Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 21 Jun 2018, 15:29

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kollaps rett rundt hjørnet!
InnleggSkrevet: 08 Sep 2015, 15:21 
Avlogget

MÅ SE! MÅ SE!
https://www.youtube.com/watch?v=rkELgi6EkNo

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2015, 07:14 
Avlogget

Dette var så dumt at jeg klarte ikke å se halve videoen engang.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2015, 10:12 
Avlogget

Tiltredes, vanlig konspirasjonsnoia så vidt jeg kan se.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2015, 11:26 
Avlogget
Brukerens avatar

Ja, jeg ble skuffet ettersom jeg trodde det var en spoiler for en ny film. Men så var det bare en ...... som vil tjene noen slanter på folks godtroenhet. :(

Topp

InnleggSkrevet: 09 Sep 2015, 15:32 
Avlogget

falt av lasset under åpnings scenen i grunn....

mye rart en kommer over på utuba.... :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 13 Sep 2015, 00:45 
Avlogget
Brukerens avatar

heh, hørt en del videoer som dette for morroskyld på jobben. Overaskende nok så er det veldig mange virker det som, som tror noe skal skje i september nå i år. Alt fra Børskrækk til krig mellom himmelen og -------. Folk som tror at Obama skal gjøre noe lignende som Hitler, og at nyeste paven er en falsk pave, ol., New world order, stuff og masse anna greier. En Laaang liste.

Problemet er nok mest om noen gale folk med adgang til atomvåpen hadde ønsket selv å skape dommedag. Da hadde nok folk sliti litt.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Sep 2015, 07:10 
Avlogget

Aeris: ja mange ser på dette som rent tull, og mange blir vettskremt av slike videoen. .. men det er vel nettopp pga dette man prepper eller blir selvbergere :) for hvis dette nå skal skje, ja da er man forberedt på dette I forkant :)

Det at enkelte flåser det bort på dette forumet, opplever jeg som useriøst.

Enkelt opplever denne viden som ny fakta på bordet, og da bør man heller komme med mot argumenter på hvorfor denne videoen er tullball og ikke bare le av denne.

Jeg har faktisk ikke hørt et argument for at denne videoen er tullball, jeg har hørt mange le av den og flåser den bort.
men jeg prepper/prøver å bli Selvberger nettopp på grunn av slike påstander, jeg prøver å Være forberedt på en shtf stasjon.

Blir litt sånn lik Jesus, mange tilba at han skulle komme, og når han først kom, ja da ville man ikke tro på han.
blir litt likt med denne videoen. "Nei vi forbereder oss på krise situasjon, og så kommer noen og sier I all offentlig media at nå kommer krisen -de legger frem "bevis" og hva skjer da? Joda man vil ikke tro på varslene og sier det er bare tullball.

Veldig likt det som skjedde 1940... tyskerne kriget I Europa, og mange mente det ikke ville komme til Norge og at alt var bare tull når dem så på fare signalene, selv når England varslet oss om at tyskere var på vei så var det mange som lo av det, men hva skjedde??? Det vet man svare på I ETTERTID.

Jeg vil ikke I ettertid av en shtf situasjonen sitte og si "Sørensen og at jeg ikke var mer forberedt, jeg fikk jo hint og tips, men vi bare lo av det" så de som flåser av videoen, ta dere en bolle og kom med mot argumenter, ikke bare ha en ovenfra og ned holdning... skjerp dere, dette bør være et forum der saklighet og argumenter vinner frem og ikke mobbe taktikker....

Det er mine tanker vdr denne og lignende videoen, jeg forbereder meg på en shtf og slike videoen gir meg hint og tips, og jeg lærere og forbereder meg, slik en ekte prepper/Selvberger bør Gjøre, ikke stikk hode I sanden, men kom med mot argumenter folkens....

Topp

InnleggSkrevet: 13 Sep 2015, 08:33 
Avlogget

Det er ikke alle som sikkert får med seg essensen i den videoen.

Jeg har en annen link som jeg liker å se som også forklarer dette:
https://www.youtube.com/watch?v=mII9NZ8MMVM

Topp

InnleggSkrevet: 13 Sep 2015, 11:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Team M: Ja jeg må inrømme at alt det jeg hørte fikk meg faktisk hit indirekte :) fra alle de tingene, søkte jeg google for tilfluktrom info, og tror det var det eller noe rundt det som fikk meg til å finne dette forumet.

Jeg heller nok mest 98% eller no mot at det ikke skjer no, men er et par prosenter av meg som fikk meg til å iallefall vurdere å ha en liten prep sekk med noe i tilfelle iallefal om shtf. :)

Mr.I Husker jeg så den videoen for lenge siden.

Edit, Her er en artikkel som jeg så nå som kanskje er interessang da:
https://today.yougov.com/news/2015/09/0 ... ed-states/

Topp

InnleggSkrevet: 14 Sep 2015, 14:10 
Avlogget

Det fine... eller ugreie... med sånne noiakonspirisajsjoer er at det egentig er nesten umulig å motargumentere dem. Eksempelvis: Detflyvende spaghetti monstret eksisterer og gjør mennesker lykkelige! Eh... nei, det gjlr det ikke... - Åhå, bevis at det ikke gjør det da!!...
Men den innledenede videoen her slår ut på alle tulball registere sånn riemlig umiddelbart, og når den i tilegg er laget for å tjene penger.... vel, en for tro hva man vil...

Topp

InnleggSkrevet: 14 Sep 2015, 15:02 
Avlogget

Nå må du følge med hr filbert, spaghettimonsteret er jo nettopp bekreftet at eksisterer... :D
Bilde

Jeg holder ikke pusten for disse teoriene...
Eneste realtiteten jeg vet MÅ skje er stopp i kjøpekraft og lønnsøke i norge..
Menig mann får "dårligere" rå fremover.
Stopp i surre-kjøp og prøve å få kroner på sparekonto er et naturlig mål...

Å ta ut alt man eier fra banken å gjemme det under madrassen å sove godt med tinnfoliehatt får noen andre gjøre...

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 16:09 
Avlogget
Brukerens avatar

September kom og gikk og verden merket ingen ting til dette. Hva kan vi konkludere med da?

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 17:04 
Avlogget

No e vel heller ikkje verden økonomien blitt noe bedre etter september heller.
Om du så hele videoen så kunne det være en begynnelse eller slutten.

Og økonomien i norge stuper mer og mer for ver dag som går, det blir jo bare flere og flere arbeidsledige, og da spesielt innen oljebransjen.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 17:17 
Avlogget

Bilde

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 22:17 
Avlogget

Enda en video som drar inn hendelser som har skjedd tidligere utifra likheter. Hvis det som blir sagt i denne presentasjonen er sant, så betyr det at alminnelige mennesker som oss har blitt skjermet fra en god del informasjon som alene kan være nok til å rive ned nåværende styresmakt.
Er dette bare rent tilfeldig eller iscenesatt av en dem spøkefugler så er det bare ment for å forvirre og skape blest.

Uansett, før noe av dette skjer/ har skjedd, kan man aldri være sikker før det faktisk skjer.
Av alle dommedags varslene som kom fra Jehovas vitne (2000) eller maya kalenderen (2012), som viste seg til å være usanne. Så må vi holde oss kritiske til alle slags varsler med ordet dommedag i seg.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: