Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 18:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: SHTF Medusin
InnleggSkrevet: 05 Aug 2012, 17:22 
Avlogget

Vil bare varsle om at det finnes svært gode alternativer for antibiotika og for den saks skyld smertestillende. For å slippe å omformulere meg, så henviser jeg bare til en annen tråd som jeg skrev i ;)

http://norsksurvivalforum.com/viewtopic.php?f=3&t=233

Topp

InnleggSkrevet: 18 Aug 2012, 00:42 
Avlogget
Brukerens avatar

Svovel stopper blødninger. Hvis noen har sett Saving Private Ryan, så heller de et slags pulver over sårene på han ene når han blir skutt.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Aug 2012, 12:28 
Avlogget

FruIsbjørn skrev:
...og enda mindre om hvor viktig det er å drikke nok vann, (google Dr. F. Batmanghelidj)

Ikke engang fått tid og ro på meg til å google dette, men du har ikke tilfeldigvis kommet igang med å lage alkaline vann? Gi meg noen tips i tilfelle.
Drikker en god del vann, rett fra bekken. På jobb blir det vann fra springen. Er jeg ikke særlig tørst så blander jeg en skvett eplecider-eddik i. Leskedrikk synes jeg, smaker omtrent som når du blander litt sitronsaft i vannet.

Jeg tror vannet fra bekken er temmelig surt egentlig. Og alkaline vann skal være bra, eller være med og rette opp, sure/base balansen i kroppen. Kreft og annet herk trives visstnok svært godt i sure kropper.
Vet du eller noen andre noe mer om hvordan alkaline vann kan lages hjemme så er jeg svært interessert. Det er dråper å få kjøpt, men dette blir dyr i lengden er jeg redd.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Aug 2012, 13:28 
Avlogget

vandreren skrev:
FruIsbjørn skrev:
...og enda mindre om hvor viktig det er å drikke nok vann, (google Dr. F. Batmanghelidj)

Ikke engang fått tid og ro på meg til å google dette, men du har ikke tilfeldigvis kommet igang med å lage alkaline vann? Gi meg noen tips i tilfelle.
Drikker en god del vann, rett fra bekken. På jobb blir det vann fra springen. Er jeg ikke særlig tørst så blander jeg en skvett eplecider-eddik i. Leskedrikk synes jeg, smaker omtrent som når du blander litt sitronsaft i vannet.

Jeg tror vannet fra bekken er temmelig surt egentlig. Og alkaline vann skal være bra, eller være med og rette opp, sure/base balansen i kroppen. Kreft og annet herk trives visstnok svært godt i sure kropper.
Vet du eller noen andre noe mer om hvordan alkaline vann kan lages hjemme så er jeg svært interessert. Det er dråper å få kjøpt, men dette blir dyr i lengden er jeg redd.

Tja, den enkleste metoden er å bruke det som kalles natron - tablettform tror jeg du får det som simpelthen heter Natron-tabletter eller kanskje under navnet "bullrich salz" i Norge. USA "baking soda" og ikke "baking powder". Her kjøper vi noe som kaler seg "Kaiser Natron", dvs. poser med natriumhydrogenkarbonat.
Natron er uansett viktig å ha - sammen med eddikk (kan være billig industri-eddikk-essens) kan man vaske og sterilisere etter hjertens lyst:
http://www.doityourself.com/stry/vinegarbakingsoda

Topp

InnleggSkrevet: 27 Aug 2012, 17:31 
Avlogget

Var sikker på at alkaline vann var mer komplisert enn kun tilsette baking soda. Trodde det også skulle tilsettes forskjellige mineraler, men har muligens misforstått. Neste netthandel blir baking soda.
Disse såkalte PH dråpene du får kjøpt er muligens ikke annet enn destilert vann og bakin soda?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: