Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 18:48

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Hygiene
InnleggSkrevet: 10 Mar 2015, 00:14 
Avlogget

skal vi si det slik at jeg kan snakke om krutt og kulevekter samt teoretiske taktiske vurderinger + hvordan kjøpe gamle biler du ikke egentlig kan fikse temaeer, og så bygger du?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2015, 08:54 
Avlogget

tyrion84 skrev:
hehe en del av problemet det nå, alt skal være billig billing, og jeg vil ha det nå.......

Hvilket problem?
Ser ikke noe problem i at folk kjøper en tjeneste av den som leverer billigst.
Trenger ikke betyr dårligere produkt eller tjeneste av den grunn.

Begge mine hytter ble bygd av Estlendere. Dog med Norsk byggeleder. Strålende fornøyd med begge hyttene. Har stått grunnstøtt i 6 år nå og ikke noen ting å sette fingeren på.

Jeg vil heller si at "problemet" er rasistiske uttalelser som kommer ovenfor som tar alle Polakker over en kam og omtaler dem negativt som folkegruppe.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2015, 10:06 
Avlogget

West skrev:
tyrion84 skrev:
hehe en del av problemet det nå, alt skal være billig billing, og jeg vil ha det nå.......

Hvilket problem?
Ser ikke noe problem i at folk kjøper en tjeneste av den som leverer billigst.
Trenger ikke betyr dårligere produkt eller tjeneste av den grunn.

Begge mine hytter ble bygd av Estlendere. Dog med Norsk byggeleder. Strålende fornøyd med begge hyttene. Har stått grunnstøtt i 6 år nå og ikke noen ting å sette fingeren på.

Jeg vil heller si at "problemet" er rasistiske uttalelser som kommer ovenfor som tar alle Polakker over en kam og omtaler dem negativt som folkegruppe.

Idiotkommentar den har ingenting med rasisme og gjøre. Innrykket av billig arbeidskraft fra øst europa har totalt ødelagt for den norske håndverkerbransjen, da de ikke har kunnet konkurere lovlig med en god levestandard for norske håndverkere som følge av innrykket av billig arbeidskraft. Fint du har fått deg hytter, men tenk deg om før du hiver ut beskyldninger.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2015, 11:11 
Avlogget

tyrion84 skrev:
Kjøp den av din lokale snekker og be om at han ikke bruker polakker til å sette den opp.

I mine øyne har det med rasisme å gjøre. Definisjonen av rasisme er blant annet:
"Rasisme betegner oppfatningen om at arten homo sapiens – menneske – kan deles inn ......, hvorav noen mener de er mer intelligente eller har andre egenskaper som gjør dem mer verdifulle enn andre"

Jeg oppfatter posten om å oppfordre til å ikke bruke Polske håndverkere som intet annen enn et rasistiske utsagn.
Husk også å oppfordre til å ikke kjøre taxi med Somaliske sjåfører, eller kjøpe Kebab av Tyrkiske resturanter når du først er i gang.

Adam Smiths teorier om markedsøkonomi vil som vanlig fungere. Konkurranse er positivt, og markedet vil over tid tilpasse og regulere seg selv.

Ser overhode ikke noe galt i å bruke Polske (eller andre) håndverkere. De er en endel EU og EØS og må få lov til å jobbe i Norge som alle andre. Og på samme måte som vi kan jobbe eller studere i Polen hvis vi ønsker det.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2015, 11:20 
Avlogget

Jeg syns vi skal droppe akkurat det temaet videre...

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mar 2015, 11:21 
Avlogget
Brukerens avatar

Rolig, rolig mine ærede herrer. Internett er som kjent et medium hvor folk som verken ser eller kjenner hverandre nettopp derfor lett misforstår hverandre. Korte kommentarer hvor man ikke begrunner sine uttalelser er spesielt lette å misforstå.

Så til saken. Utgangspunktet er en uttalelse om bruk av utenlandske arbeidere. Den kan forstås på mange måter. Hadde det vært LO-lederen som hadde twitret dette, ville neppe rasisme hvert det første vi tenkte på. Og jeg tenkte faktisk mer i de baner da jeg leste posten første gang. MEN jeg forstår meget godt at andre kan legge noe annet i den fordi den er så kort og lite begrunnet. Og Tyrion84 har nå forklart at han slett ikke tenkte slik det ble oppfattet. Imidlertid er det IKKE alright å bruke sterke personkarakteristikker fordi noen har misforstått en utydelig uttalelse. Vi vil ha en debatt som går på sak, ikke person.

Jeg ber dere derfor om begge å forsøke å forstå den andre i beste mening og legge dette bak dere.

Så la oss følge Filberts råd og la det temaet ligge, tråden handler faktisk om hygiene.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: