Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 22 Nov 2017, 05:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 16 Mar 2014, 12:18 
Avlogget
Brukerens avatar

Filbert skrev:
Nå er det vil ikke bare det som skjer på krim nå som er bekymmringsverdig. Men hvilke signaler er det Putin ender opp med???
Til en viss grad er jeg jo ikek uenig i begrunnelsene for russisk intevnesnjon, men metoden som er valgt er ytterst risikabel. Jeg har en nagende og ubehagelig følelse av at Putin har sluppet løs et beist, han ikke helt kjenner og har kontroll over.

Er det på dette tidspunktet vi burde bygge bunkere?

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2014, 11:02 
Avlogget

Filbert skrev:
Nå er det vil ikke bare det som skjer på krim nå som er bekymmringsverdig. Men hvilke signaler er det Putin ender opp med???
Til en viss grad er jeg jo ikek uenig i begrunnelsene for russisk intevnesnjon, men metoden som er valgt er ytterst risikabel. Jeg har en nagende og ubehagelig følelse av at Putin har sluppet løs et beist, han ikke helt kjenner og har kontroll over.

Åh, jeg tror nok Putin ikke er redd for å kunne kontrollere beistet - iallefall militært; den vestlige verden kommer ikke til å røre så mye som en smørekniv engang hvis Russland annekterer Krim. Den vestlige verden har hatt demokratiske styresystemer på plass såpass lenge etter de to store verdenskrigene, at det ikke ville bli noen enighet om å gå til noen militær aksjon mot Russland. (Ikke noe enighet - eller ingen 'guts'; EU er jo veldig avhengig av Russisk gass bl.a. (Noe Norge og USA kan erstatte - dog, det vil ta litt tid.))

Økonomisk og sosialt derimot, så ville Russland begå selvmord om han fortsetter den kursen han nå tar, men det tror jeg at Putin ignorerer, siden han i sitt hode danner et nytt 'empire'; storslagent nok til å ignorere (eller pasifisere) resten av verden...

Then again; i might be wrong... :roll:

I accept the rules that you feel necessary to your freedom. I'm free no matter what rules surround me. If I find them tolerable, I tolerate them; if I find them too obnoxious, I break them. I'm free because I know that I'm morally responsible for all I do

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2014, 20:46 
Avlogget
Brukerens avatar

eventuelt er krim det som stikker hull på den russiske bobla. allerede nå har invasjonen vist seg å være katastrofalt dyr, og det å drive et tungt subsidiert krim kommer til å koste flesk, særlig siden ingen kommer til å ville investere i et område som står helt utenfor internasjonal rett (hvem vil investere i palestina eller kosovo?).

kommer russland til å ruste seg ihjel en gang til?

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2014, 22:13 
Avlogget

Riding the tiger... Jeg snakker ikke om at putin ikke er klar over motstanden han møter i vesten. Det er beistet innad i russland jeg er bekymmret for.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2014, 22:28 
Avlogget

Putin`s våte drøm er jo å forene USSR, som en gammel KGB offiser.

Dette er som å stoppe en mobber. Om du ikke tar vedkommende med en gang, så vil vedkommende fortsette og fortsette. Russland ble ikke stoppet da de køddet med Georgia i 2008.

Så nå har du "land" som Abkhazia og Sør Ossetia. Russiske kolonier. Russiske Rubler er valluta og de forsynes med billig/gratis russisk gass.

Litt etter litt kommer russerne til å ta. Og ingen kommer til å stoppe dem. Verken USA, EU eller NATO / Europa. Vår økonomi er alt for ræv til å at vi har så mye vi skulle ha sagt. Verken Kina, India, Pakistan, Iran eller andre ikke vestlige land kommer til å bry seg eller blande seg.

Frankrike bygger jo hangarskip for Russland. Snakk om flause.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2014, 22:30 
Avlogget

Bilde

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet