Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 20 Nov 2017, 05:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumregler

Test

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 10 Nov 2013, 04:38 
Avlogget

Noen andre uten forpliktelser her i Norge som har tenkt samme tanken? Bare ta med bug out baggen og noe klær og bare dra avsted og leve resten av livet på en øde, tropisk øy i stillehavet langt unna hønseflokk-livet her hjemme hvor man er statens eiendom fra man fødes til man ligger nede i jorda?

Rundt Filipinene f.eks. er det tusenvis av ubebodde øyer man kunne ha "flyktet" til. Bare bestille seg en enveisbillet til Filipinene og haiket til en øy med en lokal fisker eller lignende.

Da kunne man bare ha dukket etter skjell, fisket og samlet kokkosnøtter dagen lang.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Nov 2013, 10:18 
Avlogget

Vel, eg håper du husker å lage deg en skikkelig bunker til å takkle uvær og jordkjelv....

Topp

InnleggSkrevet: 10 Nov 2013, 13:05 
Avlogget

Og i visse områder, også vulkansk aktivitet...

Men for all del....

http://www.globalpropertyguide.com/Asia/Philippines/Buying-Guide

Topp

InnleggSkrevet: 10 Nov 2013, 13:11 
Avlogget

Og når du er ferdig med bunkeren og noean andre vil ha den? eller det går innfeksjon i et sår...

Topp

InnleggSkrevet: 11 Nov 2013, 21:58 
Avlogget

Da jeg leste denne tråden første gang gikk jeg på limpinnen og tok den på alvor. Det eneste jeg tenkte var at det nok ergrunner for atubebodde øyet i det området er ubebodde. So feks dårøig næringsgrunnlag, mye dårligere enn man skulle tro. Etter noen dager med nyheter nå komer jeg på et par til!!!!

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2014, 20:09 
Avlogget
Brukerens avatar

sjekk "Naked and Marooned" med Ed Stafford. 60 dager uten mat, klær, redskaper eller noe annet på en øy i stillehavet. Imponerende.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2014, 22:49 
Avlogget

drømmen og tanken er der men en helt annen plass, Alaska eller Canada

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2014, 09:53 
Avlogget

Drømmen handler vel først å fremst om å være selvforsynt og fri. Det er nesten uoppnålig, men kjøp deg et stykke jord med skog/fjell så kan du leve drømmen på norsk jord. Men du er klart regulert av mange lover ang jakt osv, men det er jo for å beskytte bestanden, altså sørge for at du har mat neste år også :p Men ja, jeg å kjenner på tilhørigheten i urskogen, trives bedre der enn i noe byggefelt, det er sikkert, men setter også pris må lett tilgjengelig mat, varme og wifi ;)

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2014, 10:50 
Avlogget
Brukerens avatar

sjeggus skrev:

En som kjørte hundene våres Iditarod 2013/2014, levde mye utenfor sivilisasjonen. En annen jeg kjennner har fangsthytte der og lever av naturen, kun med forsyningene han selv har kjørt inn, han er der en sesong nå. Det er jo guttedrømmen det også leve selvforsynt der borte et år eller to :)

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2014, 14:57 
Avlogget

sjeggus skrev:

Har så lyst ditt, "the last frontier"..

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2014, 15:19 
Avlogget

Har en drøm om å dra til Alaska og bo der. Mange program på Discovery Channel, som viser dette. The last frontier er en bra serie

Topp

InnleggSkrevet: 13 Okt 2014, 12:48 
Avlogget

Med bakgrunn i at jeg ikke føler meg utbrent så tror jeg at jeg ville kjede livet av meg på en slik øy. Med litt medbrakt utstyr selvfølgelig. Ellers tror jeg at både Alaska og sydhavsøyer blir bare slit og elendighet.
Og et viktig poeng her er at hvis en ikke skal gjøre noe annet med livet sitt enn å ete og sove så driver du faktisk bare å dør. Du lever ikke. Så jeg tror slike prosjekter gjør seg best som ferie eller film. For de fleste.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Okt 2014, 21:59 
Avlogget

Se et par episoder av Yukon Men. Det er ikke noe dans på roser. Konstant brutalitet.

Evige runddansen etter å fange nok kjøtt i frysen, fellefangst som må gå i boks. Nok ved. Ikke fryse ihjel eller drukne med snøscootern på våren. Minus 50 grader.

Vet ikke om det er til å nyte for min egen del.

Romantisering går fort over.

Da ville jeg heller gått for middelhavet. En av de 100 greske øyene. Behagelig klima, du kan plante regelrett hva som helst. Fisk i havet. osv osv. Grekerne har nok vært noen surrehoder med økonomien, men generelt kan man leve ganske behagelig.

Bilde

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet