Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Nov 2017, 09:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 26 Mar 2014, 11:43 
Avlogget

Mr I skrev:
Du har sikkert sett på alle mulige måter å redusere utgifter på, men det er der jeg hele tiden arbeider.

Jeg har kuttet nrk lisens, jeg verken røyker, snuser eller bruker alkohol. Jeg kan til nød selge bilen og sykle. Jeg har billig mobilabonnment, internett kan man også få trådløst for 99,- pr mnd. Mange små kutt fører til mer per måned.

Jeg håper det ordner seg for deg.

Jeg har også kutta nrk-lisensen, verken røyker, snuser, eller bruker alkohol (kun vin jeg får av andre). Har billig bil vi bruker lite, og bruker maks 150 kroner i måneden på mobiltelefonutgifter. Internettet inngår i husleia, strømmen også. Veldig heldig sånn.
Vet ikke om du mente Lovise eller meg, men jeg takker i alle tilfeller jeg også. Tar med meg det jeg kan få. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mar 2014, 11:56 
Avlogget
Brukerens avatar

Wynja skrev:
SÅ bra at det ordner seg for deg, Lovise! Håper det blir min tur snart.
Jeg er fortsatt arbeidsledig jobbsøker.

Det kommer nok snart.
Bare kjør på med å registrere deg på alt av jobzone, adekko, og andre arbeidsformidler sider, og vær aktiv på alle finn, nav og de arbeidsformidler sidene og send inn søknader på det som er.
Jeg gikk også inn på alt av firmaer og gikk på deres egne sider med ledig stilling. sendte også cv og søknad uten at de hadde lagt ut ledig stilling. (var slik jeg fikk intervju og jobb nå i går).
Bare vær frempå, ærlig si som det er og at du er veldig klar for å jobbe.
legg også til på søknaden din at du vile være takknemlig om de lagret cven i tilfelle det skulle dukke opp en ledig stilling og tok kontakt med deg da.
Så selv om du skulle være i en jobb (mindre stilling, ikke helt drømme jobben) så kansje drømmejobben ringer, og du kan bytte til bedre jobb. ;)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Mar 2014, 12:15 
Avlogget

Har et tips som kanskje kan være til hjelp for de av dere som er i eller kommer i en trang situasjon:
Frelsesarmeen deler ut dato-utgått mat til folk som trenger det.

Det er mange som f.eks. er uføretrygdet i Norge og ikke har penger til mat etter at alle utgifter er betalt - da kan man hente mat hos Frelsesarmeens lagre her og der i landet (der du kan hente mat kalles slumstasjon eller velferdssenter):

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/fle ... 1.11434839

http://www.frelsesarmeen.no/#kart=true& ... 49977&type[]=Slumstasjoner+og+velferdssentre&type[]=julegryte&zoom=5

De gir bl.a. bort frysevarer av ymse slag i følge noen jeg kjenner som har trengt denne hjelpen.

Ellers kan jeg si at et par billig innkjøpte sekker med ris og linser fra den lokale innvandrerbutikken er uvurderlig hvis du ellers "ikke haver noget i huset" - med litt salt eller buljongpulver (husk å salte først etter koking siden linsene ellers blir harde) pluss klippe litt brennesle og denslags som grønt i gryta nå på vårparten er veien å gå hvis du har null kroner i kassa.
PS: husk litt olje eller fett i gryta.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mar 2014, 10:08 
Avlogget
Brukerens avatar

Grattis med jobb! og grattis med vel gjennomført SHTF!

Topp

InnleggSkrevet: 26 Okt 2015, 19:25 
Avlogget

En liten oppdatering: Har vært i en fulltidsvikarjobb i et halvt år, er det i et halvt år til. Så er jeg arbeidsledig igjen, så vidt jeg vet nå.
En forskjell fra forrige gang: Nå vet jeg mer om hva som kommer, og kan forberede meg enda bedre...

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2015, 10:15 
Avlogget

Gratulerer med å ha funnet en jobb selv om den ikke varer evig!
Og for de som har tid og lyst til å vite hva som finnes av gratis mat rundt om kring (jeg mener IKKE dumpster diving), her en video på 8 minutter om en fyr som bor i Toronto og stort sett spiser det han høster/samler rundt der han bor:
https://www.youtube.com/watch?v=IzxRDsBtXrM
Reklamevideo ja, men interessante ideer der, spesielt tanken å preppe med fokus på helsefordelene...
Og for norske forhold, sjekk plantene der du bor med infoen fra denne siden: http://rolv.no/urtemedisin/medisinplanter.htm

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2015, 12:26 
Avlogget

Interessant video!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support