Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Nov 2017, 12:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumregler

Test

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Rust - pc spill
InnleggSkrevet: 25 Sep 2017, 12:45 
Avlogget

Jeg spiller for tiden Rust, et survivalspill og bare ut fra det kan jeg se og trekke noen survivalparalleller til virkeligheten.

1. Ha utstyr til å kunne fange og bearbeide fisk og dyr for å ha tilgang på næring
2. Ha utstyr til å dyrke egen mat, område til å dyrke egen mat
3. Ha mulighet til å lagre og rense vann
4. Ha mulighet til å kunne preserverere mat / matlager

Jeg synes løsninger med oppsamling av regnvann var ganske facinerende. Finnes alternativer på hyttetorget.no også for såvidt.

Topp

Innleggets emne: Re: Rust - pc spill
InnleggSkrevet: 26 Sep 2017, 11:41 
Avlogget

Har spilt en del rust før, men etter en oppdatering i fjord sommer nekter pc'en min å kjøre det på fornuftig vis... Spiller også litt 7 days to die, som ligner en del, men også er veldig forskjellig. Underholdene spill begge to, men begge har samme problem: de andre spillerne. Folk er drittssikker når de sitter gjemt bak skjermen sin, og skyter ikke du først så gjør de det. Får meg til å lure på hvordan de samme ville reagere i en virkelig situasjon, man kan jo håpe de oppfører seg bedre da....

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2017, 23:01 
Avlogget

Jeg har ca 2200 timer spilletid med 7 days to die. Skal sikkert spille 20 timer til i løpet av helgen på netter. Det er interessant å spille og se åssen andre spillere oppfører seg.
Jeg er helt sikker på at en ting som skjer i 7d2d vil skje på ordentlig også. Folk vil prøve å rappe ressurser man har for å overleve selv. Jeg tror og at flere vil være egoistiske og bare tenke på seg selv om det skjer noe. Jeg tenker det er viktig å ikke alltid tro på det gode i mennesket hos alle for i nøden tror jeg mennesker kan oppføre seg veldig anderledes når det står om liv og helse.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2017, 00:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Rust er et festlig spill! Jeg mener det må spilles sammen med noen, ellers kommer man ikke noen særlig vei. Er også lettere å unngå å bli raida når man er fler.
Føler Rust ikke helt er den typen "lone survivor"-spill dog, siden det i hovedsak går ut på å plyndre og drepe alle man kommer over så man ikke blir drept og plyndret selv.
The Forest derimot, er kanskje mer enslig survivalspill (PvE). Med unntak av de gærne kannibalene og udyrene som kommer om natta, så er dette spillet også ganske fint ift. det med å måtte samle mat og vann og passe på så man ikke blir syk, osv.

Men når det skal sies så synes jeg det er gøy å prøve i størst mulig grad under radaren på Rust om man spiller uten venner. Bygge baser i huler, ha hidden stashes her og der i tilfelle man må rømme, og i det hele tatt unngå å bli oppdaget av plyndregjengene.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: