Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Nov 2017, 09:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 27 Jan 2016, 12:58 
Avlogget

Jeg bare lurer på hva i verden og Norge som skal skje før du får panikk, stressfølelse med tanke på alt som skjer i verden.

La oss si at Norge blir angrepet med raketter av Russland. Vil du da bare ta sekken på ryggen og labbe i bedagelig tempo til ett tjern, hive ut snøre og fiske mens du griller en pølse på bålet? Eller vil det piple noen svettetårer?

Jeg bare lurer for jeg har et inntrykk av at der hvor jeg er stresset med tanke på alt som skjer i verden, virker alle andre rolige og bedagelige :)

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jan 2016, 13:00 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg tror en russisk anneksjon av ett av de baltiske landene ville få svetten til å piple temmelig raskt her i gården. Dertil et skikkelig børsfall på de amerikanske eller kinesiske børsene. Si....30-40% på et par dager, sånn at det er ute av kontroll.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jan 2016, 18:50 
Avlogget

Pandemi, økonomisk kollaps, store bekreftede klimaendringer, krig i "nabolaget" og selvangivelsen :oops: :lol:

Tenker jeg blir hjemme, ;) men en alternativ plan blir å knabbe en større båt og sette kursen mot varmere klima, skal ihvertfall ikke fryse ihjel 8-) :D

Passer godt med ett sitat fra serien DAG:

Hvem var det?
Verden....
?
Jeg låste..

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jan 2016, 01:44 
Avlogget

Jeg har veldig rolig puls i forhold til det meste.
Har ikke planlagt så mange ulike scenarioer og er ikke bekymret helle tiden.
Er forberedt på hendelser som ikke varer så lenge, og har en plan for lengre (3 måneder +) om det skulle bli skikkelig ile. Men den må realiseres litt mer først og litt mer utdypende.
Mer som en idee enn en plan, egentlig. Men det er bedre ikke noe utgang punkt.

Det jeg tror kommer til å ramme hardt og relativt snart er mulig børskrakk hvor hele økonomien rammes for en kort periode hvor alt er helt texas! Men tror ikke det blir noe langvarig, mer som at alt av banker og andre institusjoner stopper opp for et par dager mens verdens ledere prøver å fikse opp i kaoset.
Ville ikke fått helt panikk av den grunn, kanskje all gjelda mi blir borte..? Har ikke noe særlig penger i banken, aksjer, eller andre verdier. Skulle det bli så ille at jeg ikke for råd til melk og brød blir det tjuvjakt eller fiske for å få mat. Har selvsagt noe mat liggende på lager, men fersk mat hjelper på humøret mitt i alle fall.

Er ikke bekymret for en full krik mellom ulike nasjoner, mer ulike tross besetninger og kulturelle holdninger som går i tottene på hverandre som kan innlede til sivile ulydighet i større skala.
Blir det full krig mellom mange nasjoner, da skal jeg ærlig innrømme at jeg er veldig bekymret for utfallet. Også om f.eks noe liggende svartedauen eller den spanskesyken rammer store deler av verden.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Feb 2016, 15:01 
Avlogget

Hva skal til at jeg får panikk? At Donald Trump blir president, det tror jeg er en av de største tabbene USA kan gjøre. Da tror jeg vi vil se starten eller opplevere 3 verdens krig. Mannen er spinn hakkene gal, tingene han sier er jo helt ute.

utenom det, så er det vanlige. Har jeg nok penger, til å dekke det nødvendige regninger som må dekkes? Fungere forholdet, eller vil det gå til hekkans, pga hun har jobb og betaler alt, jeg har jobb, men lite timer.

Fikk panikk rett før jul, da vi trodde at vi skulle miste hunden vår, pga tabeletene har gikk på, måtte han slutte på. Da de skadet han. Så når du stod foran det, at du kanskje måtte ta livet av din beste kompis, så var det full panikk her hjemme (det går bra, han regare bra på de nye medisinene han får).

Men D.Trump, bekymrer meg. Tror han kan få Putin og han luringene i Nord Korea til å gjøre noe dumt. For å ikke snakke om muslim holdningen til D.T. Den er jo på lik linje med hva Hitler gjorde i WW2.

Hva jeg gjør, hva det skjer? Tar nok snippen og snappen, og stikker til BOL. Om det er via bil/båt/sykkel eller hva, det tar jeg når den tid kommer.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Feb 2016, 17:16 
Avlogget

Vel, jeg håper jeg aldri får panikk, men hvem vet? Det som bekymrer meg akkurat nå er meldingene om at Zika viruset fryktes å spre seg til Europa , og at vanlige norske mygg kan bli smittebærere.Stemmer dette er det god grunn til å bekymre seg...

Topp

InnleggSkrevet: 03 Feb 2016, 18:49 
Avlogget

Det som står nærmest nå er vel et kontantløst samfunn. Jeg sliter litt med tanken på et slikt samfunn selv om vi i praksis nå er der alt med kortbetaling og nettbank osv.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Feb 2016, 23:01 
Avlogget
Brukerens avatar

jeg tror at bortfallet av nasjonal valuta kommer til å medføre framvekst av alternative valutaer, som f.eks. disse: https://en.wikipedia.org/wiki/Complementary_currency

Topp

InnleggSkrevet: 06 Feb 2016, 17:23 
Avlogget

Mister jeg jobben så får jeg litt panikk.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Feb 2016, 08:11 
Avlogget
Brukerens avatar

Mr I skrev:
Jeg bare lurer på hva i verden og Norge som skal skje før du får panikk, stressfølelse med tanke på alt som skjer i verden.

Nå er det ganske så stor forskjell på panikk og stressfølelse, men jeg vil i alle fall bli en tanke svett om følgende skulle skje:
Republikanerne velger Trump til presidentkandidat og demokratene stiller med Bernie Sanders.

Sistnevnte kunne sikkert blitt en bra president, men jeg tviler på at han har noen sjanse til å bli valgt. Så da er risikoen for at Trump vil gå av med seieren formidabel. Den tanken gjør meg svett!

Topp

InnleggSkrevet: 20 Feb 2016, 00:34 
Avlogget

Jeg sliter med å forstå hvorfor folk får panikk hvis Trump blir president! Kommer dere til å løpe til BOL og stenge dere inne til neste presidentvalg? Enig i at Trump som president ikke er å foretrekke men jeg tror ikke vi vil merke den helt store forskjellen her på berget.

Jeg kommer til å få panikk den dagen jeg logger meg inn i nettbanken og kontoene mine er slettet. Det kommer til å skje en dag. Ikke nødvendigvis med meg men at hackere vil være i stand til å gjøre det.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Feb 2016, 13:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Det var da en aparte tolkning av mitt forrige innlegg. Riktignok forekommer både ordet panikk og Trump der, men de er ikke satt i sammenheng. Men du skal ha for en god beskrivelse av hva en panikkhandling i forhold til Trump som presidentkandidat kunne være.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: