Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 17 Nov 2017, 22:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumregler

Test

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 45 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Min plan
InnleggSkrevet: 01 Okt 2013, 21:58 
Avlogget

I mangel på plass å sette dette innlegget, så valgte jeg å gjøre det under annet.

Jeg er så nybegynner du kan få det, at det er faktisk litt trist ;)

Jeg har ikke vinklet meg inn, på hva som vil gå galt. Jeg vil prøve å være forberret på det som eventuelt vil komme, 100% forberett, vil man ikke bli. Men må iallefall prøve.

Jeg forberede meg på å måtte ta til fjells, ikke for å ha fjellet som BOL. Men komme meg opp der, og så vandre derfra og mot svigers sin hytte, så det er BOL for oss. Siden jeg bor ikke så langt vekke fra Bergen, og BOL er et bra stykke fra Haugesund. Så regner jeg med, at det blir 1-2mnd vandring over fjellet. Hoved problemet mitt, er at man må ha båt for å komme seg over og videre. Hvis ikke, så må man ta den lange veien rundt rundt. Men det er jeg forberret på.

Når det kommer til mat, så er det begrenset hvor mye jeg kan ta med meg. Pga vekt og alt det der, som hører med det. Jeg satser på å jakte på fugl og fiske. Har sett litt på YouTube videoer, om å ha med seg enkelt fiske system. Men har 2 teleskopstenger, så blir 1 dup (er det ikke det, det heter?) og 2 som fisker. Hvor mye fisk man må ha, ser jeg for meg at det er 2-3stk, alt avhenige av størrelsen. Har en hund, så den trenger også mat. Heldigvis, så er ikke den kresen ;)

Så jeg har begynt å handle litt inn:

1: tennstål
2: Rednings teppe (den aluminiums folie tingen)
3: fløyte
4: tau Paracord
5: forskjelige kniver
6: Paracord armbånd
7: En multi verktøy dings, som følgte med det jeg kjøpte på ebay
8: 2 radioamatør radioer, en ren VHF og en VHF /UHF radio. Begge bærbar, veier lite. Begge har ekstra batteri