Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Nov 2017, 21:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Tips til nye preppere
InnleggSkrevet: 07 Okt 2015, 22:40 
Avlogget

Og husk at en av tingene man bør forberede seg på, er at ting ikek går til -------... men at livet går sin gang, samfunnet holder sammen og ting blir litt bedre for vert år som går. Så får man helelr veøre fornøyd med at det ikke gikk skeis, selv om man var klar for det også :ugeek:

Topp

InnleggSkrevet: 08 Okt 2015, 08:29 
Avlogget
Brukerens avatar

Velkommen, Samot! Ser fram til å høre mer fra deg! Men husk å bruke litt flere "smileys" neste gang..... ;)

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2015, 12:30 
Avlogget

http://www.side3.no/handbok-i-overlevelse/8512081.html
Tre gode tips med hva og hvordan man kan improvisere vanlige gjøremål.
Lærte en ny måte å desinfisere vann og hvordan man kan finne enkle medisiner i naturen

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2015, 13:09 
Avlogget

kult tips! den boken tor jeg at jeg må skaffe meg.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2015, 13:01 
Avlogget

Anser meg selv som ganske fersk innen preppring, selv om det er noen år siden jeg begynte. Men det er noen ting jeg skulle ønske jeg visste med en gang:

- Ikke kjøp mat som smaker vondt. Det blir bare gammelt, og du må kaste det. Søppeldynga har en stor bunke hermetisk skit fra meg :(
- Den viktigste preppingen er deg selv. Ingen Bug Out Bag hjelper deg når du får hjerteinnfarkt fordi du er 100kg overvektig! Slank deg, tren, bli i fysisk god form, spis grønnsakene dine. Høres kjedelig ut, men jeg kan love deg at 50% av alle sykdommer og plager blir borte helt av seg selv. Den beste preppingen man gjør!
- Fiks tennene dine. Alt sånt kan bli umulig. Og du vil jo aldri angre på at du fikset tennene.
- Kunnskapen du har inne i hodet kan ingen ta fra deg. Gå 1.hjelpskurs, urtekurs, matlagingskurs, grønnsakshagekurs, selvforsvar, osv.

- Ikke overdriv. Det er bare tull. De aller fleste tingene vil ikke skje. Prepp for de tingene som faktisk kan skje deg. F.eks streik i butikken, at du har glemt lommeboka hjemme, at du sitter fast i en bilkø på fjellet, at ungen tisser på seg i bilen, at du ikke får handlet fordi du er syk, osv.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Nov 2015, 08:00 
Avlogget

Tulla skrev:
- Ikke kjøp mat som smaker vondt. Det blir bare gammelt, og du må kaste det. Søppeldynga har en stor bunke hermetisk skit fra meg

Jepp, det er sikerrt og vist - prøv, ting, prtøv oppskrifter med det du har. Og spis...
Tulla skrev:
- Den viktigste preppingen er deg selv. Ingen Bug Out Bag hjelper deg når du får hjerteinnfarkt fordi du er 100kg overvektig! Slank deg, tren, bli i fysisk god form, spis grønnsakene dine. Høres kjedelig ut, men jeg kan love deg at 50% av alle sykdommer og plager blir borte helt av seg selv. Den beste preppingen man gjør!

Hysj! ikke si det da.. hrmpf....
Tulla skrev:
- Fiks tennene dine. Alt sånt kan bli umulig. Og du vil jo aldri angre på at du fikset tennene.

Check... må huske på å bestille ny tannlege time
Tulla skrev:
- Kunnskapen du har inne i hodet kan ingen ta fra deg. Gå 1.hjelpskurs, urtekurs, matlagingskurs, grønnsakshagekurs, selvforsvar, osv.
Jepp, Jepp og jepp. Desuten er det artig og lærerikt. Og kommer til nytte uten TEOTOWAKI
Tulla skrev:
- Ikke overdriv. Det er bare tull. De aller fleste tingene vil ikke skje. Prepp for de tingene som faktisk kan skje deg. F.eks streik i butikken, at du har glemt lommeboka hjemme, at du sitter fast i en bilkø på fjellet, at ungen tisser på seg i bilen, at du ikke får handlet fordi du er syk, osv

Hrm... mener du at det var litt i overkant av meg å kjøpe 20 bokser med "flykrash" når det var på tilbud? hrmm... :ugeek:

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mar 2017, 16:12 
Avlogget

Kjellz skrev:
Filbert skrev:
Jeg prepper også fordi det er gøy å preppe. Jeg sysn det er morsomt å lære nye ting, prøve ut stasj, tenke på scenarioer og hvordan de kan løses osv. så om katastrofen tar den frekkhet å ikke ankomme, så har jeg hatt det morro I mens.

Så sant, så sant! :lol:
Der følte jeg du traff spikeren ganske godt faktsik :D

Jeg er ny her og jeg må si at det var veldig bra sagt :D

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mar 2017, 08:39 
Avlogget

:lol: godt å se det er fler likesinnede :ugeek:

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mar 2017, 09:17 
Avlogget