Norsk Survival Forum

Forberedelses og overlevelses-forum
Dato/klokkeslett: 24 Nov 2017, 09:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 02 Jan 2016, 12:44 
Avlogget

I denne artikkelen i Aftenposten så nevnes det noe av det som kan være Europas krise, flykningkrise/integrasjonskrisen.

http://www.aftenposten.no/meninger/8-grunner-til-at-Europa-gar-feil-vei-8302258.html

Selv mener jeg at om Norge er en livbåt, så er det begrenset hvor mange som får plass i denne livbåten. Og om en livbåt blir for full så vil den synke og da klarer vi ikke redde noen.

Men utenom det så vil en massiv folkevandring medføre en del utfordringer. Rent egoistisk så kan man tenke seg å melde seg ut av EØS samarbeid, Schengen samarbeid og stå alene og trygt med lukkede grenser. Samtidig har man det altruistiske og politisk korrekte å hjelpe alle som har behov for det.

Og så har man alle som prøver å utnytte denne krisen på hver sin side.

At det er en krise, det er i alle fall hevet over enhver tvil. Og at det vil få følger for Norge det er helt sikkert.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Jan 2016, 22:06 
Avlogget
Brukerens avatar

krise og krise, fru blom. 1 million har søkt asyl i europa i år. av en befolkning på 742 millioner. det er ikke en imponerende prosent, da. klart det merkes lokalt (sverige har nok forløftet seg litt), men jeg mener at man må kunne se muligheter også og ikke bare svartmalte vegger over alt.

Bøygen blir å få asylsøkere til å bosette seg der de faktisk trengs. Egentlig burde en asylsøker følges av et klekkelig beløp til kommunen så det ikke blir en belastning for den enkelte kommunen, men heller for landet som sådan. kollektivt ansvar, liksom.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2017, 18:27 
Avlogget

Etnisk krig og borgerkrig er uunngåelig i Europa og titalls millioner av menneske vil dø i disse konfliktene. De etniske krig, som er i gang, vil være muslimer versus omtrent alle andre. Borgerkrigene vil være den vanlig mann versus pamp-elitene, som tro de vet best .. Det kommer til å bli veldig blodig og skittent.
Eneste tiltak vi kan gjør for å unngå det vil bli masse deportering av alle disse migranter.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Okt 2017, 14:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Normac skrev:
Etnisk krig og borgerkrig er uunngåelig i Europa og titalls millioner av menneske vil dø i disse konfliktene. De etniske krig, som er i gang, vil være muslimer versus omtrent alle andre. Borgerkrigene vil være den vanlig mann versus pamp-elitene, som tro de vet best .. Det kommer til å bli veldig blodig og skittent.
Eneste tiltak vi kan gjør for å unngå det vil bli masse deportering av alle disse migranter.

Synes det er litt spesielt å dra opp en gammel tråd for å kommentere med dette Normac... Det er tydelig du har en klar forestilling om hva som kommer til å skje fremover, men hva baserer du dette på egentlig? Hvis du virkelig mener at muslimer er en etinsk gruppe tenker jeg du har bommet ganske langt unna blinken allerede, og kanskje ikke har satt deg så altfor godt inn i hvordan verden henger sammen.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Okt 2017, 17:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Klokt svar Frøken! Jeg er enig i det du skriver bortsett fra at du legger opp til at Normac skal utdype enkelte av sine meninger. En utdypning kan fort bryte med forumets formål og de regler som gjelder for forumet. Av erfaring både herfra og fra nettet for øvrig, viser at den slags diskusjoner fort blir - skal vi si - ugreie og splittende. Nettet er fullt av muligheter for å gi uttrykk for slikt.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Okt 2017, 23:09 
Avlogget
Brukerens avatar

istedet for å skrive et langt og intrikat innlegg siterer jeg bare meg sjøl fra 2014:

jeg har omtrent like mye imot en "hansen-muslim" som en "hansen-kristen". begge deler er for meg uttrykk for et utrolig fjernt verdensbilde.

Personlig foretrekker jeg å dra "sosiale forhold-kortet" framfor "religionskortet". å gå til Breiviks påståtte kristne tro for å se om den kan ha inspirert ham er meningsløst, da andre faktorer (sosial marginalisering, følelse av maktesløshet og personlig selvbilde) har mye mer å si.

Det samme gjelder Islam. De aller fleste muslimer i norge er arbeiderklasse/middelklasse som slenger litt i moskeen noen ganger i uka, helligholder ramadan etc. men som aldri ville komme på tanken om å bedrive Jihad hverken ute eller hjemme.
Å se på 30 sosialt marginaliserte, unge menn med sterk følelse av maktesløshet og med elendig selvbilde som et utrykk for generelle muslimske holdninger tror jeg er uriktig, på grensa til farlig.

Jeg håper at PST etter breivik har fått øynene opp for den nye, norske fascismen (man kan jo håpe...). Ytterste høyre jo vist sin vilje til å bruke vold mange ganger (kan komme på en 5-6 ganger i forbifarten). Antall muslimske terrorhandlinger på norsk jord ligger pr. i dag bak antall Israelske terrorhandlinger på norsk jord (Lillehammerdrapet), enn så lenge kan vi forholde oss rolige... (http://www.loonwatch.com/2010/01/terrorism-in-europe/)
"

Topp

InnleggSkrevet: 07 Okt 2017, 10:51 
Avlogget

Personlig synes jeg det vil være fint vist dette forumet ikke er arena for denne type diskusjoner, det er mage andre plasser på nettet hvor innvandring,religion, ekstremisme kan diskuteres.

Tidens utvikling av nazisme og rasisme er skummel og minner om en lite opplyst gruppe personer, mer vil ikke jeg si om det.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2017, 23:26 
Avlogget

44magnum skrev:
Personlig synes jeg det vil være fint vist dette forumet ikke er arena for denne type diskusjoner, det er mage andre plasser på nettet hvor innvandring,religion, ekstremisme kan diskuteres.

+1

Topp

InnleggSkrevet: 11 Okt 2017, 23:53 
Avlogget

Det er helt forståelig at noen ikke synes dette forumet er stedet for å diskutere hvor vidt migrasjon kan medføre en nasjonal økonomisk merutgift for en stat som kan få sekundære følger for de som bor i landet i en eller annen grad. Mitt første innlegg var et tydelig bilde der jeg illustrerte at i enhver form for immigrasjon, er det viktig at landet er bærekraftig med den migrasjonen som forekommer.
Hvor vidt noen velger å ha ekstreme meninger om dette, er ikke viktig for meg. Kun hvor vidt det er bærekraftig og at et land vil klare å takle dette over tid. Jeg synes absolutt dette er en reel potensiell krise, men om admin mener dette er noe som skal legges død, er det helt ok for meg. Jeg ser det er et sårt tema som kan dra bort til ekstreme meninger og det var ikke intensjonen.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Okt 2017, 11:39 
Avlogget

Min oppfatning er at muslimsk folkevandring til Norge og Europa utgjør en potensielt økende destabiliserende effekt gjennom den økonomiske belastningen og gjennom økende inhomogenitet/økende konfliktnivå. Det er en oppfatning mange deler.

Derfor burde det også være relevant å forholde seg til i prepping-sammenheng. Og derfor også relevant å diskutere på et prepping-forum.

Problemet er at dette forumet ikke har takhøyde for å ta opp temaet. Vi ser det jo også ellers typisk i andre fora. At diskusjon av temaet alt for lett utarter til ufred og bruk av ukvemsord. Og folk legger bånd på seg for å beholde husfreden i forumet.

Hvis det skal være slik synes jeg egentlig det kan være tid for å vurdere å migrere til et forum med større takhøyde. Eventuelt opprette et slikt forum. Å opprette et nytt forum er ikke vanskelig.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Okt 2017, 21:52 
Avlogget

God tur.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2017, 09:05 
Avlogget
Brukerens avatar

personlig har jeg ikke så stor intewsse av å diskutere koblingen prepping.og islam, rett og slett fordi jeg ikke anser islam for å være en trussel mot norge. ja, en og annen loose cannon kan være en trussel, enten personen har svart flagg med shahada på eller tyrrunen, men ikke mot samfunnet i sin helhet.

så la oss heller diskutere hva du skal gjøre om du skulle havne i et terrorangrep.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Okt 2017, 13:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Usitangi skrev:
...
For det kan etter mitt syn være greit om forumet er en frisone for innvandringsdebatten som det finnes nok av ellers nå på andre steder på nettet.
....
Jeg synes Usitangi formulerer det fint i dette sitatet fra en annen tråd. Og jeg tar dette som en oppfordring og stenger denne tråden for videre debatt.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support