlaging, generell vedlikehold, kommunikasjon, arbeid på jordet, arbeid i skauen, finne resurser, speide osv 24x7 kan være vanskelig.

Har du skrevet noe i presentasjonstråden om deg selv?

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2013, 12:03 
Avlogget

Ser ikke poenget med å ha et felleslager, for å være helt ærlig. Selv om vi på forumet har mange fellestrekk, så er det ikke alle jeg har alt for stor lyst til å begynne å starte noen landsby med akkurat. Hvor lur ide det er å ikke ha et særlig stort privat lager fordi man har et felleslager stiller jeg meg også tvilende til. Tross alt er det mange personlige/lokale katastrofer som kan ramme folk. Og når vi snakker om odds, så er vel oddsen for små, lokale katastrofer enormt mye større enn en omfattende global kollaps? Jeg vil i så fall heller foreslå å starte med de som er nær deg og som er villige til å samarbeide fremfor og skulle forsøke med en stor norsk prepperallianse. Det er i alle fall min mening. ;)

Når det kommer til dødsfall, så håper jeg da at nå som vi har forumet og knytter kontakter at vi kan få til å spre dødsboet ut til andre preppere. Det krever jo sin egen form for logistikk, men har man venner i miljøet rundt seg bør det ikke være noen umulig oppgave.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jul 2013, 12:13 
Avlogget

gray skrev:
Ideen er god, men jeg ser utfordringer i tillit i blandt mennesker.

Problemet er at når Nordmenn hører ordet Prepper tenker de på "Doomsday preppers".
Greier vi å få den Norske befolkningen til å se at en kjøkkenhage, og en preppers matproduksjon i bunn og grunn er det samme er hovedslaget vunnet.
Kjøkkenhager er "Kosher" i Norge.
Tilogmed sees det på som "flott", og "imponerende".
Men sier man først at mann er "prepper"....
Da er man vistnok idiot, og forskrudd....
Slike holdninger kan kun overvinnes med informasjon.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jul 2013, 15:51 
Avlogget

Det høres interessant ut å ha en felled gruppe som samarbeider. Det å være alene ved krise kan være en utfordring

Topp

InnleggSkrevet: 10 Jul 2013, 10:53 
Avlogget

Kunne vært en idee å lage en prepper skala... Hvor 1. Nivå er den som handler inn mat for 1-2 uker tilfelle krise... Til 10. Nivå er en domsday prepper alla tv serien.... Så kan man da ha en egen skala for nivå 10.

For følger vi en slik ordning så vill det bli litt enklere å se hvor vi ligger i prepper terenget....

En avsteming for de enkelte nivåene hadde vært artig :lol:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet