Norsk Beredskapsforum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 25 Mai 2018, 19:48

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hva som er underveis
InnleggSkrevet: 22 Mar 2018, 10:29 
Avlogget

Jeg opplever nok at få tror meg på dette og jeg har nevnt det mange ganger før.

Jeg tror at eiendomsskatt vil maksimeres for at kommuner skal få mest mulig ut av innbyggere
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G ... e-er-trist

Jeg regner også med at strømprisene kommer til å gå til vers etter både smartmåler og ACER avtalen blir påtvunget det norske folk.
Liten fotnote at staten faktisk rasker til seg 33% i avgifter over strømregningen
https://www.dinside.no/bolig/dette-beta ... n/61538701

Jeg regner med at pensjonspengene kommer til å skrumpe inn til ingenting når jeg er pensjonist om 20-30 år. Her må jeg spare opp til pensjon på egen hånd.

Topp

Innleggets emne: Re: Hva som er underveis
InnleggSkrevet: 23 Mar 2018, 17:47 
Avlogget

Mye av dette avhenger av maktbalanse. At vi ikke lar enkeltmennesker grabbe til seg det de har lyst på, under påskudd av å gjøre noe positivt for samfunnet.
Det er noe de skjønte da de skapte der norske demokratiet, men jeg er enig i at vi har gitt våre valgte representanter for mye tillit i makt. Det er fordi det så langt har sett ut som om det har fungert.

Men det er en ting Machiavelli sa. som jeg har bitt meg merke ved: Fristelsen til makt er som en forelskelse, som verken fornuft eller logikk kan redde en fra.
Det vil si, er det noen som skal kunne holde politikere og byråkrater i sjakk, må det være alle oss andre. Vi kan ikke tiltro noen andrre jobben, for da vil de la seg friste av den makten, vi må ta den selv. Og det helst før krisen blir så stor at den bryter ut i revolusjon.

Topp

Innleggets emne: Re: Hva som er underveis
InnleggSkrevet: 27 Mar 2018, 08:09 
Avlogget

Det jeg nevnte er det som trolig skjer de neste 100 årene. Det som kommer etter min levetid, unner jeg ingen.
Det er nevnt at det blir kamp mot kunstig intelligens. Det er nevnt at naturkatastrofene bare blir større og større pga vår forutrensing.
Det er nevnt at regnskogene dør og mange ulike dyr, insekter, fugler dør på grunn av vårt overforbruk av jordkloden.

Jeg husker en spesiell kommentar fra et dataspill som jeg aldri glemmer: "mennesker har for korte liv til å se effekten av de skader vi gjør"

Jeg håper alle disse grusomme mulighetene bare blir en fantasi, men frykter jo selvfølgelig det verste for etterkommere. Selv har jeg ikke egne etterkommere, men har nieser som skal leve
videre på denne jorden.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet