Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 19 Nov 2017, 12:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Forumregler

Test

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 95 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 27 Jul 2012, 00:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Som en vis mann skrev;
"Mind what people do, not only what they say, for deeds will betray a lie."

Topp

InnleggSkrevet: 11 Aug 2012, 18:05 
Avlogget

Det er slike saker som dette her som jeg virkelig ikke liker. Og en som er i stand til å tenne på en levende måkeunge, vil jeg tro er i stand til både dette og hint. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 276959.ece

Fortis cadere, cedere non potest
Growing your own food is like printing your own money. Ron Finley.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Aug 2012, 21:59 
Avlogget
Brukerens avatar

Tror ikke den typen folk er noe du trenger å bekymre seg for etter TEOTWAWKI...

Topp

InnleggSkrevet: 11 Aug 2012, 23:05 
Avlogget

Kan ikke helt se for noen spesiell grunn til at slike folk ikke skulle være i stand til og overleve. Hvem gjør slike ting? Hva slags andre interesser har de? Hvorfor er det så sikkert at vi ikke kommer til å ha problemer med dem etter TEOTWAWKI?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Aug 2012, 10:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Frøyatro skrev:
Det er slike saker som dette her som jeg virkelig ikke liker. Og en som er i stand til å tenne på en levende måkeunge, vil jeg tro er i stand til både dette og hint. http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 276959.ece

Tror desverre du har rett i det. Det sies at mange 'serial killers' begynte med dyremishandling i barndommen. Som oftest er det snakk om mennesker med meget begrensede empatiske evner som gjør slikt. Hva som gjør at de finner glede i slikt ønsker jeg ikke å vite en gang!

Topp

InnleggSkrevet: 12 Aug 2012, 18:08 
Avlogget

Slike folk, kombinert med psykopater/sosiopater og "zombiene" (narkomane) er noe av de jeg frykter mest.

Jeg velger å tro at slike folk som ikke ser forskjell på godt og vondt. Eller en veldig forvrengt syn på det. Dermed er slike ting som å påføre andre mennesker og dyr smerte en glede for dem. Fuglene vet!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 13:41, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 16 Sep 2012, 22:57 
Avlogget

Oh, the horror... Det finnes faktisk flere som har planer om og plyndre, og som kaller seg preppere. Har fått se over meldingsloggen til en kompis, og den sjokkerte meg. Var en som hadde planer om å begynne storskala plyndring, og som var væpnet med både hel og halvautomatiske våpen i følge ham selv. Jeg bryter her egentlig taushetsæren jeg for det meste setter høyt, men dette tenkte jeg burde komme ut som en advarsel. De finnes, og de er nok flere en vi liker og tro...

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2012, 08:21 
Avlogget

Om man planlegger å plyndre, hvorfor være her og snakke prepping?

Det er jo som å syte på McDonalds at man er overvektig, mens man stapper i seg burger nr 4. Jeg prepper jo nettopp for å ikke bli tvunget ut til å plyndre andre.

Er man villig til å skade & drepe for en boks med tomat-bønner? Om svaret er ja, så bør man vel kanskje sitte seg ned og tenke seg meget godt om! Kanskje du kan droppe den 6 paxen med øl og heller gå på Rimi og kjøpe 160 kr delt på 6 kr tomatbønner = 26/27 bokser tomatbønner. Små offer kan gi deg mye mat. For 220 kr hos din lokale innvadrer butikk får du 20 kg sekk med ris.

Jeg har vist dette eksempelet til så mange folk, men hjelpe meg så dum folk er!

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 14:08, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2012, 17:50 
Avlogget

Ja, jeg lurer litt på det samme som deg Gullars. Akkurat han her var ikke på dette forumet, men sto frem med fullt navn og bilde på en av disse populære delemedia sidene, og var på jakt etter folk å gå sammen med... Og det skremmer meg enda mer. Men, jeg synes det er viktig at vi vet de er der ute, og at vi bør ta våre forhåndsregler.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2012, 21:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg kan bare slutte meg til de siste talerne! Men det visste vel de fleste her fra før.... :D

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2012, 23:03 
Avlogget

skummel tankegang at noen kan basere sin overlevelse på andres ulykke, istedetfor å ta forholdsregler i dag
og slippe å gå over lik :o

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2012, 23:18 
Avlogget

Det som virkelig, virkelig skremmer meg er at han er en av de mest forberedte jeg har sett... I følge ham selv har han forsyninger for seks måneder, og at han hadde en god plan ut fra det jeg leste. Og han forberedes seg på å leke krigsherre... Im scared.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Sep 2012, 23:32 
Avlogget

Sitat:
Frøyatro skrev:
Det som virkelig, virkelig skremmer meg er at han er en av de mest forberedte jeg har sett... I følge ham selv har han forsyninger for seks måneder, og at han hadde en god plan ut fra det jeg leste. Og han forberedes seg på å leke krigsherre... Im scared.

http://www.youtube.com/watch?v=CyEBXTL1Y3U

Slike folk får meg alltid på å tenke på dette filmklippet i fra filmen Snatch. Jeg forstår ikke helt hvorfor! :mrgreen:

Sist endret av Gullars den 22 Mar 2013, 14:08, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 18 Sep 2012, 00:53 
Avlogget

Tror det er mange, også her i norge, som bare venter på at det skal bli kaos så de kan leve ut sine mørkeste sider. Disse bekymrer meg sterkt... Plutselig står det en psykopat med en hær av groupies rundt seg på plenen en morgen og vil inn.

Hva er da det moralsk riktige valget? Personlig, hvis det er en situasjon hvor nødverge klart gjelder: ta lederen ut av regnestykket, så løser ofte ligningen seg.

Mer generelt, vi ser jo fra historien og eksempler i vår tid at det ofte oppstår krigsherrer og gjenger når situasjonen blir kaotisk. Tror dere dette kan skje i norge? Hvis valget var dø eller bli med i gjengen, hva da?

Tror faren for dette absolutt er størst i urbane områder, er jo allerede gjenger feks på østlandet som neppe blir å sitte på ræva hvis SHTF. Og dette er folk med tilgang til overlegen ildkraft og en lavere voldsterskel enn de fleste av oss.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Sep 2012, 11:46 
Avlogget

Nå tror jeg at det skal mye til, før vi ender opp i et postapokalyptisk mad max scenario...
Men i slike tilfeller som skissert, så er det jo nettopp samfunnsbygging og samhold som er essensielt.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 95 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support