Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 23 Nov 2017, 07:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: SHTF Medusin
InnleggSkrevet: 23 Jun 2012, 20:35 
Avlogget

Denne tråden er ment for folk som har tips å dele om kjerringråd, urtemedusin og andre midler man kan vurdere å sette sin lit til i tilfelle SHTF og stengt apotek. Vitaminer og mineraler, enten i form av kosttilskudd eller "ugress" er selvsagt interessante også, ikke minst med tanke på mangelsykdommer.

Som førstemann ut her vil jeg ta opp MMS 1, MMS2 og CDS (Master Mineral Suplement/Solution 1&2 og Chlorin Dioxide Solution). Jeg selv svelger ikke hva som helst, og i hvert fall ikke noe som minner sterkt om klorin i både lukt og smak. Jeg måtte pløye gjennom betydelig med lesestoff før jeg tok sjansen. Jeg er ingen helskostfreak heller, og ellers dreier MMS seg ikke om helsekost eller kosttilskudd. Det dreper bare mikroorganismer, fortrinnsvis de som en ikke har godt av. Det er det hele.

I en annen tråd anbefalte jeg MMS som byttemiddel, men ble så møtt av en bamse:
Bamse Brakar skrev:
Å innta kalsiumhypokloritt er xxxxxxx. Her er en link til en diskusjon om dette: http://skepsis.no/forum/index.php?topic=602.30
(Det gjelder her altså kalsiumhypokloritt, eller "pool-shock", og som blir til hypoklorsyre når det blandes med vann = MMS2).

Slik motstand synes jeg er bra når det kommer til medusin, i hvert fall med tanke på SHTF situasjoner og eventuelle helsefarer ved lite kjente slangeoljer. Forsøker man å gardere seg mot stengte apoteker og bortreiste leger så må man være sikker på eventuelle alternativer. Hvis ikke finnes det andre måter å bruke penger på.

Jeg har nå lest gjennom 15 sider av MMS-"skepsis" (av totalt 21 sider). Jeg synes det er svært langt mellom innleggene som bidrar med saklig informasjon og fakta som belegg for påstander og mistenksomhet. Oppstyret førte likevel til et oppslag i Drammens Tidene.no http://dt.no/nyheter/mirakelkur-er-giftig-1.6721917 , og som jeg her bruker som utgangspunkt for å kartlegge indikasjoner for og imot MMS. (kommentar i parentes er mine):

-«Mirakelkur» er giftig
Legemiddelverket, Mattilsynet og Helsedirektoratet advarer mot alvorlige bivirkninger. I Drammen selges MMS-dråper som mirakelkur mot det meste.

AV: HENNING AARSET
PUBLISERT 18.01.2012 11:57
SIST OPPDATERT 18.01.2012 19:06

-Ren gift-
– "Dette er svært alvorlig. Jeg vet ikke om det er uvitenhet eller kynisme, men de som selger dette middelet kan åpenbart ingen ting om kjemi. Dette er ren gift og er svært farlig å innta, sier lege Pernille Nylehn (bildet), spesialist i allmennmedisin og styremedlem i organisasjonen Skepsis.

Organisasjonen, som ønsker å være et kritisk korrektiv til dårlig begrunnede påstander i norsk offentlighet, har nå meldt nettbutikken Biopuls.no til Mattilsynet.

– Det eneste som stemmer fra nettbutikkens beskrivelse er at det brukes som desinfeksjonsmiddel. MMS inneholder 28 prosent natriumkloritt, til sammenligning bruker man 2 prosent natriumkloritt i industrien som blekemiddel. Hos Biopuls selges det som et ufarlig mineral man skal drikke, det er helt vanvittig, sier Nylehn.

[ 1) For å beholde gangsynet her så kan det være verdt å merke seg at selve legemiddelindustrien baserer seg på svært mye gift. For eksempel ble bl.a legemiddelet "Marevan" (Warfarin) opprinnelig utviklet som rottegift. Leger skriver dette likevel ut i hopetall til daglig til for eksempel hjertepasienter. Selve "gift" "argumentet" vekker selvsagt interesse, og i hvert fall når det kommer fra en lege, og på trykk i en avis, men som argument gjelder påstanden i beste fall kun som ubekreftet indikasjon. 2) Det stemmer at natriumklorid er brukt som en ingrediens i bl.a desinfeksjonsmiddel og også blekemiddel, men dermed ikke på noen som helst vis avgjort at selve påståtte virksomme stoffet i MMS (Klordioksid) ikke kan ha flere anvendelsesområder. 3) Sålangt forsøker både Pernille og Drammens tidene seg på å "korrigere" dårlig begrunnede påstander med dårlig begrunnede påstander.]

Mattilsynet reagerer
Nettbutikken Biopuls.no i Drammen er ikke ukjent hos Mattilsynet. De har gjentatte ganger krevd at markedsføringen av det farlige stoffet må stoppe.

– Indirekte selges dette stoffet fortsatt som legemiddel eller kosttilskudd. Det er ulovlig, påpeker seniorinspektør Kristin Neberg hos Mattilsynet i Drammen.

Hun vil nå på ny ta opp saken med nettbutikken.

– Dette er et stoff som er ment for bleking eller desinfisering i industrien og kan være svært farlig å innta, sier Nedberg og advarer mot å bruke middelet.

[Mattilsynet, ved seniorinspektør Kristin Neberg, går altså også ut mot MMS i offentligheten, men modererer litt og sier at MMS KAN være svært farlig å innta. Bilkjøring kan også være svært farlig, men ingen kommer og sier at det er ulovlig.]

Fjerner teksten
Eieren av nettbutikken Biopuls, Wencke Solberg, avviser kritikken.

– Jeg har bare positive tilbakemeldinger fra kunder som har brukt MMS. Mange har hatt ulike plager som ble borte da de begynte å bruke det. Jeg har selv brukt produktet mot influensa med god effekt, hevder Solberg.

Hun ønsker imidlertid å rette seg etter Mattilsynets krav.

– Jeg fjerner nå all tekst på nettsiden. Jeg oppfattet at Mattilsynet mente det som sto der nå var greit sist jeg var i kontakt med dem, men om de mener noe annet skal jeg selvfølgelig rette meg etter det, sier Solberg.

[ 1) Rent teknisk sett er nå en påstand brukt mot markedsføring av MMS, selv om ene Wencke Solberg har kun positivt å si om MMS. Det påståtte positive er så klart en indikasjon på at MMS KAN være brukbar innenfor medusin, all den tid Mattilsynet ikke har anstrengt seg for å få disse bekreftet elle avkreftet. 2) Hvorvidt Wencke Solberg selger MMS kun for å berike seg selv (kynisme) kan være en spennende teori, men blir først, rent teknisk sett, til en indikasjon mot MMS ETTER at, for eksempel Mattilsynet, legger frem relevante data. (som for eksempel dyreforsøk) 2) Bio-Puls selger fortsatt både MMS 1 og 2 men nå kun som vannrensemiddel.]

Allerede i 2010 gikk amerikanske Food and Drug Administration ut og advarte forbrukere mot å kjøpe MMS-produkter. De viser til at MMS ikke har noen klinisk bevist helseeffekt og peker på at bivirkningene kan være svært alvorlige.

Bivirkninger
De vanligste rapporterte bivirkningene er vedvarende magesmerter, oppkast og diaré, som kan føre til dehydrering. I Norge har ett barn også blitt innlagt på sykehus etter å ha inntatt MMS.

Også Legemiddelverket, Mattilsynet og Helsedirektoratet samt Verdens helseorganisasjon og helsemyndigheter i en rekke land har tidligere gått ut og advart sterkt mot MMS, eller Miracle Mineral Solution som det også heter.

[ 1) Igjen blir pondus-faktoren brukt her som bevisføring for en sak som attpåtil ikke er blitt noen sak riktig enda. De som undersøker FDA's begrunnelser for å advare mot MMS vil finne at det ikke ligger noen vitenskapelige data til grunn for verken "ingen klinisk bevist helseeffekt", eller det motsatte. 2) Det stemmer at MMS kan misbrukes, enten med viten og vilje eller ved et uhell, men rottegift kan også det. 2) Av egen erfaring vet jeg at MMS kan føre til både sprutbæsj og kvalme. Tradisjonell antibiotika vil imidlertid kunne føre til nøyaktig det samme, men da kalles det gjerne for "Herxheimer reaksjon". Leger oppfordrer gjerne å ikke avbryte kur med tradisjonell antibiotika fordi det vil ofte føre til tilbakefall.]

Mannen bak mirakelkuren, den religiøse lederen Jim Humble fra USA, mener på sin side at hundretusener av liv har blitt reddet på grunn av MMS. Han påstår også at det er gjort over 100.000 vitenskapelige tester av produktet, men uten at det er redegjort for disse.

[ 1) Det stemmer at Jim Humble har "gått i dekning"l utenfor USA og har opprettet "Genesis 2 Church". Alle som sliter med allergiske reaksjoner ifm religion vil stå i fare for å bli usaklige her allerede lenge før det kommer til noen reell diskusjon. Faktum er at Jim Humble hele tiden har sagt at Genesis 2 prosjektet ikke baserer seg på religion i vanlig forstand, men er ment som en viss beskyttelse mot juridisk klappjakt. Det kan selvsagt antas at karen skjuler seg fordi han gjør noe galt, men dette er altså en antagelse, ikke en reell sak mot MMS. 2) Robert W Bradford (AmericanBiologics), en "kollega" av Jim Humble, som utviklet medusinen "Dioxychlor" har blitt dømt for nettopp det å bruke klordioksid mot en rekke sykdommer. Hvorvidt FDA hadde en sak mot Robert W Bradfort må alle bli enige om med seg selv all den tid det ikke foreligger reelle bevis, men kun en dom. 3) Jim Humble og mange andre redegjør for resultater. Problemet er at FDA ikke tar kontakt. De oppfører seg nøyaktig slik som på skepsis.no. 4) FDA er litt i trøbbel per idag hva anstrengelsene mot MMS angår. En amerikansk storavis (US Oserver) og advokater har engasjert seg nylig og tar opp kampen mot noe som vitner om ren heksejakt mot alle som forsøker å forklare hva MMS er og hva det kan gjøre. Saken i seg selv går ikke ut på å forsvare noen spesifikt, men å legge frem reelle bevis på at MMS er god for det som Jim Humble og andere hele tiden har hevdet MMS er god for.]

Ok, da har jeg etter beste evne sammenfattet min oppfatning av offentlig "forskning" og folkelig "skepsis" rundt MMS. Det mangler helt sikker noen linker så langt, men Google er din venn. Poenget her er å motivere til selvstendig undersøk.
Min personlige erfaring og mening ang. MMS er at det her er snakk om en meget potent og all-round slangeolje og helt klart et utmerket alternativ ved stengte apoteker. For ordens skyld; mine påstander bør ikke brukes til noe mer enn en indikasjon.
Nykommere innen prepping som både har dårlig tid og råd vil jeg absolutt anbefale å i hvert fall undersøke MMS1, om det så bare er til vannrensing i første omgang. Det koster lite, er drøy og har meget god holdbarhet. Siden MMS 1 kommer i 2 komponenter er det også ufarlig å oppbevare. Dette eneste jeg ser grunn til å advare mot er å ikke stikke nesa oppi glasset og puste inn klordioksidgas. Det kan lungene ta skade av. Og ellers gjelder det som vanlig at for mye ikke er bra i noen sammenheng.
Jeg selv ville helst satset på urtemedusin og optimal kosthold, men er helt trygg på at MMS hjelper meg over kneiken i tilfelle uhell skjer i mellomtiden. Ser man på det faktum at stort sett alle sykdomsfremkallende mikroorganismer tåler oksidering svært dårlig så er dette så klart en indikasjon på at Pippi kan ha vært på rett spor, ikke minst fordi det allermeste av sykdom forårsakes av nettopp anærobe mikroorganismer).

Med dette håper jeg at folk her inne i hvert fall kan få en mulighet til å gjøre seg opp en mening på egenhånd hva MMS angår. Skepsis er bra som sagt, men kan også føre til svært trange rammer innen diskusjon og viten, slik som for eksempel BBC presterer her: http://skepsis.no/forum/index.php/topic,602.120.html

Her Andreas Kalcker, som slettes ikke legger frem noen bevis her, men som likevel snakker om sine erfaringer, ikke bare mistanker og teorier: http://www.youtube.com/watch?v=HLEEFLCefnM

Så litt om CDS (Clorine Dioxide Solution) som går ut på å isolere klordioksid. Dette kan man gjøre selv på kjøkkenet. Her viser Andreas Kalcker hvordan det gjøres: http://www.youtube.com/watch?v=-t2V7NOs ... re=related

MMS 2 er Kalsiumhypokloritt oppløst i vann, og som da i realiteten er omformet til hypoklorsyre. Hypoklorsyre genereres av immunforsvaret for å holde i sjakk sykdomsfremkallende mikroorganismer. Derfor kanskje ikke rart at det kan brukes som "pool-shock" og vanndesinfisering også. En typisk "skeptikker" vil imidlertid argumentere motsatt på autopilot; siden det er pool-shock så er hypoklorsyre skadelig.

Et tips som kan hjelpe med å bli fortrolig med MMS: Har du en tannkjøttsykdom eller tannverk/hull så puss tenner med MMS1 i stedet for tannkrem. Skyll munnen med MMS1. Du slipper her å svelge MMS1 og vil få en første bekreftelse på at MMS1 i hvert fall er tanngårdmedusin. Effektivt så det suser!
Hudallergier/utslett inkludert psoriasis, og insektbitt/stikk: Her slipper du også å svelge MMS 1. Stor sannsynlighet for at slike forsøk er med på å kurere skepsis i tillegg.
Jeg understreker påståtte gode resultater med MMS mot kreft er en indikasjon på at også kreft kan ha med mikroorganismer å gjøre.

Det finnes mange forum der MMS diskuteres og efaringer deles. Jeg anbefaler ingen å verken shoppe eller innta MMS uten å sette seg inn i hva det er og hvordan det skal brukes. Google er din venn og man er fortsatt fri til å bruke hue.
Håper dette kan være av interesse for noen, i hvert fall i preppesammenheng.

Topp

Innleggets emne: Re: SHTF Medusin
InnleggSkrevet: 30 Jun 2012, 18:34 
Avlogget

MMS1 (klordioksid) kan du i prinsippet lage selv fra bunnen. http://www.ehow.com/how_5188671_make-so ... orite.html
Den andre komponenten i MMS1 er sitronsaft, evt eddik.

Grunnstoffene er salt, vann og sitron.

Ingen hokuspokuspetrokjemikalier her som mange skal tjene masse på.

Klor er klor. Salt er 50% klor. Klordioksid er for mesteparten oksygen (CLO2)

"What is chlorine dioxide?
Chlorine dioxide is an antimicrobial pesticide recognized for its disinfectant properties since the early 1900s. Chlorine dioxide kills microorganisms by disrupting transport of nutrients across the cell wall.
Chlorine dioxide smells somewhat like chlorine bleach. Chlorine dioxide should not be confused with chlorine gas. They are two distinct chemicals that react differently and produce by-products that have little in common."
US Environmental Protection Agency (EPA).
http://www.epa.gov/pesticides/factsheet ... tsheet.htm

Jim Humble har i mange år hevdet å ha sett hundrevis av alvorlig syke AIDS pasienter bli friske på kort tid ved hjelp av kun MMS.
Her en patent som indikerer at Jim Humble ikke nødvendigvis er ute etter å holde noen for narr:
[..]"It is therefore quite unexpected that, with an intravenous administration of an appropriate chlorite matrix in the appropriate concentration, HIV viruses can be directly combatted in the blood, demonstrated by the rapid and strong decrease of the viruses detectable in the blood. The chlorite matrix solutions of the present invention also do not exhibit adverse effects such as severe cytotoxic damage and the like, typically associated with highly toxic chemicals which are administered intravenously. The chlorite matrix solutions of the present invention further are capable of inactivating the HIV virus to thereby inhibit infection of undamaged cells."[...]
U.S. Patent Number 6,086,922
http://patents.justia.com/2000/06086922.html

Denne filmen må du ta deg tid til:
"Understanding MMS"
http://vimeo.com/14444009

Topp

InnleggSkrevet: 01 Jul 2012, 16:17 
Avlogget

Flott at du orker å ta opp kampen om MMS, vandreren! Jeg vil bare legge til en ting: Jim Humble gjør oppmerksom på at MMS er en oksydant og ikke en anti-oksydant - og at man bør innta ting som inneholder vitamin c med noen timers avstand til MMS.

Til de som mener at skeptikere alltid har rett: Vi bør huske på at leger lærer lite om ernæring og enda mindre om hvor viktig det er å drikke nok vann, (google Dr. F. Batmanghelidj) og man trenger bare følge den aktuelle borreliose-debatten i avisene for tida for å minnes om at leger generelt ikke er allvitende. I den bransjen, som i mange andre, er det en lei tendens til å ville holde reviret fritt for konkurrenter, særlig når konkurrentene kommer med billigere og enklere løsninger.
En lege med et åpent sinn var Alfred Vogel, han lærte bl.a. om Echinacea av indianere i USA og skrev den fantastiske boka "Der kleine Doktor/ The Nature Doctor" (Bioforce/ Dr. Vogel-produktene selges i helsekostbutikker) http://en.wikipedia.org/wiki/Alfred_Vogel

Siden temaet er SHTF-medisin: sjekk ut hvitløk (antibiotika), pepperrot (mot store og små tarmparasitter), seljebark (smertestillende og blodfortynnende, aspirin ble opprinnelig laget av seljebark) og (naturligvis bare til informasjonsformål nå - men det kan jo bli viktig etter Ragnarok): hamp er vidunderplanten for survivalister og helbreder altmulig; den kan tilogmed omvende nazister i følge Dagbla´: http://www.dagbladet.no/2012/06/28/nyhe ... /22325496/

De med sterk mage kan jo forøvrig også google Hulda Clark og parasitter...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Jul 2012, 13:53 
Avlogget

FruIsbjørn skrev:
Flott at du orker å ta opp kampen om MMS, vandreren!
Og flott at SHTF medusin kan diskuteres her på Norsk Survival Forum. Alternativ medisin er et noe betent tema innen visse kretser har jeg skjønt, men disse kretsene vil glimre med sitt fravær i diverse tenkelige SHTF scenarier. "Velmente tips" derfra går derfor rett i søpla hos meg.

Bare så det er sagt; jeg driver i byggebransjen, har ikke peiling på tradisjonell medisin. Jeg har bare lekt medusinmann i over 3 år for meg selv med det formål å være best mulig skodd for en lengre periode totalt uten tilgang på helsevesen. Dette har jeg (og et par bekjente) hatt utrolig bra nytte av så langt.
Dette krever en del lesning og være prøvekanin selv, men etterhvert så lurer du på hva vi egentlig skal med et apotek på hvert eneste gatehjørne.

FruIsbjørn skrev:
Jim Humble gjør oppmerksom på at MMS er en oksydant og ikke en anti-oksydant - og at man bør innta ting som inneholder vitamin c med noen timers avstand til MMS.
Stemmer. Anti-oksydanter, slik som C-vitamin, vil nøytralisere klordioksid. Altså ingen hensikt i å ta MMS1 og C-vitamin/andre anti-oksidanter samtidig.

FruIsbjørn skrev:
den aktuelle borreliose-debatten i avisene for tida for å minnes om at leger generelt ikke er allvitende. I den bransjen, som i mange andre, er det en lei tendens til å ville holde reviret fritt for konkurrenter, særlig når konkurrentene kommer med billigere og enklere løsninger.

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort i den flåttinfesterte sørlandsskogen uten MMS (eller andre tilsvarende midler).
Det er blitt 9 flåttbitt på meg så langt denne sommeren + de jeg ikke har lagt merke til.
Jeg tar MMS1 og 2 et par dager hvis det blir antydning til rød ring rundt bittstedet og ellers desinfiserer jeg flåttbitt med MMS1. Har mistet tellingen men det blir fort 100 flåttbitt tilsammen de siste 4 år. Jeg vet jo ikke om det er MMS som har holdt meg unna borreliosen eller om det bare er flaks så langt. Mulig jeg gambler, men skulle jeg få symptomer så satser jeg på at jeg har det som trenges for å bli kvitt det. Jeg går ikke og bekymrer meg over det.

FruIsbjørn skrev:
De med sterk mage kan jo forøvrig også google Hulda Clark og parasitter...
Hulda Clarks metoder bekrefter mer eller mindre hvordan/hvorfor MMS virker mot bl.a. kreft og AIDS. Hulda Clark nøyer seg imidlertid ikke med å bare fjerne småkryp og tungmetaller. Hun går ut ifra at et optimalt fungerende immunforsvar vil takle det meste.
Dr. Vogel er også inne på dette.
Ellers interessant det med hamp. Kom over denne siden http://nfcm.no/2012/03/brev/. I Nederland får du visst canabis på resept fra legen.

Et par konklusjoner så langt:
-Tradisjonell mikrobiologi går god for at det allermeste av sykdom på denne kloden skyldes anærobe mikroorganismer og parasitter.
-Tradisjonell medisin fungerer mer eller mindre slik at det finnes en spesiell behandling/motgift for hver helseplage.
-Tradisjonell medisin er uaktuelt når SHTF.
-Alternativ medisin og kunnskaper om hvordan det brukes er det eneste reelle alternativ når SHTF, så sant du har skaffet deg det før SHTF.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Jul 2012, 00:02 
Avlogget

Vandreren, siden du er i byggebransjen, har du erfaring med hamp som byggemateriale (hempcrete)?

Så til temaet: blant ting som ikke fås på apoteket er en zapper, etter grunnide fra Hulda Clark men i den enkle versjonen til å binde på armen. Dene duppeditten dreper parasitter per elektrisitet, som f.eks. flått (kan bekrefte det selv, har plukket døde flått at av huden etter zapperbruk.) Nøytraliserer angivelig huggormbitt; har heldigvis ike kunnet teste det selv, men ga engang et 8-årig barn behandling med en zapper engang etter treff med brennmanet, og symptomene forsvant i løper av sekunder. Ifølge Hulda Clark når zapperen ikke inn i hjernen og øynene så der får man håpe at f.eks. hvitløk i blodomløpet killer resten av eventuelle uhumskheter. Zappere er temmelig dyre ettersom hvem som selger, men fås fra knapt under 40 Dollar og oppover fra en produsent i Afrika: http://www.orgoniseafrica.com/english/o ... apper.html
Mye moro med toll og ventetid hvis man velger båtfrakt, og de billigste zapperne holder ikke evig, men man kan ihvertfall reparere dem selv.
Har selv gode erfaringer med det som kalles orgon-zapper - men her går vi inn på Wilhelm Reich, Don Croft og "tin foil hat" området. Mye lesestoff om alt dette hos Orgonise Africa for de som vil utvide horisonten.
For de som tviler på nytten av anti-parasitt-behandling: spør en dyrlege eller biologilærer om lever-igler og ting de ikke snakker om for ikke å gjøre befolkningen "engstelige".

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jul 2012, 02:39 
Avlogget

Sitat:
En amerikansk storavis (US Oserver)

Du mener nok US~Observer.

Ellers en aldeles glitrende artikkel, Vandreren. Det er nærmest vittig å lese dagens MMS skeptikere med "peiling" på hva dem snakker om. Jeg har holdt et øye med Jim Humble, i senere tid Genesis II Church, og "Master Mineral Solution", "MMS", "Chlorine Dioxide Solution" samt "CDS" på Google, og jeg har enda ikke, etter alle disse årene, funnet ett eneste tilfelle hvor Døden har funnet sted som følge av MMS-bruk. Heller tvert imot. Det var en stund man trodde døden hadde forekommet med konen til en eldre seiler, men det viste seg å ikke nødvendigvis stemme, da hun:

1) hadde tatt bare to dråper
2) ble klinisk undersøkt i ettertid hvorav det aldri ble bekreftet at MMS var den faktiske årsak til hennes død

Kom dessuten over noen videoer som viser Genesis II dele ut CDS i Colombia.

Den første videoen: "Genesis II Church mission work: Healing Chagas in Colombia" viser en Mamo (Mamo; the spiritual authority of the Arhuaco society) bli behandlet for Chagas med CDS - som han fikk utdelt gratis av Genesis II Kirken: "Guatapuri Church Health Restoration Center".

Chagas pasienten følte seg etterhvert mye bedre etter å ha brukt CDS og Guatapuri Church ble derfor invitert opp til en Arhuaco landsby i Sierra Nevada de Santa Marta fjellene. Denne turen ble dokumentert og ligger på YouTube under navnet "7 Gates to Seynimin - An MMS Story of the Genesis II Church". Dokumentaren viser Arhuaco familier som blir opplært i å lage/bruke CDS, inkludert scener hvor både barn og babyer drikker CDS, eller Chlorine Dioxide Solution.

Det er vanskelig å forstå hvordan MMS og CDS kan være så farlig når det gjør folk så friske.

Samtidig kom jeg over en YouTube kanal under navnet "MMStestimonials". Kanalen har vitnebyrder fra mennesker som sier de har kvittet seg med bl.a. MRSA, diverse hudproblemer og HIV / AIDS plager, for ikke å snakke om Herpes hvorav to av videoene viser dokumentasjon fra en Herpes test som begge viser negativ. Ellers kan man se en dame som kvittet seg med ovarialcyster ved å bruke CDS og lakserolje, en ung mann som led av multippel sklerose (spansk), en annen mann med en form for skabb og en dame som led av magesår (spansk).

Men videoer var ikke alt jeg kom over i farten. Nei - vitnebyrder fra fornøyde MMS brukere finner man også rikelig av i skriftelig form om man så skulle ønske. Følgende var f.eks. å finne under "Helpful links" på MiracleMineral.org, på engelsk vel å merke.

MMS written testimonials:
genesis2church.org/testimonials.html
jimhumble.biz/testimonials.html?view=display
curezone.com/faq/p/e2.asp?a=28,571&s=59&u=1&o=31253
genesis2forum.org/index.php?option=com_kunena&func=showcat&catid=6&Itemid=66
natmedtalk.com/f50/2115-mms-testimonials-only.html
healthsalon.org/mms-testimonials/
google.co.uk/search?hl=en&output=search&q=mms+testimonials

Og til fru Isbjørn:
http://www.youtube.com/watch?v=WV7wQoYJCjc
http://www.youtube.com/watch?v=4NbG3I0t6Wc

Takk. :)

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jul 2012, 19:51 
Avlogget

FruIsbjørn skrev:
Vandreren, siden du er i byggebransjen, har du erfaring med hamp som byggemateriale (hempcrete)?

Nei. Men så video som trix postet. Gikk muligens glipp av poenget om hvorfor hamp skal være så bra fremfor annet "ugress". Men med denne fremgangsmåten har du liksom armering og isolasjon blandet i betongen.
Jeg har forresten lurt lenge på all plasten (diffusjonssperre) som går med i "moderne" husbygging. Folk bor rett og slett i plastposer idag. Og så forbanner jeg stein- og glassull. Når du jobber med dette så kan du ikke unngå puste inn fiberstøvet (små glassfliser). Tror det er i Tyskland forresten at det per idag er påbudt med full vernedrakt når du jobber med stein/glassull.

Jeg har erfaring med jordgammer. Blåbærtuer med dør i :)

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jul 2012, 00:35 
Avlogget

trix skrev:

Takk tilbake. Mente noe sånt som det. Hvis man googler "Henry Ford hemp car video" finner man et godt eksempel på hvorfor denne medisinen måtte forbys. Helsefarlig for omsatsen til bl.a. bilindustrien som jo trenger rust og denslags for å holde det gående.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Jul 2012, 12:42 
Avlogget

Fant dette via survivalblog, en veldig god grunn for alle uansett kjønn til å investere i det amerikanerne kaller "feminine hygiene products":

http://www.doomandbloom.net/2012/07/ste ... tions.html (Doom and Bloom er en lege og en sykepleier som er preppere selv)
De presenterer noe meeeget interessant: en test av hva som er det beste materialet for å forbinde sår, dvs. hva som var komplett baktereifritt etter en stund: damebind vant hushøyt! På en god annen plass kom truseinnlegg - deretter sterile kompresser, og til slutt barnebleier! Sjå her:

Sitat:
However, consider this: A 2006 study in the Canadian Journal of Plastic Surgery took 2 x 2 inch squares of the following items and submitted them for tests to see if there were bacterial organisms on them:

20 Sterile Gauze
20 Panty Liners
20 Sanitary Feminine Napkins
20 Diapers

The results:

None of the 20 sanitary napkins grew out bacteria
1 of the 20 panty liners grew out bacteria (Staphylococcus)
2 of the 20 sterile dressings grew out bacteria (1 Staph. And 1 Streptococcus)
15 of the 20 diapers grew out bacteria (all bacillus)

Artikkelen dreier seg egentlig om forskjellen mellom "steril" og "ren", og presenterer en annen interessant test for preppere: Sterilt saltvann var ikke så bra å rense sår med som vanlig vann fra springen!

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2012, 00:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Medisin jeg mener man bør skaffe seg er bl.a. Kaliumjodid. Dette får man bare på resept i Norge, men lageret her til lands er minimalt. Dette middelet forhindrer oppsamling av radioaktiv jod i skjoldbruskkjertelen ved eventuelt nedfall. Dette kan komme fra både atomvåpen og ulykker i atomkraftverk. Siden det er såpass lite av det, er det lurt å ha et eget lager når hele Norge kommer på døra til apoteket og skal ha tak i det. Derfor bruker jeg også salt MED jod når jeg lager mat.

Selv om det er veldig vanskelig å få tak i her til lands, burde man ha antibiotika i førstehjelpssatsen. En lungebetennelse eller et infisert sår kan være potensielt dødelig om det ikke behandles med antibiotika. Dette gjelder mest for dem som er langt unna folk i lengre perioder om gangen, uten mulighet til å ringe 113, eller at dritten VIRKELIG har truffet vifta.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2012, 01:14 
Avlogget

Strelok skrev:
Medisin jeg mener man bør skaffe seg er bl.a. Kaliumjodid. Dette får man bare på resept i Norge, men lageret her til lands er minimalt. Dette middelet forhindrer oppsamling av radioaktiv jod i skjoldbruskkjertelen ved eventuelt nedfall.

Det er mulig å bestille dette via Ebay. Det heter der IOSAT radiation tabs. Og jeg er 100% enig i at dette er en av de viktigste tingene du har i "medisinskapet" ditt. Aner ingenting om det er lovlig å få dette over til Norge. Så det får i såfall være opp til hver enkelt.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2012, 01:19 
Avlogget
Brukerens avatar

Tror det står på lista over ting du må ha resept for å få innført.. Men du må jo ha resept på absolutt alt her til lands.
Er jo ikke verre enn å spørre fastlegen sin om det og argumentere for at du skal på ferie til Japan og vil være ekstra forsiktig. Kan hende h*n er medvillig.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2012, 01:50 
Avlogget

Strelok skrev:
Tror det står på lista over ting du må ha resept for å få innført.. Men du må jo ha resept på absolutt alt her til lands.
Er jo ikke verre enn å spørre fastlegen sin om det og argumentere for at du skal på ferie til Japan og vil være ekstra forsiktig. Kan hende h*n er medvillig.

Ja, det er planen. Men tollen sender antagelig ut dette: "Sendingen inneholder Reseptpliktig legemiddel" . Og at jeg må sende inn Resept og kvittering. Så om man gjør det ene eller det andre enten først eller sist, går sikkert like rundt ;)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jul 2012, 20:42 
Avlogget

Jeg har fått potassium iodite/iodine gjennom tolla to ganger uten problemer.. husker ikke hvilken av de.. ene er litt mindre gunstig enn den andre...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Aug 2012, 14:47 
Avlogget

Metode for å stoppe blødninger uten annet utstyr enn hendene dine:

http://prepography.com/stop-the-bleeding/

Hvis du høyreklikker på bildet kan du lagre det og skrive det ut - et eksemplar bør være med i din EDC og alle førstehjelps-pakker.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: