Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 18:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 13:02 
Avlogget

Hvor mange her ser på trening til DVD`er hjemme i stua som en brukbar/god vei til økt styrke og utholdenhet?

Jeg har gjort yoga i en liten halvtime til en DVD hjemme i min egen stue hver morgen siden midten av desember i fjor, og kan skrive under på at det har forbedret styrken og fleksibiliteten min. (De dagene jeg har vært bortreist, har jeg tatt med et yoga-hefte som fulgte med filmen, og gjort øvelsene derfra i stedet.) Jeg blir svett, varm, energien strømmer gjennom kroppen etterpå og jeg føler meg så frisk og bare helt kjempebra! Det er veldig motiverende.

Jeg har nå bestilt to trenings-DVD`er med Jillian Michaels (hun er visstnok kjent fra et tv-program jeg ikke har sett, der hun pisket overvektige folk til å trene). Skal bruke dem aktivt fra jeg får dem, og forventer å komme i mitt livs form.
Har vekter hjemme, og yoga-matte foran tv`n. Det er egentlig alt jeg trenger.
Jeg synes dette er en høyst brukbar treningsmetode i en travel livsfase med to barn boende hjemme.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2013, 09:05 
Avlogget

Hehe til tross for at jeg følte meg femi så prøvde jeg noen DVD`er fra Kom i Form. Jaggu vart je svett og sliten ja. Så det hadde en fin effekt.
Men jeg har dårlig koordinasjonsevne til danselignende trening. Men jeg slapp å dra ut i snøføyka ihvertfall. Motivasjonen for å fortsette derimot er vanskelig å opprettholde. :-)

Topp

InnleggSkrevet: 01 Okt 2013, 09:33 
Avlogget

har hatt fin effekt (tidligere) med WII fit 2 og blant annet yoga øvelsene der.
Men som Norseman, er det vanskelig å fortsette...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Okt 2013, 12:26 
Avlogget

Jeg har kjøpt treningsutstyr fra www.sportsmaster.no

Og da snakker vi bl.a. om denne pakken her:

http://www.sportsmaster.no/Styrke/Vekts ... tativ.aspx
Bilde

Jeg har også kjøpt justerbar benk og situpsapparat.

Det skal sies at situpsapparatet ikke er så mye brukt, men det andre bruker jeg veldig ofte. Det er genialt med frivekter da dette har bedre effekt.

Neste år kommer jeg til å bygge ut et treningsrom i huset. I tillegg vil jeg henge opp en boksesekk i garasjen for å trene meg opp til apokalypsen ;)

Topp

InnleggSkrevet: 03 Okt 2013, 18:51 
Avlogget

Boksesekk har jeg lyst på jeg også...

Topp

InnleggSkrevet: 04 Des 2013, 00:29 
Avlogget

Har startet på treningssenter hvor jeg trener løping/jogging på tredemølle med sekk for og være i stand til og buge out hvis det er nødvendig

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2016, 13:26 
Avlogget

Nå har jeg trent til DVDer hjemme i stua i flere år, de siste par årene i hovedsak til ulike DVDer av og med Jillian Michaels som oftest legger opp til en kombinasjon av sirkel- og styrke- og kondisjonstrening, og jeg har aldri vært i bedre form enn jeg er nå. Kan anbefale det! :) Billig og tidsbesparende!

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2016, 19:57 
Avlogget

De siste ukene har jeg trent tre ganger i uka med en Isokinator Classic. Liker den bedre enn treningsstrikkene jeg brukte før.
Treningsstrikker er det forresten Lifeline og Deuser/ Elastikon som lager bra etter min mening.

Ellers hender det at jeg hjemmetrener litt på slagbeveglser. Har også en håndholdt makiwara / pocket makiwara som jeg slår på av og til. Kan ikke ha boksesekk hjemme i leiligheten. Ditto for diverse slagdukker osv.

Ellers går jeg tur og jogger litegrann av og til.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Okt 2016, 23:25 
Avlogget

Trening hjemme på stua, eller like utenfor døra hjemme, er generelt gull i de travleste årene som foreldre.

Jeg har forlengst forkastet tanken om å bruke verdifulle minutter med egentid til transport til og fra et treningsstudio.
Miljømessig og økonomisk er det også meningsløst.

Men for å være ærlig får jeg sjelden trent i det hele tatt lenger. Heldigvis gjør jeg litt fysisk arbeid i blant. Og hverdagen med husarbeid, unger m.m. kan være slitsom nok.

Jeg ønsker ikke å skremme dere som som sitter fast i småbarnstida og venter på at det skal bli bedre når ungene blir større, men... Det blir IKKE bedre! Først blir det verre, og så enda litt verre, og er du skikkelig smart som oss får du en attpåklatt eller to også. Og plutselig har du både store barn med tusen aktiviteter, krevende skole og tenåringsdrama, og samtidig småbarnskaos med trass og bæsj :roll:

Jeg er i grunnen glad man ikke vet hva man gir seg ut på før man får barn, og samtidig er jeg litt stolt av meg selv:
Hva jeg makter, alt jeg får tid til, alt jeg har oversikt over! Det ville jeg ikke trodd om jeg hadde fortalt det til den unge og single utgaven av meg for mange år siden.

Total avsporing fra tema det siste der, sorry.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2016, 21:59 
Avlogget

Pokemon go :mrgreen:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet