Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Nov 2017, 09:12

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Apr 2013, 19:58 
Avlogget

Draugjeger skrev:
forrige søndag kunne jeg fint ha dratt med meg 20 pakker med ryvita müsli-knekkebrød, f.eks. tok bare to, for jeg hadde ikke smakt dem før. nå var de bedre enn jeg trodde, så da kan jeg jo ta med fler om jeg finner noen :)

Der er du inne på ne viktig.
Bare fordi noe er billig eller SER bra ut. Er det ikke det samme som at man liker/spiser det.
Smak på det før du kjøper et større kvanta...

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2013, 14:13 
Avlogget

Jeg er til dels greit forberedt, har i alle fall mat i noen måneder. Og hvis NAV-systemet fungerer som det skal, får jeg vel arbeidsledighetsstøtte derfra også, etter å ha jobbet og betalt skatt nesten halve livet. Til jeg finner meg en ny jobb. For jeg vil helst jobbe, selvfølgelig. Klare selv. :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jun 2013, 00:54 
Avlogget

Hei!
Ser dette er en noe gammel tråd, men tenkte jeg skulle hilse inn. Som nevnt, er jeg en ny og ukjent faktor her, men pytt pytt.
Håper virkelig at du har funnet deg en jobb, og alt har ordnet seg. Men hvis ikke, så kan jeg kanskje spørre om alder? Hvis du er ung og frisk kan kanskje fiskeri være en ide? Alt som trengs helt formelt av utdanning er et kurs til 3-4000. Jeg vet at de store havfiskerederiene, slik som Nergård, Holmøy og Aker stadig trenger folk.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jun 2013, 17:27 
Avlogget

Takk for tips, nykommer. Du skjønner - jeg har barn med en jeg ikke er sammen med, men vi bor i samme bygd på grunn av barna - og da er det ikke enkelt å flytte på seg. Ellers et godt tips, altså! :)

Tråden er gammel, men situasjonen er som den var - jeg er arbeidsledig fortsatt. Vi lever greit enn så lenge. Søker om økonomisk støtte i disse dager, og søker jobber som bare det.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jun 2013, 18:33 
Avlogget

Det er det som er det vakre med en slik jobb. Du trenger ikke flytte på deg. Du må reise bort i perioder, men trenger ikke flytte. Jeg har selv jobbet på disse båtene med folk bosatt over hele landet. Det er faktisk begynt å bli veldig mange svensker, færøyværinger og polakker på disse båtene.Bare sånn for å forhindre misforståelser, dette er snakk om den store havgående fiskeflåten. (Trålere) På disse båtene går man turnus med noen uker ombord og noen uker hjemme. Kjempeflott jobb for dem som takler det. :-)

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jun 2013, 22:36 
Avlogget

Har du noe mer info om slikt fiske... har tenkt den tanken....

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jun 2013, 10:29 
Avlogget

Hva slags info er du ute etter?

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2013, 00:09 
Avlogget

Tenkte på informasjon om kurs, hvor man kan få jobb og sånn.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jul 2013, 08:28 
Avlogget

Er oppe i over 20 jobbavslag og to intervjuer som ikke førte noen vei. Gir ikke opp, vil bare si at jeg tidvis kjenner meg litt demotivert. Jeg vil jobbe, er ung og frisk - hva er bøygen? Jaja...

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jul 2013, 11:40 
Avlogget

Nå begynner skolene straks - de er ofte behov for assistenter både i skole og SFO - kanksje være lkitt på hugget der?

Topp

InnleggSkrevet: 08 Aug 2013, 18:11 
Avlogget

Ble borte fra forumene her en stund, så jeg har ikke sett Filberts svar.
Det eneste kurset du trenger i utgangspunktet er et sikkerhetskurs. Du kan ta et kurs kalt sikkerhetsopplæring for fiskere. Tror ikke det er så dyrt. Tilbys fra skoler og kurssenter langs hele kysten. Har du råd tar du heller et IMO60 sikkerhetskurs, da dette åpner for jobber innen offshore. (Supplybåter o.l.)
Så er det bare å ringe rundt.
Er du interessert i en jobb innen fiskeri, er Aker seafood en grei plass å starte. (Mulig de har byttet navn til Havfisk nå. Har vært en og annen fiskeriskandale knyttet til Akernavnet... :P)

Ellers har du rederier som Holmøy i nordnorge, samt diverse rederier på vestlandet\mørekysten.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Aug 2013, 18:17 
Avlogget

En ryddig CV og en ryddig søknad er en god start. I tillegg er det greit med gode referanser. Hvis en har dette, så kan en i utgangspunktet være garantert jobbintervju.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Aug 2013, 20:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Lykke til med jobbsøking! Det er en tøff periode å gå uten jobb. (Noen tror det er som ferie - men det er det ikke! De eneste dagene jeg greidde å slappe av den gang jeg var arb.ledig var de 14 dagene fra jeg fikk jobben til jeg begynte å jobbe..) :)

Foresten interessant det med havfiske..

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2013, 23:23 
Avlogget

For dem som våger prøve, så kan jeg virkelig anbefale fiske. En ting er at lønnen er god. Men jobben er flott, man knytter kontakter over hele landet og lærer norges hardeste yrke. I tillegg kærer man mye som en prepper gjerne burde kunne.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Sep 2013, 20:00 
Avlogget

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/0 ... ffer-norge

Syklonen "Humberto" kommer til å nå oss hevdes det..
Nå er da vi vant til ruskete vær her på vestlandet, men kansje en ide å sikkre kjellere nå istede for å sende
inn krav til forsikringsselskapet neste uke... :P

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support