Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Nov 2017, 12:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumregler

Test

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 95 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 14:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg har tenkt mye på temaet rundt tråden her og sitter med følelse på at dette er en viktig tråd. Det kan til tider være vanskelig å tenke forbi ens personlige forberedelser for familien. Det er jo en rekke behov som må dekkes for seg selv og for familien sin. Mat, vann, varme, medisiner og kunnskaper til å overleve. Derfor synes jeg dette forumet er en fantastisk ressurs, jeg har fått haugevis av ideer på smarte ting jeg ikke har tenkt på. Men i tråden her kommer vi inn på hva andre kommer til å gjøre for å overleve... Etter å ha lest gjennom tråden, så har jeg nødt til å ta en hel rekke nye faktorer inn i bug-out-planen min. Jeg hadde rett og slett ikke tenkt på hvor langt en desperat person er villig til å gå. Jeg tror dette er viktig å inkludere i den totale preppe-planen.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2012, 22:08 
Avlogget

Høres ut som en lur ting å tenke over. Kanskje et "tilleggs-kit" som kan puttes i ved behov ;)

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 15:06 
Avlogget

Sånn apropo kanniballisme og slikt: Jeg poster et innlegg Ulv i fåreklær postet på svenskeforumet. Hvor sant det han skriver er vet jeg ikke, men det skulle ikke forundre meg.

Talade med en vän som växte upp i S:T Petersburg efter WWII och berättade att äldre vänner och familj hade historier från hur tiden både under belägringen och tiden direkt efter kriget var.

Först försvan alla kaniner, duvor och höns.
Sen vart det märkligt ont om katter, för att de sedan försvann helt och så även hundarna.

Efter detta började små barn försvinna och mödrar vakade som hökar över sina ungar när de insåg hur allvarliga situationen hade blivit och hur långt människor sjönk.

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 15:57 
Avlogget
Brukerens avatar

Det er veldokumentert at kannibalisme forekom under beleiringen av Leningrad som byen hette under andre verdenskrig. Det samme skjedde mange andre steder også.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 16:56 
Avlogget

Her kommer vel tabasco til sin rett, den skjuler mye rare smaker :?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 20:34 
Avlogget

Rockatansky skrev:
Det er veldokumentert at kannibalisme forekom under beleiringen av Leningrad som byen hette under andre verdenskrig. Det samme skjedde mange andre steder også.

Jeg hadde fått med meg at de spiste lik, men om de aktivt jaktet på barn var det nytt for meg... Og en skremmende tanke.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 20:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Har aldri lest noe om jakt på barn jeg heller, så det spørs om det er oppspinn. Kjekt å skremme ulydige unger med etter krigen. Håper jeg, eller de jeg er glad i aldri får oppleve lignende tilstander.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 23:52 
Avlogget

I en gitt situasjon, tror jeg de "hjelpesløse" kan bli de farligste, derfor er jeg glad jeg bor landlig til. Men å "preppe" for en kill or be killed situasjon føles helt meningsløs. Å ha en plan for bekyttelse er greit, men har svært vanskelig for å tro at anarki råder på kort tid.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Okt 2012, 23:58 
Avlogget

Menneskets råskap skal vi nok ikke stikke under en stol. Det er mye grums i Norge, og av og til kommer den opp til overflaten også. http://www.utdanningsnytt.no/4/Meny-B/S ... kt-patent/

Når dette skjer i dagens samfunn, lurer jeg på hva som kan komme frem i et mangelsamfunn. Jeg tror fort desperate og sultne mennesker lett kan rettferdiggjøre en hel del handlinger mot "anderledes" folk.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2012, 01:47 
Avlogget

Vet ikke om det er mulig å snakke om noen form for kanibalisme som mer grusom enn noen annen, men fant følgende historie ille;

Under ww2 var det kamper på stillehavsøyer som strak seg såpass i tid at sult ble et stort problem. Vist nok ble det da gitt et dekret som førbød kanibalisme, med unntak om man spiste fiender, fra den japanske regjeringen.

Siden rått kjøtt har svært begrenset holdbarhet i tropisk klima, så medførte det at grupper med stridende japanere, spiste sine fanger over tid. Med andre ord; man lot fangen leve, amputerte et lem, lukket såret med glødende metall, tilberedet lemmet og spiste det. Mens offeret levde videre og dermed holdt neste lem ferskt, i påvente av neste (høst) måltid.

Historien er fra en av dokumentar kanalene på dumboksen. Aner ikke hvorvidt den er sann eller ei, spør du meg lukter det litt av krigspropaganda. Uansett; er det tenkt, så er det/kan det bli gjort.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2012, 09:53 
Avlogget

Tyskerne var som kjent ganske god til å dokumentere det meste de gjorde under WW2. Jeg finner den ikke, men det er en del utrag fra rapporter fra POW leirer for Sovietiske fanger.

Var da spesielt folk fra øst i Soviet. Usbekistan og disse områdene der folk overfalt sine medfanger av annen etniske opprinnelse, kutter ut diverse kroppsdeler, og deretter lot personen levde til "neste gang " de var sulten. Lever, deler av bein og armer. Jeg er glad jeg ikke finner den rapporten for de var helt nifs hvor godt dokumentert det var.

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 14:02, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2012, 17:49 
Avlogget

Uhyggelig nyheter fra Hellas... http://www.expressen.se/nyheter/de-ring ... for-polis/

Siden politiet ikke dukker opp, får de gyllent dagry til og ordne opp istedet for. Hvordan de "ordner opp" kan vel alle tenke seg...

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2012, 20:50 
Avlogget
Brukerens avatar

Brrrr...heldigvis er norge et mer stabilt demokrati enn hellas.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2012, 20:57 
Avlogget

Inntil vi går konkurs. Med tanke hvor lut fattig vi var før vi fant olje og før vi andre verdenskrig. Mener å huske at Storbritania sende U-hjelp til Norge. Norge fikk også noen spesielle avtaler med UK for å få opp økonomien litt. Blant annet eksporterte vi blokker med IS over sjøen.

Spørsmålet er hva gjør du om vi får slikt som feks Spania nå med 25-30% arbeidsledighet og pluttselig NAV slutter å betale ut penger. Og på dette tidspunktet har du ikke jobb, og klarer ikke å tjene inn nok penger?!

Stjeler du? Tjuvjakter du? Tjuvfisker du? Svindler du? Raner du? Er en del ting man bør spørre seg selv om, og ta et oppgjør med egen moral før man ender i en slik situasjon.

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 13:59, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2012, 22:28 
Avlogget

Er vi virkelig så langt unna Hellas ja? Politiet går nå åpent ut og sier at de må ha hjelp fra private sikkerhetsselskaper. Og det bekymrer meg. Hvordan kommer disse til å utvikle seg fremover, særlig hvis Norge får økonomiske problemer? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 20911.html

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 95 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support